۲۶۰هزار نفر مستمری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

مدیرکل بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حدود ۲۶۰هزار نفر در کشور ماهانه مستمری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

به گزارش ایلنا، کریم یاوری در کارگاه آموزشی کارشناسان بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل در استان گرگان گفت: به افراد بیکار شده که دارای سابقه بیمه باشند، ماهیانه حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار پرداخت می‌شود. وی افزود: براساس قانون افراد مجرد بین ۶ تا ۳۶ ماه و متاهل حداقل ۱۲ تا۵۰ ماه مزایای بیمه بیکاری دریافت می‌کنند. قانون بیمه بیکاری در حمایت از کارگرانی است که بدون میل و اراده خود از کار بیکار شده‌اند. در این نشست، علی‌اصغر نیک‌نیا، مدیرکل تامین اجتماعی گلستان هم اعلام کرد: امسال ۲هزار و ۲۰۰ نفر از کارگران واحدهای سیل‌زده استان گلستان زیر پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند که تاکنون هزار نفر از آنها به شغل اصلی خود بازگشته‌اند.

     

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه:

کاهش نرخ بیکاری نتیجه جنب و جوش اقتصادی است

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه کاهش نرخ بیکاری استان را ناشی از دو سال جنب‌وجوش اقتصادی در کرمانشاه دانست.

به گزارش ایسنا، کیوان کاشفی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در کل کشور و استان کرمانشاه، اظهار کرد: برخی از کارشناسان اثرات این کاهش نرخ بیکاری را ملموس ندانستند یا به آن ایراداتی وارد کردند. وی با بیان اینکه آمار بیکاری در ایران براساس استانداردهای روز دنیا اعلام می‌شود، یادآور شد: اگر آمارهای قبلی نرخ بیکاری که در استان و کشور اعلام شده را پذیرفتیم باید این کاهش نرخ بیکاری را نیز پذیرا باشیم. وی درباره دلایل کاهش نرخ بیکاری استان نیز خاطرنشان کرد: دو سال است که جنب و جوش اقتصادی خوبی را در استان شاهدیم و پیش‌بینی می‌شد این جنب وجوش در نقطه‌ای بازخورد خود را نشان دهد.

    

شورای عالی کار، حقوق و دستمزد کارگران را افزایش دهد

دبیر قشر کارگری جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: شورای عالی کار در انتهای سال گذشته  برای تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران که ظاهرا افزایش نسبتا بیشتری نسبت به سال‌های قبل داشته، مزد کارگران را برای سال ۹۸ تصویب و ابلاغ کرد و کارگران هم مانند همیشه نجابت به خرج داده و با تحمل شرایط، همراهی خود را با دولت و مسولین نشان دادند. به گزارش فارس، عبدالله حمیدی افزود: اما در وضعیت فعلی همچنان قیمت کالاها افزایش پیدا می‌کند تا جایی که قیمت بسیاری کالای ضروری و پر مصرف مردم مانند مواد پروتئینی، لبنی، صیفی‌جات و خدماتی مانند هزینه‌های پزشکی، ایاب و ذهاب، سوخت و انرژی و... افزایش غیرمنتظره بین ۳۰ تا ۸۰درصدی داشته و این روند بدون هیچ منطقی ادامه داشته و فشار زیادی به قشر آسیب‌پذیر به خصوص کارگران شریف آورده است. وی اظهار داشت: جا دارد تا شورای عالی کار نیز حسب قانون، وضعیت تورم و افزایش قیمت کالاها و خدمات ضروری مصرفی کارگران را بررسی و نسبت به رقم حداقل حقوق و دستمزد و موارد مهمی مانند هزینه‌های مسکن، سلامت و درمان، حق اولاد و... تجدیدنظر و متناسب با رشد قیمت‌ها، حقوق و دستمزد کارگران را افزایش دهند.