رسانه‌‎های فلسطینی از شهادت دو نفر به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در جریان راهپیمایی بازگشت خبر دادند. به نقل از فلسطین الیوم، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که در جریان راهپیمایی بازگشت امروز دو شهروند فلسطینی به شهادت رسیده و 23 نفر زخمی و راهی بیمارستان شدند. شبکه المیادین لبنان شامگاه جمعه (پانزدهم شهریور) گزارش داد که در این تیراندازی یک نوجوان ۱۷ ساله فلسطینی به نام علی سامی علی اشقر و یک نفر دیگر شهید شدند. هزاران نفر از شهروندان فلسطینی روز جمعه (پانزدهم شهریور ماه) با شعار حمایت از جبهه داخلی در هفتاد و سومین جمعه راهپیمایی بازگشت شرکت کردند.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین بامداد روز شنبه (شانزدهم شهریور ماه) از حمله خمپاره‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به مواضع مقاومت حماس در شمال بیت‌حنون خبر دادند.

فلسطینی‌های ساکن نوار غزه از روز جمعه 30 مارس 1918 (دهم فروردین ماه ) مصادف با چهل ‌و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به راهپیمایی بازگشت را آغاز کردند. آن‌ها در این راهپیمایی مردمی تلاش دارند بر قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل تأکید کنند، قطعنامه‌ای که در بند 11 آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین‌ خودشان اشاره می‌شود.