یک منبع آگاه امنیتی روز چهارشنبه (ششم شهریور ماه) گفت، اسرائیل تدابیر حفاظت از سفارتخانه‌های خود در سرتاسر جهان را شدت بخشید و به مقامات ‌ارشد خود ابلاغ کرده که در انتظار پاسخ احتمالی حزب‌الله به حادثه بیروت باشند.

این منبع به روزنامه ایندیپندنت عربی گفت: اسرائیل به سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها و نمایندگی‌های خود در سرتاسر جهان سفارش کرده تا احتیاط بیشتری کنند و از سفرا و نمایندگان ‌ارشد خود خواسته است طی روزهای آتی در خانه‌هایشان بمانند و زیاد تردد نداشته باشند. به‌خصوص در کشورهای خاورمیانه و آمریکای‌جنوبی که این اعتقاد وجود دارد که فعالیت ایران و همچنین حزب‌الله در آن‌جا می‌تواند به اسرائیلی‌ها آسیب بزند.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم، منبع مذکور خبر داد: اسرائیل به شخصیت‌های ارشد خود توصیه کرده از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند. به‌خصوص رؤسای سابق سرویس‌های امنیتی و افسران ارشد بازنشسته زیرا بیم سوء قصد و تلاش برای ترور آن‌ها وجود دارد. ایندیپندنت نوشت: این هشدارها و راه‌های احتیاط پس از نشست روز دوشنبه کابینه اسرائیل اتخاذ شده و ارتش اسرائیل هم حضور نیروهای خود در مرز با لبنان را تقویت کرده و مانع عبور و مرور خودروهای غیرنظامیان در مناطقی مشخص نزدیک نوار مرزی اسرائیل با لبنان می‌شود.