رئیس‌جمهوری با بیان اینکه قول می‌دهم در کوتاه‌ترین زمان و حداقل تلفات از بحران کرونا عبور می‌کنیم، گفت: عده‌ای ماسک را احتکار کردند و عده‌ای هم برای اینکه جامعه ما را ملتهب کنند پشت ماسک دلسوزی رفتند و در واقع برای اینکه مردم ما را دچار نگرانی کنند، اخبار دروغ را در جامعه شایع می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با بیان اینکه دولت به عنوان نگهبان سلامت مردم و کسب و کار و تأمین معیشت مردم، به وظیفه‌اش عمل می‌کند، گفت: مسأله سلامت مردم برای ما اهمیت دارد و همه تلاش‌ها برای این است که مردم، پدران و مادران و جوان‌های ما و افراد مسن و بیمار که بیشتر در معرض این ویروس هستند بتوانند از این مسأله عبور کنند و جانشان به سلامت باشد، سلامت و امنیت جانی برای ما بسیار مهم است.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: اما در کنار آن امنیت روحی و روانی جامعه هم بسیار حائز اهمیت است. متأسفانه امروز علیرغم اینکه اکثریت جامعه ما و همه همکاری و یکدیگر را برای عبور از این مشکل یاری می‌کنند، عده‌ای هستند به عنوان کاسبان کرونا که می‌خواهند از این معضل برای سود مادی و سودجویی خودشان استفاده کنند و متأسفانه در مواردی با احتکار و گرانفروشی و عدم عرضه کالا با این فکر که در آینده این کالا را با قیمت بالاتر و گزاف می‌توانند بفروشند، مواجه بودیم. این عده‌ای بودند به عنوان کاسبانی که در این بیماری با جان مردم بازی می‌کردند و احتکار می‌کردند.

روحانی افزود: از طرف دیگر کاسبان دیگری هم در فضای مجازی و در رسانه‌های بیگانه داشتیم. عده‌ای ماسک را احتکار کردند و عده‌ای هم رفتند پشت ماسک دلسوزی اما در واقع برای اینکه جامعه ما را ملتهب کنند و مردم ما را دچار نگرانی کنند، اخبار دروغ را در جامعه  شایع می کنند. رئیس جمهوری بیان داشت: مردم عزیز و بزرگوار باید توجه داشته باشند به اینکه این گروه محتکرین و معاندین در فضای مجازی که به آرامش مردم رحم نمی‌کنند؛ همچنین گروهی که افکار جامعه را با اظهارنظرهای غیردقیق خودشان دچار اضطراب می‌کنند؛ این امر تخصصی است و باید به متخصصین مربوطه واگذار شود؛ مسئولیت این کار به وزارت بهداشت و درمان واگذار شده، اما همه دستگاه‌ها با همه توان، پیگیر بخش‌هایی از اموری هستند که به نوعی به آنها مربوط می‌شود.