محسن رضایی:

آمریکا باید 50 میلیارد دلار بدهد تا به برجام برگردیم

محسن رضایی در اولین جلسه کشوری برنامه‌ریزی مراسم ۱۳ آبـان، گفت: خیلی‌ها می‌گویند ترامپ رای نمی‌آورد در دور دوم. اگر کسی هم مثل ترامپ بر سر کار بیاید دوباره معلوم نیست ما به برجام برگردیم. شرایطی فراتر از برجام می‌خواهیم. آمریکایی‌ها اگر می‌خواهند ما به برجام برگردیم نه تنها خودشان باید برگردند که حداقل پنجاه میلیارد دلار باید خسارت تحریم‌ها به ما بدهند. وی همچنین افزود: بله ما آماده همکاری همه کشور‌ها در خلیج فارس هستیم. اما کدام کشورها. چه طور می‌شود با کشور‌هایی که تا دندان به آمریکا وابسته هستند همکاری کنیم. باید بخواهیم استقلال داشته باشند.

    

مصوبه دولت برای «تعیین مکان‌های ویژه تجمعات» باطل شد

به گزارش دیوان عدالت اداری به دنبال شکایت سه نفر برای ابطال تصویب نامه هیأت وزیران مورخ ۲۰ خرداد ۹۷ مبنی بر تعیین محل‌های مناسب برای تجمع گروه‌های مختلف مردمی، هیات عمومی دیوان عدالت اداری با استناد به اصل ۲۷ قانـون اساسی، ماده ۱۱ قانون نحوه فعالیت احـزاب و گروه‌های سیاسی و بند ۶ مـاده ۱۱ این قانون اعلام کرد که مصوبه مورد اعتراض با قوانین مذکور مغایرت دارد و مستند بـه بند ۱ مـاده ۱۲ و مـاده ۸۸ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ ابطال می‌شود.

    

یک فوریت لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر دیروز (یکشنبه) مجلس یک فوریت لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور را با ۱۲۴ رأی موافق، ۷۶ رإی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی تصویب کردند. این لایحه به دنبال حذف چهار صفر از پول ملی کشور و تبدیل واحد پولی ریال به تومان است.

    

مجلس با یک فوریت طرح شفافیت آرا موافقت کرد

بررسی یک فوریت طرح شفافیت آرای نظام تقنینی در نشست علنی صبح دیروز در دستورکار پارلمان قرار گرفت. وکلای ملت پس از استماع نظر مخالفان و موافقان این طرح با 168 رأی موافق، 33 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 224 نماینده حاضر در جلسه با یک فوریت طرح شفافیت آرای نظام تقنینی موافقت کردند. بر اساس این طرح علاوه بر مجلس، کلیه نهادهای نظام تقنینی از جمله مجامع و سایر شوراها موظف به شفاف‌سازی آرای اعضای خود خواهند شد. پیش از این نمایندگان به فوریت طرحی که شفافیت آرا در مجلس شورای اسلامی را الزامی کرده بود، رأی منفی داده بودند.

    

پاسخ ظریف به ادعای مداخله ایران در انتخابات آمریکا

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه ان.بی.سی، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با این شبکه در پاسخ به اینکه بر مبنای گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا، ایران نیز با نفوذ سایبری قصد مداخله در انتخابات آمریکا را دارد و آیا ایران این تاکتیک را تاکتیکی موثر می‌داند، گفت: برای ما مزیتی در انتخابات شما وجود ندارد که در آن مداخله کنیم. ما در امور داخلی کشوری دیگر مداخله نمی‌کنیم اما یک جنگ سایبری در جریان است. وی افزود: آمریکا این جنگ سایبری را با حمله‌ای خطرناک و غیرمسئولانه [سایبری] به  تاسیسات هسته‌ای ما آغاز کرد که می‌توانست جان میلیون‌ها انسان را بگیرد. 

    

روحانی امروز به ارمنستان می‌رود

پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری اعلام کرد: حجت الاسلام حسن روحانی به دعوت رسمی نخست وزیر ارمنستان، برای حضور و سخنرانی در اجلاس سران اتحادیه اقتصادی اوراسیا که روز سه‌شنبه، 9 مهرماه برگزار خواهد شد، عصر دوشنبه، ۸ مهر ماه جاری به ایروان سفر می‌کند. رئیس جمهور علاوه بر تشریح توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گسترده کشورمان برای تعامل تجاری با اتحادیه اوراسیا، دیدارهای دوجانبه‌ای نیز با مقامات ارشد ارمنستان و همچنین سران اقتصادی اوراسیا خواهد داشت.