شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه:

نماز جمعه ۲۳ استان لغو شد

شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با صدور اطلاعیه‌ای از لغو نماز جمعه نهم اسفند در ۲۳ استان خبر داد. این شورا روز پنجشنبه اطلاع داد که تهران، قم مقدسه، رشت، مشهد مقدس، تبریز، ارومیه، همدان، اصفهان، ساری، اردبیل، کرج، اهواز، سمنان، زاهدان، شیراز، قزوین، سنندج، کرمانشاه، یاسوج، گرگان، خرم‌آباد، بندر عباس، یزد، مراکز استانی‌هایی هستند که نماز جمعه این هفته آنها لغو شده است. همچنین در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها و شهرهایی که حسب اعلام کتبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و استانداران محترم، به طور قطعی نقطه حساس شناسایی شده است نماز جمعه این هفته اقامه نخواهد شد.

    

پزشکیان:

شهرهای آلوده قرنطینه و ارگان‌های دولتی تعطیل شوند

نایب رییس مجلس خواستار قرنطینه‌ شهرهای آلوده و تعطیلی ارگان‌های دولتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا شد. مسعود پزشکیان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «بنده معتقدم نباید وقت را از دست داد، دولت باید کاملا قاطعانه و در اسرع وقت قرنطینه‌ی شهرهای آلوده، منع رفت و آمد و تعطیلی ارگان‌های دولتی را با اتخاذ تدابیری که کمترین لطمه به مردم وارد شود با نظر کارشناسان داخلی و خارجی اعمال کند.» این در حالی‌ست که وزیر بهداشت عصر دیروز پس از جلسه ستاد مبارزه با کرونا عنوان کرد که اعتقادی به قرنطینه نداریم و آن را روش علمی نمی‌دانیم.

    

سخنگوی وزارت خارجه چین:

طاقت بیار ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پی شیوع کروناویروس در ایران ضمن ابراز همدلی، از کمک‌های بیشتر این کشور به ایران در آینده خبر داد. هوآ چونیانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پیامی توییتری نوشت: «از شنیدن اخبار بد از ایران ناراحتیم. سری اول کمک‌های چین رسیده است و مطمئنا موارد بیشتری هم به دنبال آن خواهد بود. ایران، ما در کنار تو هستیم! قوی باش ایران! طاقت بیار ایران!»

    

وزارت خارجه اتریش اعلام کرد؛

هیأت اتریشی در سفر به ایران کرونا نگرفته است

به گزارش ایسنا به نقل از کوریر نیوز، وزارت امور خارجه اتریش اعلام کرد که «جواب آزمایش الکساندر شالنبرگ، وزیر خارجه و دیگر اعضای هیأت اتریشی که هفته گذشته به ایران سفر کرده بودند پس از انجام شدن آزمایش‌هایی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برای احتمال ابتلا به کروناویروس، منفی اعلام شده است.» گفتنی است روزهای گذشته شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر اینکه یکی از اعضای هیأت اتریشی که به ایران سفر کرده بودند، به کرونا مبتلا و در بیمارستان بستری شده، منتشر شده بود.