ظریف: 

به هر خریداری نفت خواهیم فروخت

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان طی مطلبی در فضای مجازی تاکید کرد: «ایالات متحده ابزارهای دفاعی را از ما دریغ داشت؛ ما موشک ساختیم و ایالات متحده شاکی است. ایالات متحده، سوخت هسته‌ای را از ما دریغ کرد؛ ما آن را ساختیم و ایالات متحده شاکی است. اکنون ایالات متحده مشغول دزدی دریایی و تهدید است تا مانع فروش نفت ایران به مشتریان سنتی خود شود. غُر نزنید آقای پمپئو! ما به همه و هر خریداری نفت خواهیم فروخت.»

    

دیدار ظریف و لاوروف در مسکو 

محمدجواد ظریف امروز دوشنبه، با سفر به روسیه با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور در مسکو دیدار خواهد کرد و درباره روابط دوجانبه، تحولات اخیر برجام و کاهش تنش‌های منطقه با وی رایزنی خواهد کرد.

    

قرارداد روس‌ها برای خرید موتور مینی‌جت ایران

یک شرکت روس برای خرید موتور مینی‌جت ساخت ایران با یکی از شرکت‌های خصوصی ایرانی حاضر در نمایشگاه ماکس۲۰۱۹ قرارداد بست. به گزارش تسنیم ازجمله کاربردهای موتورهای مینی‌جت در هواپیماهای بدون سرنشین است که روس‌ها علاقه زیادی به همکاری با ایران در این حوزه دارند. در قرارداد فوق علاوه بر صادرات، در زمینه همکاری مشترک برای تولید محصول نیز توافقاتی با طرف روسی صورت گرفته است.

    

رونمایی از پهپاد رزمی، پدافندی و نقطه‌زن «کیان»

همزمان با دهم شهریور، روز نیروی پدافند هوایی ارتش، پهپاد رزمی، پدافندی و نقطه‌زن «کیان» با حضور امیر سرتیپ صباحی‌فرد، فرمانده این نیرو رونمایی شد. صباحی‌فرد در مراسم رونمایی از این پهپاد گفت: پهپاد «کیان» در دو نوع و با توانایی سرعت بالا برای ماموریت‌های رهگیری و شناسایی و مداومت پروازی بالا برای انجام ماموریت‌های نقطه‌زنی طراحی شده و قادر است با مداومت پروازی بسیار بالا، اهدافی بسیار دورتر از مرزهای کشور را مورد هدف قرار داده و پدافند را از خاک دشمن انجام دهد. 

    

کسی طرفدار مذاکره با آمریکا نیست

سردار رضا طلایی‌نیک، معاون حقوقی و پارلمانی وزارت دفاع به ایسنا گفت: اتفاقاتی که در این یک یا دو ماه اخیر افتاده و ابتکار عمل و خلاقیت دفاعی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران، یک واکنش فعالی بود به اینکه دشمن نمی‌تواند در مقابل این ملت و نظام همچون گذشته تعرضی داشته باشد و بخواهد بر این سرزمین تسلط پیدا کند .امروزه در داخل جمهوری اسلامی ایران کسی طرفدار مذاکره با آمریکا نیست؛ چرا که می‌دانند این دشمن و ترامپ قابلیت اعتماد ندارند و تا زمانی که توبه نکنند هیچ گونه مذاکره‌ای با ترامپ انجام نخواهد شد.

    

رئیس‌جمهور  به ارمنستان سفر می‌کند

سید کاظم سجادی، سفیر ایران در ارمنستان اعلام کرد: رئیس‌جمهور به دعوت نخست‌وزیر ارمنستان به این کشور سفر می‌کند. وی همچنین در مورد تکمیل جاده کریدور شمال به جنوب از راه ارمنستان و مسائلی که در این زمینه بین ایروان و تهران مطرح است، گفت: قرار شده در راستای انجام تعهدات صورت گرفته از سمت ایران برای تکمیل این آزاد راه اقدامات و فعالیت‌هایی صورت بگیرد و وزارت راه با همکاری بخش خصوصی در این زمینه ورود کند.

    

ایران خود را مصرف انتخابات آمریکا نمی‌کند 

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ایسنا با بیان اینکه ایران هیچ‌گاه خود را مصرف انتخابات آمریکا نمی‌کند، گفت: هرگونه راهبردی در سایه انتخابات که باعث کمک به ترامپ شود، اشتباه است. اگر ترامپ تا زمان انتخابات به برجام برنگردد، ایران تبدیل به عامل منفی برای او در رقابت‌های انتخاباتی می‌شود. از این رو ترامپ می‌خواهد حداقل عکسی با مقامات ایرانی داشته باشد که اگر این اتفاق بدون گرفتن دستاورد مثبتی رخ دهد چهره مثبت ایران را در دنیا خراب می‌کند؛ مگر آنکه ترامپ با برگشتن به برجام روی خوش به معاهدات بین‌المللی نشان دهد.