سیدمحمد میرزامحمدزاده

عصر دیروز منابع از تبادل شدید آتش در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، ارتش رژیم صهیونیستی از شلیک چند موشک ضد تانک به سمت یک پایگاه نظامی و خودروهای نظامی در نزدیکی شهرک یهودی‌نشین افیفیم در شمال اراضی اشغالی خبر داد. ارتش این رژیم تاکید کرد، پرتابه ضد تانک از اراضی لبنان به سمت اسرائیل در منطقه افیفیم در بخش شمالی شلیک شد.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که به برخی از منابع شلیک آتش و به سمت اهدافی در جنوب لبنان پاسخ داده است. در همین حال، حزب‌الله اعلام کرد که یک خودروی نظامی را در مسیر پادگان افیفیم منهدم ساخته و کسانی که در آن بودند، کشته و زخمی شده‌اند. حزب‌الله تاکید کرد، گروه شهیدان «حسن زبیب» و «یاسر ضاهر» این عملیات را اجرا کردند و توانستند یک خودروی نظامی اسرائیلی را نابود کنند. این درحالی است که رهبر حزب‌الله شنبه‌شب مجدداً تأکید کرده بود که رژیم اشغالگر قدس به دلیل حملات پهپادی اخیر، با پاسخ روبرو می‌شود و عنوان کرد که فرماندهان سرزمینش آماده پاسخگویی به این حملات هستند. به گزارش خبرگزاری الجزیره، سیدحسن نصرالله در جریان مصاحبه تلویزیونی روز شنبه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی باید هزینه اقدامش را بپردازد، گفت: اینکه حملات به پاسخ نیاز دارد، قطعی و مسلم است. همچنان که تنش‌ها بین حزب‌الله و رژیم اشغالگر قدس رو به فزونی گذاشته است و هر لحظه التهابات افزوده می‌شود، نصرالله برای حامیان خود به سخنرانی پرداخت. یکشنبه گذشته، حزب‌الله رژیم صهیونیستی را متهم به پرواز درآوردن پهپادهای مجهز به تجهیزات انفجاری بر فراز محوطه این حزب در پایتخت لبنان کرد و وعده داد که این اقدام را تلافی کند. در آن روز این جنبش که حمایت ایران را به دنبال خود دارد، گفت که یکی از پهپادها به روی یکی از ساختمان‌های دفتر رسانه‌ای حزب‌الله فرود آمد و در همان حال یکی از پهپادها نیز در هوا منفجر شد. رسانه‌های رژیم صهیونیستی از آن روز دائما عنوان می‌کنند که هدف این پهپادها سخت‌افزارهایی بود که برای ترکیب سوخت پیشرانه موشک‌های هدایت‌شونده نقطه‌زن مورد استفاده قرار می‌گیرند. مقامات حزب‌الله و همچنین سایر مقامات لبنان به این گزارش‌های رژیم صهیونیستی واکنشی نشان ندادند و رژیم اشغالگر نیز مدعی مسئولیت این حملات نشد.

اتهام همکاری ایران در تولید موشک‌های نقطه‌زن دروغ است

روز پنج‌شنبه هفته گذشته (هفتم شهریور ماه) ارتش رژیم صهیونیستی، ایران را متهم به همکاری با حزب‌الله برای تولید موشک‌های نقطه‌زن هدایت‌شونده کرد؛ موشک‌هایی که می‌تواند منجر به تلفات انسانی گسترده شود. اما نصرالله روز شنبه ادعاهایی مبنی بر اینکه حزب‌الله برای ایجاد برنامه تولید موشک با ایران همکاری دارد را دروغ خواند و آن را دستاویزی برای گستاخی‌های رژیم اشغالگر علیه لبنان دانست. نصرالله گفت: ما در لبنان کارخانه‌ای برای تولید موشک‌های نقطه‌زن نداریم. او افزود که این گروه به اندازه کافی موشک نقطه‌زن برای هرگونه تقابل بزرگ یا کوچکی در اختیار دارد و نیازی برای ساخت کارخانه به منظور تولید موشک بیشتر نیست. کمی قبل از سخنان نصرالله، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دستور داده است نیروهای بیشتری به فرماندهی بخش شمالی در مرز با لبنان اعزام شوند. اقدامی که به افزایش تنش‌ها در منطقه دامن می‌زند. این ارتش روز شنبه اعلام کرد: نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و نیروهای اطلاعاتی آمادگی خود را برای سناریوهای مختلف بهبود بخشیده‌اند و سربازان ذخیره نیز پیامی مبنی بر زمان احتمالی اعزام به منطقه دریافت کرده‌اند.

حمله به شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران

رژیم صهیونیستی ایران را بزرگ‌ترین دشمن خود تصور می‌کند و حزب‌الله را به‌عنوان قوی‌ترین تهدید نظامی در مرزهای خود می‌شناسد.

ارتش رژیم اشغالگر تخمین زده که حزب‌الله که در جنگ 33 روزه سال 2006 این رژیم را به بن‌بست کشیده بود، ذخایر گسترده موشکی و خمپاره‌ای نزدیک به 130 هزار فروند دارد، اما انتظار می‌رود که بیشتر این مهمات بدوی و پرتابه‌هایی غیر هدایت‌شونده باشند. اما رژیم صهیونیستی دستیابی به موشک‌های هدایت‌شونده نقطه‌زن از سوی حزب‌‌الله را عاملی مهم برای تغییر بازی در زمینه بن‌بست طولانی مدت بین این دو مرز می‌داند. مجموعه‌ای از حملاتی که از هفته گذشته علیه هدف‌های شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در سوریه، عراق و لبنان آغاز شده، نگرانی‌هایی را در مورد افزایش‌ تنش‌های منطقه‌ای برانگیخته است. این گروه‌های شبه‌نظامی رژیم اشغالگر را مقصر این حملات خوانده‌اند؛ رژیمی که اخیراً تلاش‌های خود را برای جلوگیری از گسترش تأثیر نفوذ ایران در خاورمیانه به کار گرفته است. یکشنبه گذشته، حمله پهپادی به لبنان تنها چند ساعت پس از آن صورت گرفت که رژیم صهیونیستی حملاتی را علیه کشور همسایه لبنان یعنی سوریه ترتیب داد تا به تعریف خود جلوی یک حمله قریب‌الوقوع پهپادی ایران به سرزمین‌های تحت اشغال این رژیم را بگیرد. حزب‌الله که در سوریه نیز فعالیت می‌کند، عنوان کرد که چند تن از سربازانش در این حملات به شهادت رسیدند. روز چهارشنبه، در اتفاقی نادر ارتش لبنان گفت که به سوی پهپادهای رژیم صهیونیستی که به حریم هوایی جنوب لبنان تجاوز کرده بودند، آتش گشوده است؛ اتفاقی که پهپاد صهیونیستی را مجبور کرد که به آن سوی مرز بازگردد. سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان نیز این حملات را تهدیدی برای ثبات منطقه عنوان کرد و گفت که چنین موضوعی، حمله به حاکمیت کشورش تلقی می‌شود.

خبرگزاری سی‌ان‌ان در گزارشی نوشت که ارتش رژیم اشغالگر دست به یک پروپاگاندای توهین‌آمیز علیه ایران و حزب‌الله زده و با استفاده از شبکه‌های اجتماعی قصد دارد به شکل گسترده به تنش‌ها با کشور همسایه‌اش دامن بزند

رژیم صهیونیستی به دنبال بهانه‌جویی

خبرگزاری سی‌ان‌ان نیز در گزارشی نوشت که ارتش رژیم اشغالگر دست به یک پروپاگاندای توهین‌آمیز علیه ایران و حزب‌الله زده و با استفاده ازشبکه‌های اجتماعی قصد دارد به شکل گسترده به تنش‌ها با کشور همسایه‌اش دامن بزند. این هجمه رسانه‌ای پس از آن آغاز شد که بنیامین نتانیاهو به زبان عربی به کشور دشمن هشدار داد: بشین و تماشا کن.

نخست‌وزیر رژیم صهیونستی در جریان کمپین‌های انتخاباتی که قرار است هفدهم سپتامبر (26 شهریور ماه) برگزار شود، این موضوع را به میان کشید.  رژیم اشغالگر مدعی است که ایران تلاش می‌کند ذخایر موشکی لبنان را به روز کند. این خبرگزاری نوشت: از زمان تجاوز شوم رژیم صهیونیستی به لبنان در سال 2006 که در جریان آن نیروهای دفاعی رژیم صهیونیستی موسوم به IDF نزدیک به 120 سرباز و شماری از شهروندان خود را از دست داد و در مقابل 270 مبارز حزب‌الله و 50 سرباز و پلیس لبنانی به شهادت رسیدند، دشمنی دو دولت به اوج خود رسید و دو طرف درک کردند که هر اقدامی می‌تواند دوباره به جنگ تمام‌عیار منجر شود؛ بر همین اساس آن دو به درک مشترک دست یافتند که نسبت به تحریک یکدیگر اقدام نکنند. اما حالا رژیم اشغالگر با طرح این ادعا که سه مقام ارشد و چند مقام نظامی ایرانی مسئول برنامه موشکی حزب‌الله در لبنان بوده‌اند، به این تنش‌ها دامن زده است.  

نام و عکس این افراد در یکی از ویدئوهای IDF به چشم می‌خورد که در آن مدعی شدند که این تسلیحات عامدانه در مناطق شهری در حال تولید هستند تا از حضور جوامع بشری به عنوان سپر انسانی بهره ببرند.