اعلام مخالفت دولت با طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌ها

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری در ارتباط با اعلام مخالفت دولت با طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌ها طی گفت‌وگویی با صدا و سیما در زنجان اظهار کرد: نمایندگان محترم طرحی تهیه کرده بودند که روزهای پنجشنبه در سراسر کشور تعطیل شود. این طرح در دولت مطرح شد و به گمانم یک نفر بیشتر از اعضای دولت، موافق آن نبود. این طرح آثار مالی منفی بسیار زیادی بر کشور دارد و منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی می‌شود. از سوی دیگر متاسفانه تعداد روزهای تعطیلی در کشورمان خیلی زیاد است. از این رو دولت با احترام به نظر نمایندگان محترم در مجلس با این طرح اعلام مخالفت کرد.

    

پاسخ موسوی به سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

فشار حداکثری شما با تاب‌آوری حداکثری ما خنثی می‌شود

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در توئیتر خود نوشت: «فشار حداکثری شما با تاب‌آوری حداکثری، تدبیر و امید ما خنثی می‌شود. ما از این مرحله دشوار هم با افتخار مانند چهار دهه گذشته عبور خواهیم کرد تا زمانی که یاد بگیرید با ملت ایران با احترام سخن بگوئید و به تعهدات خود بازگردید.» اورتاگوس روز گذشته در توئیتی با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه بخش عمرانی کشورمان، آن را اقدامی دیگر در ادامه سیاست فشار حداکثری بر ایران دانست.

    

وزارت خارجه آمریکا: 

به دنبال روزی هستیم که دوباره دیپلمات‌هایمان را به تهران بفرستیم

به گزارش ایسنا، وزارت امورخارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا روز دوشنبه 13 آبان در همین وزارتخانه میزبان یک مراسم خواهد بود که قرار است در آن از دیپلمات‌های آمریکایی حاضر در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی در تهران و خانواده‌هایشان قدردانی کند. در ادامه این بیانیه همچنین آمده است که واشنگتن به دنبال روزی است که بار دیگر بتواند دیپلمات‌های خود را به تهران بفرستد. وزارت امورخارجه آمریکا در این بیانیه خواستار آزادی «شهروندان آمریکایی زندانی در ایران» شده است. 

    

سامانه ثبت اموال نمایندگان در مجلس راه‌اندازی شد

احمدامیرآبادی فراهانی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم، از راه‌اندازی سامانه ثبت اموال مسئولان در قوه مقننه خبر داد و گفت: شعبه‌ای از این سامانه در مجلس برای اعلام اموال نمایندگان مستقر شد و امروز نمایندگان قوه‌قضائیه مراحل نهایی راه‌اندازی این سامانه را انجام دادند. وی ادامه داد: فردا با بازگشت نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه خود، وکلای ملت می‌توانند اموال خود را در این سامانه ثبت کنند، البته امروز خبر راه‌اندازی این سامانه را از طریق پیامک به نمایندگان اعلام خواهیم کرد.

    

اطلاعات پرونده «آمدنیوز» تکمیل شود، اعلام می‌کنیم

سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در حاشیه آیین رونمایی از دیوارنگاره‌های لانه جاسوسی سابق آمریکا، درباره بازداشت سردسته شبکه آمدنیوز، گفت: به تدریج که اطلاعات ما درباره شبکه آمدنیوز که توسط آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی تشکیل شد، تکمیل شود مطمئنا آن را به آگاهی مردم خواهیم رساند. وی افزود: مردم باید درباره فروپاشی شبکه پیچیده‌ای از عملیات روانی که کشف و فروریخته است، آگاه شوند.

    

توضیحات سفیر ایران در روسیه درباره فوت دخترش

سفیر ایران در روسیه، با اشاره به برخی از سوالات مطرح شده در مورد علت فوت دخترش (عارفه سنایی) اظهار کرد: می‌دانم در ذهن بسیاری از شما از سر مهر و همدردی این سوال هست که برای عارفه چه اتفاقی افتاده است. این سوال برای ما نیز هست و بجز گزارش اول حادثه که در اطلاعیه سفارت اعلام شد، ما نیز هنوز نمی دانیم چه گذشته، دقیقا چه حادثه‌ای رخ داده و علت آن چه بوده است. در هر حال تسلیم مشیت الهی هستیم.