هفت خدمه نفتکش توقیف شده انگلیسی آزاد شدند

عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه درباره آخرین وضعیت نفتکش توقیف شده انگلیسی گفت: مراحل قضایی و حقوقی بررسی تخلفات کشتی «استنا ایمپرو» در حال انجام است. ایران در ادامه سیاست‌های انساندوستانه خود از ناخدای کشتی خواست که خدمه کشتی را اگر امکان دارد، پیاده کنند تا بتوانند به کشورشان بازگردند. وی افزود: ناخدای کشتی تصمیم گرفته است هفت نفر از خدمه کشتی که شامل اتباع هندی هستند را با تشخیص خودش انتخاب کند تا لطمه‌ای به کارشان نخورد و تمهیدات برای پیاده کردن آنها انجام شود. این افراد به زودی می‌توانند کشور را ترک کنند.

    

واکنش ظریف به تحریم سازمان فضایی ایران

در پی قرار گرفتن نام پژوهشگاه هوافضای ایران، سازمان فضایی ایران و مرکز تحقیقات هوافضای ایران در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران گفت: «آمریکایی‌ها به تحریم معتاد شده‌اند. این تحریم‌های آمریکا هیچ تاثیری ندارد و کم کم دنیا هم آمریکا را مسخره می‌کند و دیگر فقط این مانده است که خودشان را تحریم کنند، چون همه را تحریم کرده و هر روز یک اقدامی علیه این دولت یا دولت دیگری انجام می‌دهند. استفاده آمریکا از اهرم اقتصادی به حدی افراطی شده که کم کم توان اقتصادی آمریکا را هم به تحلیل برده است.»

    

سپاه ۷ کشتی ترال را توقیف کرد

به گزارش فارس، ناو سالار یکم پاسدار تیمور پایداره در این باره گفت: در گشت شناورهای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۷ شناور صیادی ترال به دلیل عدم رعایت فاصله به ساحل و تخلف صید آبزیان توقیف شدند. برای ادامه رسیدگی پرونده این شناورها تحویل مقامات قضایی شده‌اند. فرمانده پایگاه امامت نیروی دریایی جاسک افزود: این شناورها ۲۲۲ تن انواع آبزیان را صید کرده اند.

    

روایت سردار باقری از جلسه دو ساعته ارتش آمریکا با ترامپ

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جلسه پرسش و پاسخ با نخبگان و اعضای هیأت علمی سرباز در آموزشگاه رزم مقدماتی شهید مدرس نیروی زمینی سپاه گفت: روزی که پهپاد زده شد، رئیس جمهور آمریکا تا آستانه تصمیم جنگ رفت، اما اجرا نکرد و بزرگترین دروغ هم این بود که گفت برای جان ۱۰۰ نفر این کار را نکردیم، در حالی که این تصمیم حاصل برآورد اطلاعاتی ارتش آمریکا و توجیهی بود رئیس جمهور آمریکا شد و برای او روشن کردند که اگر به ایران حمله کنیم چه اتفاقی می‌افتد، در جزایر چه اتفاقی می‌افتد، در خلیج فارس و تنگه هرمز چه اتفاقی می‌افتد، در کشورهای منطقه که ایران بازوانی را دارد چه اتفاقی می‌افتد و در دو جلسه ۲-۳ ساعته او نشسته و توجیهش کردند که نمی‌تواند به ایران حمله کند.

    

گزارش توئیتری ظریف از سفرش به بنگلادش

محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «در داکا با نخست‌وزیر، وزیر امور خارجه و رئیس پارلمان بنگلادش دیدار کردم. گفتگوها بر همکاری دوجانبه و حل اختلافات در دنیای اسلام متمرکز بود. فردا در نشست وزرای عضو اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند درباره «اقتصاد آبی» (استفاده پایدار از منابع اقیانوس) حضور خواهم یافت و پیش از بازگشت به تهران و فاصله گرفتن چند روزه از مسافرت، به جاکارتا پرواز خواهم کرد.»

    

دیدار شبانه درباره تفکیک قوا

روز گذشته محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در گفتگو با فارس با اشاره به تذکر ۱۰۵ نماینده مجلس که خواستار دقت بیشتر رئیس‌جمهور در موضوع تفکیک قوا شده‌اند، گفت: روابط قوه قضاییه و قوه مجریه بسیار خوب است و رئیس‌جمهور نیز امشب (چهارشنبه شب) میهمان آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه است.