آموزش رایگان ایمنی ۳۰هزار کارگر ساختمانی

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آموزش رایگان ایمنی برای ۳۰هزار کارگر ساختمانی خبر داد. به گزارش ایرنا، حاتم شاکرمی گفت: وزارت کار تفاهم‌نامه‌ای با تامین اجتماعی و با همکاری انجمن صنفی کارفرمایی منعقد کرده که در این راستا تاکنون ۳۰هزار کارگر ساختمانی آموزش‌های لازم را دیده‌اند. او با تاکید بر لزوم اجرای شفافیت گفت: در این راستا با اصلاح آیین‌نامه مربوطه، حضور بازرسان کار در بحث آموزش و مشاوره تا زمانی‌که شاغل هستند، ممنوع شده است. به گفته شاکرمی، شورای عالی کار مظهر سه‌جانبه‌گرایی است و تلاش شده بحث سه‌جانبه‌گرایی در شورای عالی کار و شورای عالی حفاظت فنی به طور کامل رعایت شود. شاکرمی درباره مسائل بیمه‌ای شرکت‌های استارت‌آپی نیز گفت: این شرکت‌ها از نظر بیمه‌ای مشکلاتی دارند. برای حل مشکل بیمه‌ای افراد شاغل در شرکت‌های استارت‌اپی و فضای مجازی نیازمند مقررات جدیدی هستیم. شاکرمی با تاکید بر اینکه هر گونه اصلاح آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها باید در راستای بهبود و ارتقای سه‌جانبه‌گرایی انجام شود، تصریح کرد: این وزارتخانه آمادگی خود را برای بهبود بخشیدن به امر سه‌جانبه‌گرایی با حضور و نظر شرکای اجتماعی را اعلام می‌کند.

    

ریزش ساختمان روی 5 کارگر در مهاباد

ریزش بخشی از ساختمان در روستای «کونه‌دی» مهاباد منجر به فوت ۲ کارگر و مصدومیت شدید سه کارگر دیگر شد.

به گزارش ایلنا، شامگاه روز پنجشنبه (۲۸ آذر)، یک ساختمان در روستای «کونه‌دی» شهرستان مهاباد فروریخت. در این حادثه، دو کارگر میانسال به نام‌های «رسول» و «قادر» جان خود را از دست دادند و سه کارگر دیگر نیز به شدت مجروح شدند.

«سلیمان پاکزاد» بخشدار مرکزی مهاباد با تایید این خبر گفت: دو کارگری که در این حادثه جان خود را از دست دادند، برادر بوده و از اهالی روستای «گرده‌یعقوب» از روستاهای بخش مرکزی این شهرستان هستند. وی اضافه کرد: سه کارگر دیگر که در این حادثه مصدوم شدند، توسط اورژانس به بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد منتقل شدند و تحت مراقبت پزشکی هستند. بخشدار مرکزی مهاباد اظهار داشت: علت اصلی این حادثه در دست بررسی است اما شواهد نشان می‌دهد، این اتفاق بر اثر بی‌احتیاطی کارگران در هنگام کار در یک انبار که از نظر استحکام ضعیف بوده، روی داده است.