عباسعلی کدخدایی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «جنجال برای تایید افراد فاقد صلاحیت تازگی ندارد، اما پیشگامی رئیس‌جمهور در این پروژه ضدملی تاسف بار است. البته نمی‌دانستیم عدم تایید بستگان به معنی حذف جناح‌های دیگر است.»

اشاره او به اظهارات حسن روحانی، رئیس جمهوری است که دیروز در جلسه هیأت دولت با انتقاد از نتیجه بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس گفت: «مردم را ناراحت نکنید، به مردم نگوییم که در برابر یک صندلی مجلس ۱۷ نفر، ۱۷۰ و یا۱۷۰۰ نفر کاندیدا هستند؛ ببینیم از چند جناح ۱۷۰۰ نفر کاندیدا هستند؟ ۱۷ نفر از چند جناح، از یک جناح؟ اینکه انتخابات نمی‌شود. مردم تنوع می‌خواهند. بگذارید در میدان انتخابات همه احزاب و گروه‌ها شرکت کنند، قطعا ضرر نمی‌کنید. با یک جناح نمی‌شود، کشور را اداره کرد.»

همزمان آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان صبح دیروز در جلسه این شورا، با دعوت داوطلبان به صبر و خویشتنداری تصریح کرد: نتایج اعلام شده درباره صلاحیت داوطلبان نهایی نیست و همچنان امکان بازبینی و بازنگری در نظرات اولیه توسط اعضای شورای نگهبان وجود دارد.

نتایج اعلام شده نهایی نیست

وی با تاکید بر اینکه هیأت‌های نظارت بر اساس مدارک و مستندات متقن از مراجع قانونی اقدام به بررسی صلاحیت داوطلبان کردند، افزود: شورای نگهبان پاسدار حقوق مردم است و تمام تلاش خود را می‌کند که حق و حقوق احدی ضایع نشود از همین رو اگر داوطلبی فاقد شرایط اعلام شده و یا نسبت به عدم تائید صلاحیت خود اعتراض دارد، می‌تواند به هیات‌های نظارت استانی مراجعه کند و شکایات خود را به همکاران ما برسانند؛ ما با گوشی شنوا شکایات و اعتراضات را رسیدگی می‌کنیم و البته تحت فشار فرد یا جریانی در روند بررسی صلاحیت‌ها قرار نمی‌گیریم.

رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همان‌طور که قبلا نیز تاکید کرده بودیم در بررسی صلاحیت‌ها به حزب و جناح کاری نداریم و شرایط قانونی را با کلیه داوطلبان تطبیق می‌دهیم. در میان افراد تائید یا رد صلاحیت شده افراد شاخصی از هر دو جناح سیاسی هستند که خود نشانگر این رویکرد بی‌طرفانه و مستقل شورای نگهبان است.