پناهیان می‌خواهد خود را به‌عنوان جریان سوم جا بزند

صادق زیباکلام در واکنش به سخنان اخیر علیرضا پناهیان درباره دوقطبی‌سازی جامعه به ایرنا گفت: آقای پناهیان و یک عده دیگری از تندروها متوجه شده‌اند که من حیث المجموع چقدر اصولگرایان نزد مردم بی‌اعتبار شده‌اند و اصلاح‌طلبان هم از آنها بی‌اعتبارتر؛ بنابراین می‌خواهند خود را به عنوان یک جریان جدید مطرح کنند و جا بزنند و بگویند که «آی! مردم ما یک جریان جدید هستیم ما با این اصولگرایان که شما از آنها متنفرید کاری نداریم، با این اصلاح طلبان که شما از آنها متنفرید کاری نداریم، با آقای روحانی کاری نداریم، با مجلس کاری نداریم، ما یک جریان جدید و مستقلی هستیم.»

    

راستی‌آزمایی فعالیت‌های ایران ذیل برجام ادامه دارد

به گزارش پایگاه اینترنتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، «کرونل فروتا»، مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی گفت: ما در یک سال گذشته به راستی‌آزمایی و نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران بر اساس برجام پرداختیم و در آینده هم این کار را انجام خواهیم داد و اکنون نیز راستی‌آزمایی فعالیت‌های ایران بر اساس برجام همچنان ادامه خواهد داشت. وی افزود: من در سفر به تهران با مقام‌های ایران گفت‌وگوهایی داشتم. همچنان بر اهمیت همکاری کامل ایران در زمینه توافق هسته‌ای تاکید می‌کنم.

    

دیدار رئیس اینستکس با مقامات بانک مرکزی در تهران 

رئیس جدید اینستکس که روز یکشنبه به تهران آمده، قصد دارد با مقامات بانک مرکزی و شرکت ایرانی متناظر اینستکس (ساتما) دیدار کند. به گزارش ایلنا، «میشائیل ارهارد بوک» در نخستین روز از سفر خود، در اتاق مشترک بازرگانی و صنایع ایران و آلمان حاضر شد و با نمایندگان شرکت‌های ایرانی و آلمانی دیدار و گفت‌وگو کرد. وی در بازدید خود از اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان با نمایندگان شرکت‌های ایرانی و آلمانی دیدار و درباره موضوعات مختلف تجارت میان دو کشور گفت‌وگو کرد. در این دیدار، مشکلاتی مانند موانع تراکنش‌های مالی مورد بررسی قرار گرفت.

    

یمن دست داشتن ایران در حمله به آرامکو را رد کرد

 به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «عبدالله الجفری» سخنگوی نیروی هوایی یمن اعلام کرد که نیروهای کشورش مسئولیت حمله اخیر به تاسیسات آرامکو عربستان را بر عهده می‌گیرند. این مقام ارتش یمن در مورد دست داشتن ایران در این حمله گفت: ما تایید می‌کنیم این حمله به وسیله ارتش یمن و نیروهای یمن صورت گرفته است و تاکید می‌کنیم اظهاراتی مانند اینکه این حملات با حمایت ایران از نیروهای یمنی صورت گرفته است و یا اینکه این عملیات از عراق و از طریق حزب‌الله لبنان صورت گرفته، کاملا اشتباه است و ما آن‌ها را قویا رد می‌کنیم.

    

توقیف یک فروند شناور توسط نیروی دریایی سپاه

بنا بر اعلام سپاه نیوز روز یکشنبه، در پی رصد دقیق و اقدامات اطلاعاتی رزمندگان منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه، یک فروند شناور با بیش از 250 هزار لیتر سوخت قاچاق شناسایی و توقیف شد. بنابراین گزارش، قاچاقچیان دستگیر شده در بازجویی اولیه عنوان کردند که محموله خود را از یدک‌کش‌ها در منطقه سنگ سلامه جمع‌آوری و بارگیری کرده‌اند. این شناور که در 20 مایلی شرق جزیره تنب بزرگ توسط شناورهای گشتی منطقه پنجم دریایی سپاه توقیف شد به همراه قاچاقچیان، به منظور طی مراحل قانونی به مقامات و مسئولان قضایی تحویل داده شد.

    

ابراهیم رئیسی خبر داد:

نسبت به شناسایی و مصادره اموال کانادا اقدام خواهد شد

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه پس از بازدید از ستاد قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قضایی با اشاره به اقدام کانادا برای مصادره اموال دولتی ایران، گفت: اموال کانادا در سطح جهان شناسایی و از طریق نهادهای قضایی بین‌المللی نسبت به توقیف و مصادره آن‌ها اقدام خواهد شد.