روحانی  به «باکو»  می‌رود

سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری دیروز خود خبر داد: طی هفته‌های اخیر، ۱۰ مورد هیئت سیاسی به کشور آمده و این هفته رئیس جمهور برای شرکت در اجلاس عدم تعهد به باکو سفر می‌کند و فرستاده دولت چین هم احتمالا سه‌شنبه سی‌ام مهر به تهران سفر کرده و درباره مسائل منطقه با مقامات کشور گفتگو خواهد کرد.

    

عادل الجبیر:

ایران از 1979 لجام گسیخته شده است

به گزارش ایسنا، به نقل از صفحه رسمی توییتر روزنامه «سعودی گازت»، عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان روز دوشنبه در اظهاراتی خصمانه گفت: جمهوری اسلامی ایران از سال 1979 لجام گسیخته شده است. طبق «شواهد و مدارک موجود» ایران مسئول حمله به تاسیسات نفتی آرامکو است. وزیر مشاور در امور خارجه عربستان همچنین ادعا کرد که جمهوری اسلامی ایران به تمامیت ارضی و قوانین بین‌المللی احترام نمی‌گذارد.

    

توضیحات ظریف درباره اعلام آمادگی‌اش برای سفر به ریاض

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه درباره اظهارات منسوب به خود در گفت‌وگو با المسیره یمن مبنی بر آمادگی‌اش برای سفر به ریاض برای حل و فصل اختلافات با عربستان سعودی گفت: اتفاق خاصی نیفتاده است. همیشه آماده بودیم به کشورهای همسایه سفر کنیم و به کشورهای همسایه برویم. وی افزود: دست جمهوری اسلامی همیشه به سمت کشورهای منطقه دراز بوده و اگر زمینه فراهم باشد و در کشورهای همسایه آمادگی باشد برای این که همکاری بکنند حتما ما این آمادگی را خواهیم داشت.

    

ادعای تازه کریمی قدوسی درباره آمدنیوز

جواد کریمی قدوسی، نماینده اصولگرای مجلس در صفحه توئیتری خود نوشت: سال 96 در موج اول دستگیری ادمین‌های تلگرامی و آمدنیوز، چهار رابط روح‌الله زم، یکی در دفتر حسام‌الدین آشنا مشاور ویژه رئیس جمهور، دومین رابط در مجموعه ارتباطات دفتر ریاست جمهوری، سومین رابطه در دفتر آقای بانک و چهارمین رابط در قوه قضائیه که با این کانال در ارتباط بودند، تحت تعقیب قرار گرفتند. 

    

ویلیام برنز:

 ایران و اسد برندگان تصمیم ترامپ در شمال سوریه بودند

ویلیام برنز، مقام پیشین وزارت امورخارجه آمریکا در گفتگو با شبکه سی‌بی‌اس به انتقاد از تصمیم رئیس‌جمهور کشورش برای خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه پرداخت و گفت: یک روش هوشمندانه و یک روش احمقانه برای مواجهه با این وضعیت بسیار پیچیده با اهرم‌های متوسطی که در شمال شرق سوریه برخوردار بودیم، وجود داشته است و ما روش غیر عقلانی را برگزیدیم. رئیس جمهور اهرم خود را کنار گذاشت و سپس در یک مذاکره آتش‌بس شتابزده کردها را زیر اتوبوس انداختیم و هرآنچه اردوغان می‌خواست، به او دادیم؛ برندگان این تصمیم نه تنها ترک‌ها و روس‌ها، بلکه ایران و اسد بوده‌اند.

    

ثبت نام 22 حزب برای عضویت در جبهه مستقلین اعتدالگرایان

قدرت‌علی حشمتیان در چهل و سومین جلسه جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران اعلام کرد: علیرغم اینکه برای تمدید مجوز این جبهه فقط نیاز به معرفی ۵ حزب به کمیسیون ماده ده احزاب بود، اما تاکنون ۲۲ حزب برای عضویت در جبهه مستقلین اعتدالگرایان ایران ثبت نام کرده‌اند. وی افزود: در چهل و سومین جلسه این جبهه که عصر یکشنبه ۲۸ مهرماه ۱۳۹۸ برگزار شد، با درخواست عضویت حزب رفاه به دبیرکلی بهروز نعمتی موافقت و مقرر شد که در جلسه آتی نیز در مورد انتخاب هیئت رئیسه و روسای کمیته‌های هفتگانه نیز اقدام شود.