حملات دو طرف ادامه دارد

نیروهای مقاومت از شب دوشنبه تا ساعات نخست بامداد سه‌شنبه بیش از ۴۰۰ موشک با بردهای مختلف به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین شلیک کردند که باعث ایجاد رعب و وحشت در میان اسرائیلی‌ها و فرار نزدیک به ۷۵ هزار تن به پناهگاه‌ها شده است در حمله اسرائیل به ساختمان تلویزیون الاقصی، ابتدا هواپیماهای شناسایی رژیم صهیونیستی چند موشک به سمت اطراف ساختمان این شبکه ماهواره‌ای شلیک کردند و پس از آن، جنگنده‌های صهیونیستی دست‌کم چهار فروند موشک به سمت این ساختمان شلیک کردند

رژیم صهیونیستی در پی حملات موشکی دوشنبه شب مقاومت، از زمین و هوا مقرهای نظامی حماس، نهادهای خدمات‌رسان و ساختمان شبکه ماهواره‌ای الاقصی در غرب نوار غزه را بمباران کرد.

به نقل از المیادین، جنگنده‌های رژیم صهیونی ستی از شب دوشنبه و تا ساعات اولیه بامداد سه‌شنبه (22 آبان ماه)  به شکل مداوم مقرهای نظامی، ساختمان‌های دولتی و نهادهای خدمات رسان را در غزه بمباران کردند. بنا بر اعلام منابع فلسطینی در دور جدید حملات سه تن به شهادت رسیده‌اند.

منابع فلسطینی در غزه می‌گویند پس از یک شب پر تنش، از ساعات گذشته آرامش به این منطقه بازگشته است اما همچنان دو طرف آماده انجام حملات بیشتر هستند.

حملات رژیم صهیونیستی در دوشنبه یک ساختمان وابسته به وزارت داخلی حماس، مقر گارد ساحلی غزه، مقرهای عملیاتی نیروهای مقاومت، ساختمان شبکه الاقصی و برخی منازل شهروندان غزه را هدف قرار داد. با شهادت سه فلسطینی در حملات شب گذشته، شمار شهدای موج جدید درگیری میان نیروهای مقاومت و رژیم صهیونیستی به ۱۰ تن رسید.

در حمله اسرائیل به ساختمان تلویزیون الاقصی، ابتدا هواپیماهای شناسایی رژیم صهیونیستی چند موشک به سمت اطراف ساختمان این شبکه ماهواره‌ای شلیک کردند و پس از آن، جنگنده‌های صهیونیستی دست‌کم چهار فروند موشک به سمت این ساختمان شلیک و آن را با خاک یکسان کردند.

ساختمان این شبکه در مرکز یک منطقه دارای تراکم جمعیتی بالا واقع شده که حمله به آن باعث وارد آمدن خسارت‌های زیاد به منازل اطراف شد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، اندکی پیش از بمباران مقر تلویزیونی الاقصی، برنامه این شبکه قطع شد.

در پی این رخداد، سخنگویان حماس و جهاد اسلامی فلسطین گفتند که هشدارهای خود را عملی کرده و از موشک‌هایی با برد بیشتر برای ضربه زدن به شهرهای دورتر استفاده خواهند کرد.

نیروهای مقاومت از شب دوشنبه تا ساعات نخست بامداد سه‌شنبه بیش از ۴۰۰ موشک با بردهای مختلف به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین شلیک کردند که باعث ایجاد رعب و وحشت در میان اسرائیلی‌ها و فرار نزدیک به ۷۵ هزار تن به پناهگاه‌ها شده است.

اسرائیل می‌گوید بیش از ۱۰۰ موشک را با سامانه پدافندی خود هدف قرار داده است.

بنا بر گزارش شبکه المیادین، آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در لاهافیم در شمال بئر السبع، کریات أربع، غوش عصیون، وبیت لحم، الخلیل، بحر المیت و أریحا به صدا در آمد و تا شعاع ۴۰ کیلومتر از نوار غزه در پناهگاه‌ها برای اسکان شهرک‌نشین‌ها باز شده است.

اصابت موشک مقاومت به شهرک اشکلون

منابع فلسطینی می‌گویند علاوه بر وارد آمدن خسارات گسترده به زیرساخت‌های این شهرک‌ها یک نظامی اسرائیلی نیز در این حملات کشته و ۵۴ شهرک نشین هم زخمی شده‌اند. یک اتوبوس حامل نظامیان اسرائیلی نیز هدف موشک مستقیم نیروهای مقاومت قرار گرفت که به انهدام کامل آن منجر شد. اسرائیل گزارشی از تعداد تلفات این حمله منتشر نکرده است.

تهدید جهاد اسلامی به افزایش دایره واکنش موشکی

سخنگوی جهاد اسلامی اعلام کرد دشمن صهیونیستی باید منتظر واکنش پیش‌بینی نشده به حملات علیه نوار غزه باشد.

«ابوحمزه» سخنگوی «سرایاالقدس» (گروهان‌های قدس) شاخه نظامی جهاد اسلامی اعلام کرد آنچه از دوشنبه شب تا کنون رخ داده واکنش مقاومت به حملات رژیم صهیونیستی در راستای پاسخ‌های معمولی و آنچه دشمن پیش‌بینی می‌کرده، بوده است اما پاسخ‌هایی که دشمن آن را پیش‌بینی نمی‌کند طی ساعات آینده خواهد بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، ابوحمزه ادامه داد تصمیم مقاومت برای شهرک‌نشنیان صهیونیست فراتر از شهرهای «بئرالسبع و اشدود» است و باید در پناهگاه‌ها باقی بمانند.

وی افزود ادامه حملات، هدف قرار دادن منازل و اماکن عمومی، مقاومت را وادار به تصمیم‌گیری برای افزایش دایره پاسخگویی کرد. ضربات سختی که موشک‌های مقاومت وارد کرد پاسخی طبیعی به افزایش جنایات دشمن بود.

جهاد اسلامی تصریح کرد این تروریسم، مقاومت را متوقف نخواهد کرد بلکه آن را در برابر گزینه‌هایی زیادی برای پاسخگویی به بمباران ویرانگری قرار می‌دهد که ساختمان‌های تجاری و مسکونی را هدف گرفت.

رژیم صهیونیستی بامداد سه‌شنبه یک پایگاه سرایاالقدس در «عبسان» واقع در خان‌یونس را  بمباران کرد.

مقاومت هم در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی، «المجدل» در فلسطین اشغالی را با چندین موشک هدف قرار داد و آژیرهای هشدار در مناطق مختلف فلسطین اشغالی به صدا در آمد.

«ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد هدف قرار دادن المجدل در پاسخ به بمباران منازل در غزه صورت گرفت ؛ اگر بمباران منازل مسکونی ادامه پیدا کند بئرالسبع و اشدود هدف‌های بعدی مقاومت هستند.

نیروهای مقاومت فلسطینی در پاسخ به حملات یکشنبه شب هفته جاری رژیم صهیونیستی به خان‌یونس، دوشنبه شب شهرک‌های حومه نوار غزه را هدف حملات راکتی و خمپاره‌ای خود قرار دادند. رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند شامگاه دوشنبه بیش از ۱۰۰ راکت و خمپاره از غزه به سمت شهرک‌های «سدیروت»، «نتیفوت» و «حوف اشکلون» در نزدیکی غزه شلیک شدند (جزئیات بیشتر).

رژیم صهیونیستی پس از بمباران ساختمان شبکه‌ «الاقصی»، هتل «امل» را نیز هدف قرار داد و آن را با خاک یکسان کرد.

با این روند، رژیم صهیونیستی تا کنون شش مکان مسکونی و غیرنظامی در نوار غزه را هدف قرار داده: مقر شبکه الاقصی، هتل الامل، مجتمع «الرحمه» در منطقه «شیخ رضوان»، منزل خانواده «محمد ظهیر» در رفح، منزل خانواده «البریم» در «بنی سهیلا»، منزل خانواده «الناجی» در «ارض الشنطی».

«موسى إیاد عبد العال» از اعضای جهاد اسلامی بامداد سه‌شنبه در پی حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسید و تعداد شهدای حملات دوشنبه تا سه‌شنبه به چهار نفر رسید.

ایران جنایات اخیر رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه ایران ترور یکی از فرماندهان مقاومت اسلامی و شهادت تعدادی از مبارزان فلسطینی توسط نظامیان رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به ترور یکی از فرماندهان مقاومت اسلامی فلسطین و شهادت جمعی دیگر از مبارزان فلسطینی توسط نظامیان رژیم صهیونیستی در غزه، ضمن محکوم کردن این جنایات، رژیم صهیونیستی را تجسم عینی تروریسم  دولتی در منطقه توصیف کرد. وی افزود: سریال ترور و جنایت و تجاوز رژیم  اشغالگر قدس با حمایت و تشویق دولت آمریکا و سکوت و همراهی برخی از کشورهای منطقه همچنان ادامه دارد.

 قاسمی خواستار مداخله فوری مجامع بین‌المللی برای توقف ماشین جنگی و ترور رژیم صهیونیستی شد.

اعلام همبستگی مجدد واشنگتن با صهیونیست‌ها

به دنبال واکنش نیروهای مقاومت فلسطینی به حملات یکشنبه صهیونیست‌ها، یک مقام ارشد آمریکایی به همبستگی واشنگتن با اشغالگران اشاره کرد.

نماینده رئیس جمهور آمریکا در امور غرب آسیا بار دیگر از حمایت کشورش از رژیم صهیونیستی در نبرد علیه حماس خبر داد.

 «جیسون گرین‌بلت» نماینده ویژه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در امور غرب آسیا دوشنبه شب در پستی توئیتری درباره آخرین تحولات رخ داده بین حماس و صهیونیست‌ها نوشت: «ما همراه اسرائیل هستیم زیرا از خود مقابل این حملات دفاع می‌کند.»

وی در این پست توئیتری بدون هیچ اشاره‌ای به حمله تروریستی شب گذشته صهیونیست‌ها به مواضع حماس، با محکوم کردن حمله‌های شب دوشنبه رزمندگان حماس به اراضی اشغالی مدعی شد که حماس به فلسطینی‌ها و غزه اهمیتی نمی‌دهد و فقط در پی پیشبرد اهداف سیاسی است.

رزمندگان به دشمن یاد دادند که قبل از حمله فکر کند

حزب‌الله لبنان حملات مدوام رژیم صهیونیستی به غزه و عملیات شنیع نظامیان صهیونیست برای ترور یکی از فرماندهان مقاومت و شمار دیگری از رزمندگان فلسطینی را محکوم کرد.

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای به حملات یکشنبه شب رژیم صهیونیستی به جنوب نوار غزه که واکنش موشکی نیروهای مقاومت را در پی داشته است، واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری العهد، در این بیانیه «از بیداری مقاومت فلسطین و مقابله با حملات صهیونیست‌ها» که به کشته و زخمی شدن تعدادی از آنها منجر شد، تمجید شده است.

حزب الله افزود: «رزمندگانی که شجاعانه با نظامیان اشغالگر در خان‌یونس مبارزه کردند، به دشمن یاد داده‌اند که قبل از هر گونه حمله‌ای فکر کند.»

در ادامه بیانیه آمده است: پاسخ موشکی نیروهای مقاومت فلسطین، بیان صادقانه عزم و ارده ملت فلسطین و پایبندی آنها به دفاع از اراضی و مقدساتشان بود.

حزب الله لبنان با بیان اینکه ملت شجاع فلسطین قادر به دفاع از خود در برابر هرگونه تجاوزات دشمن و خنثی کردن توطئه‌های آنها است، از ملت‌های عربی و اسلامی خواست که صادقانه و شجاعانه در کنار این ملت و گروه‌های مقاومت قرار بگیرند.

زخمی شدن دست‌کم  46 صهیونیست در حملات

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن دست کم 46 شهرک‌نشین صهیونیست در حملات موشکی حماس به سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که در حملات موشکی مقاومت حماس به مناطق اشغالی طی  شب دوشنبه، حداقل 46 شهرک نشین صهیونیست مجروح شده‌اند. نیروهای مقاومت فلسطینی در پاسخ به حملات دیشب رژیم صهیونیستی به خان‌یونس، شامگاه دوشنبه شهرک‌های حومه نوار غزه را هدف حملات راکتی و خمپاره‌ای خود قرار دادند.

رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند که شامگاه دوشنبه بیش از ۱۰۰ راکت و خمپاره از غزه به سمت شهرک‌های «سدیروت»، «نتیفوت» و «حوف اشکلون» در نزدیکی غزه شلیک شد.

منابع صهیونیستی تاکید کردند که در این حملات راکتی نیروهای مقاومت یک دستگاه اتوبوس شهرک‌نشینان در نزدیکی نوار غزه هدف قرار گرفته و آژیر خطر در شهرک‌های اطراف غزه به صدا درآمده است.

اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین اعلام کرد که حملات شامگاه دوشنبه در پاسخ به شهادت هفت نفر از نیروهای مقاومت در حمله دیشب رژیم صهیونیستی به جنوب نوار غزه صورت گرفته است.

نتانیاهو  لیبرمن را برکنار کند

جنبش حماس روز سه‌شنبه اعلام کرد، اگر نتانیاهو به دنبال پایان دادن به درگیری‌های کنونی با مقاومت است، باید وزیر جنگش را برکنار کند.

به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، حسام بدران، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس روز سه شنبه گفت، اگر نخست وزیر اسرائیل خواهان پایان دادن به درگیری‌های خشونت‌آمیز کنونی است باید آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ خود را برکنار کند.

وی گفت، حماقت لیبرمن این است که باعث این تنش و درگیری شده است.

از شب گذشته و به دنبال یک عملیات نفوذ ناموفق از سوی نظامیان اسرائیلی، درگیری‌های شدیدی میان مقاومت در غزه و رژیم صهیونیستی رخ داده است. در این راستا اسرائیل بارها مناطق مختلف غزه را بمباران کرده و فلسطینیان نیز بیش از 400 موشک به اراضی اشغالی شلیک کرده‌اند.

از سرگیری محدود حملات متقابل اسرائیل

منابع فلسطینی از ادامه درگیری میان اسرائیل و گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه خبر دادند. اسرائیل صبح سه‌شنبه بار دیگر غزه را بمباران کرد و فلسطینی‌ها با خمپاره پاسخ دادند.

به نقل از اسکای نیوز، در حمله سه‌شنبه اسرائیل به شمال غزه یک فلسطینی شهید و یک تن دیگر زخمی شد تا تعداد شهدای فلسطینی از روز دوشنبه به چهار تن برسد. در واکنش به حمله صبح سه‌شنبه اسرائیل، شلیک راکت و خمپاره از نوار غزه به سمت شهرک‌های اسرائیلی در غلاف غزه در دستور کار گروه‌های مقاومت قرار گرفت.

صبح سه‌شنبه و پس از چند ساعت آرامش، بار دیگر صدای آژیر در شهرک‌های غلاف غزه و صدای انفجارهای ناشی از شلیک سامانه‌های گنبدهای آهنین اسرائیل برای رهگیری موشک‌های پرتاب شده از غزه، شنیده می‌شد.

از طرف دیگر هم اتاق عملیات مشترک وابسته به گروه‌های فلسطینی اعلام کرد، شب گذشته در واکنش به هدف گیری ساختمان‌های مسکونی در غزه توسط رژیم اشغال‌گر با موشک شهر المجدل را هدف گرفته است.

ابوحمزه، سخنگوی رسمی گردان‌های قدس تاکید کرد، ادامه حملات به این شیوه و هدف گرفتن خانه‌ها، اماکن عمومی و زیرساخت‌های شهری ممکن است مقاومت را مجبور به اتخاذ تصمیم برای گسترش دائره واکنش‌های خود کند.

آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل نیز اعلام کرد، جنگنده‌های اسرائیل از شب گذشته ۵۰ پایگاه وابسته به حماس و جهاد اسلامی را در غزه مورد هدف قرار داده‌اند.