تکذیب دستگیری زم در نجف

جواد الغزالی، رییس کمیسیون امنیت شورای استان نجف، ادعاهای مطرح شده در خصوص دستگیری روح‌الله زم در این شهر و تحویل آن به مقامات ایرانی را تکذیب کرد. وی به «بغداد الیوم» گفت: موضوع را از طریق نهادهای امنیتی نجف پیگیری کردیم و مشخص شد که چنین امری واقعیت ندارد و هیچ فردی با تابعیت ایرانی بازداشت نشده است. تنها یک ایرانی در روزهای اخیر در حرم مطهر امام علی (ع) به ظن داشتن مواد منفجره بازداشت اما بعدا مشخص شد که مورد مربوط به باطری‌های تلفن همراه بوده و فقط مقداری مواد مخدر از وی کشف و ضبط شد. 

    

واکنش متفاوت محمود صادقی به دستگیری روح‌الله زم

محمود صادقی، نماینده عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در واکنشی متفاوت به دستگیری روح‌الله زم در صفحه توییتری خود نوشت: «‌توانمندی نهادهای اطلاعاتی کشور بسیار فراتر از بازداشت مدیر یک کانال تلگرامی است؛ مسئولان ذی‌ربط به جای این همه ذوق‌زدگی چاره‌اندیشی کنند که چرا مردم اینقدر برای اطلاع از محرمانه‌ها کنجکاوند؟ آیا اگر شفافیت آنگونه که مورد تأکید رهبری است، وجود داشت فیک‌نیوزها اینقدر رشد می‌کردند؟»

    

در نجف انجام شد

گفتگوی تلفنی جهانگیری با نخست‌وزیر عراق

به گزارش ایسنا،‌ اسحاق جهانگیری صبح دیروز (شنبه) به منظور شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین وارد نجف شد. وی در بدو ورود به فرودگاه نجف از سوی استاندار نجف و رییس نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در عراق مورد استقبال قرار گرفت. جهانگیری در جریان زیارت حرم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با نخست وزیر عراق گفت‌وگو کرد. وی با اعلام حضور جمهوری اسلامی ایران برای حل مشکلات زائران اربعین گفت: خدمت‌رسانی به میلیون‌ها عاشق اباعبدالله الحسین(ع) وظیفه دولت‌های منطقه است. نخست وزیر عراق نیز با تاکید بر اهمیت راهپیمایی اربعین بر وحدت ملت‌های مسلمان منطقه از حضور معاون اول رییس جمهور و زائران ایرانی در این مراسم بزرگ قدردانی کرد.

    

تکرار ادعاهای ضدایرانی وزیر خارجه بحرین

به گزارش ایلنا به نقل از الشرق لاوسط، «خالد بن احمد آل خلیفه»، وزیر خارجه بحرین طی مواضعی بی‌اساس و اثبات‌نشده مدعی انتقال سلاح و مواد منفجره از ایران به بحرین شد. وی با بیان اینکه این سلاح‌ها کشف و ضبط شده است، مدعی شد: «این تسلیحات و مواد منفجره برای نابودی نصف منامه پایتخت بحرین کافی بود.» آل خلیفه بدون اشاره به مواضع خصمانه کشورش در قبال ایران گفت: «مهم این است که ایران پیامی درست یعنی همان پیام صلح و حسن‌همجواری ارسال کند و در صورت عدم دریافت این پیام، ایران را مسئول می‌دانیم.»

    

رسایی:

هاشمی اعتقادی به مشارکت حداکثری نداشت

حمید رسائی، نماینده اصولگرای پیشین مجلس در ادعایی به نقل از مرحوم آیت‌الله هاشمی گفت: «مشارکت وقتی بالا می‌رود، خروجی صندوق از دست ما خارج می‌شود. اگر ما مشارکت را معمولی نگه داریم و تنها متدینین و حزب‌اللهی‌ها که معمولا با گوشه چشم اشاره کنیم به چه کسی رأی بدهند، مشارکت داشته باشند؛ ما هم دموکراسی را داریم که واقعا دموکراسی است و تقلبی در آن نیست و هم اینکه صندوق مدیریت می‌شود و کشور دست کسی می‌افتد که فکر می‌کنیم بهتر می‌تواند کشور را اداره کند. مشارکت اگر بالا برود از صندوق چیزی در می‌آید که ما نمی‌خواهیم؛ پس باید تلاش کنیم مشارکت پایین باشد.»

    

احزاب نتوانسته‌اند اطمینان مردم را جلب کنند

بهروز نعمتی، عضو هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف احزاب در انتخابات، به تسنیم گفت: متاسفانه در کشور احزاب ساماندهی نشده‌اند امروز حدود 140 حزب که شناسنامه ملی و استانی دارند، در کشور فعالیت می‌کنند اما متاسفانه آنها نتوانسته‌‌اند فضا را به سمت و سویی ببرند که مردم به احزاب اطمینان کنند. در ایام انتخابات جبهه‌های مختلف تشکیل می‌شود و پس از انتخابات این جبهه‌ها به فراموشی سپرده  می‌شوند که نقص جدی در کشور است.