ظریف به نیویورک رفت، روحانی دوشنبه می‌رود

وزیر امور خارجه کشورمان بامداد دیروز برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد عازم نیویورک شد. محمد جواد ظریف در حاشیه این نشست با تعدادی از همتایان خود از دیگر کشورها نیز دیدار و رایزنی می‌کند. به گزارش ایسنا رئیس‌جمهور نیز دوشنبه عازم نیویورک خواهد شد. بر اساس این گزارش دولت آمریکا روز پنجشنبه ویزای مقامات ایران را برای سفر به نیویورک جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل صادر کرد.

    

عراق به ائتلاف دریایی آمریکا نمی‌پیوندد

سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد که کشورش به ائتلاف دریایی زیر پرچم آمریکا نمی‌پیوندد. به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، احمد الصحاف، اعلام کرد: بغداد پیوستن به ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح تامین «امنیت و حمایت از دریانوردی و تضمین امنیت آبراه‌ها و گذرگاه‌های دریایی» را رد کرده و معتقد است این امر صحنه سیاسی و امنیتی را پیچیده می‌کند.

    

گفت‌وگوی تلفنی ظریف و همتای کویتی‌اش درخصوص تحولات منطقه 

وزیران امور خارجه ایران و کویت در گفت‌وگوی تلفنی تحولات منطقه را بررسی کردند. خبرگزاری کویت گزارش داد: در تماس تلفنی محمد جواد ظریف با شیخ صباح الخالد الحمد الصباح، تحولات منطقه به ویژه راه‌های جلوگیری از تنش و برقراری آرامش و دور نگه داشتن منطقه از خطرات بیشتر، مورد بررسی قرار گرفت.

    

عربستان عضو شورای حکام آژانس شد

عربستان سعودی به عضویت شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انتخاب شد. به گزارش ایلنا به نقل از واس، در انتخابات اعضای شورای حکام آژانس برای دوره دو ساله ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ میلادی، عربستان به عنوان عضو شورا برای یک دوره دو ساله انتخاب شد.

    

علم‌الهدی:

 اگر به ایران تجاوز کنید، اسرائیل در نصف روز خاک می‌شود

خطیب نماز جمعه این هفته مشهد گفت: آمریکایی‌های نادان می‌گویند حمله پهپادی انصارالله یمن به پالایشگاه نفت آرامکو کار ایران بود؛ اینها می‌خواهند سر دنیا را کلاه بگذارند. حجت‌الاسلام سیداحمد علم‌الهدی افزود: مگر رادار تنها یک جهت را پوشش می‌دهد؟ حالا شما ایران را متهم کنید؛ فکر کردید ایران تنها در درون مرز است که متهم می‌کنید؟ امروز ایران مقاومت در منطقه است یعنی اگر به ایران تجاوز کنید، اسرائیل در نصف روز خاک می‌شود.

    

در کنفرانس خبری با حریری؛

ماکرون کشورهای منطقه را به خویشتنداری فراخواند

امانوئل ماکرون تاکید کرد که فرانسه از امنیت و ثبات در منطقه حمایت می‌کند. به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، رئیس جمهوری فرانسه در کنفرانس خبری با سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان گفت: لبنان می‌تواند به فرانسه متکی باشد. ما بر حفظ امنیت و ثبات در منطقه پایبند هستیم. وی با درخواست از همگان برای خویشتن‌داری، گفت که فرانسه در کنار لبنان در خصوص بحران آوارگان سوری ایستاده است؛ بحرانی که طی هفته‌ها حل نخواهد شد و باید در نهایت، آوارگان به کشور خود بازگردند.

    

بررسی تعطیلات رسمی کشور، در دستور کار پارلمان

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح یک فوریتی اصلاح تعطیلات رسمی،‌ در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس قرار دارد.

 طرح «تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی» و قانون «ممنوعیت تصدی بیش‌از یک شغل» از دیگر گزارش‌های کمیسیون اجتماعی است که این هفته در مجلس ارائه می‌شود.