علی عبدالکریم علی سفیر سوریه در لبنان اعلام کرد، برگزاری نشست منامه تنها یک نتیجه دارد و این نتیجه‌ فروپاشی پروژه آمریکا است.

 وی به وبگاه لبنانی العهد گفت، این معامله شوم افکار عمومی فلسطینی، عربی و بین‌المللی را متوجه خطرناک بودن برنامه‌ریزی‌ها کرد و کبر و غرور طرف‌های بزرگ با دیدن بیداری ملت‌ها در هم شکسته شد؛ شاید سرنگونی پهپاد آمریکایی با تکنولوژوی ایرانی بارزترین عکس‌العمل‌ها به این موضوع باشد که نمی توان آن را نادیده گرفت.

عبدالکریم علی تأکید کرد: شکست‌های نیروهای ائتلاف متجاوز در یمن بازرترین پاسخ‌ها به معامله قرن است، موضوعی که ملت‌ها علیرغم تمام سرکوب‌ها، هیمنه و بسیج بین‌المللی، با صلابت در برابر آن ایستاده‌‌اند؛ معامله قرن مرده به دنیا آمد و در نطفه خفه شد.

وی در ادامه گفت: نباید تنها به وحدت فلسطینی‌ها و رد معامله قرن کفایت کرد بلکه باید تا ساقط کردن پیمان اسلو پیش رفت و مواضع سست در قبال دفاع از اصول ثابت فلسطینی را کنار گذاشت.

در همین راستا سعدالحریری نخست‌وزیر لبنان از اینکه برخی در موضع دولت لبنان در قبال طرح معامله قرن شک دارند ابراز تعجب کرد و گفت: دولت لبنان علیه معامله قرن است و قانونی اساسی ما اجازه اسکان (دائمی آوارگان فلسطینی) را نمی‌دهد.

مسئولان بحرین هر گونه فعالیت‌های داخلی در مخالفت با نشست منامه را ممنوع و در حالیکه محدودیت‌هایی را برای شرکت رسانه‌های محلی در این نشست اعمال کرده‌اند اما تا کنون ۲۰ خبرنگار و عکاس خبری رژیم صهیونیستی برای پوشش این نشست، وارد منامه شده‌اند.