وزیر خارجه پاکستان:

ایران فقط در چارچوب برجام حاضر به مذاکره است

شاه محمود قریشی، وزیر امورخارجه پاکستان تاکید کرد: ایرانی‌ها آماده مذاکره در چارچوب برجام هستند اما خارج از چارچوب آن مذاکره نمی‌کنند. در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز درباره اظهارات نخست وزیر انگلیس مبنی بر اینکه «توافق جدید ترامپ باید جایگزین برجام شود»، اظهار داشت: آنچه من از مقامات ایران دریافت کردم این بود که آنها آماده مذاکره در چارچوب برجام هستند اما مایل نیستند خارج از این توافق مذاکره کنند. آنها معتقدند که نباید چیزی (توافقی) را که قبلا انجام شده، دوباره از اول شروع کرد. ایران مخالف از بین بردن مفاد برجام است.

    

سفر وزیر خارجه ونزوئلا به تهران 

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: «خوخه آرئاسا، وزیر امور خارجه ونزوئلا در راس هیأتی وارد تهران می‌شود.» آنطور که موسوی خبر داده است، خوخه آرئاسا باید شب گذشته وارد تهران شده باشد. به گفته او آقای آرئاسا، در این سفر با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و سایر مقام‌های عالیرتبه کشورمان دیدار و در خصوص مسائل مورد اهتمام دو طرف گفت‌وگو و تبادل نظر خواهد کرد.

    

رویترز:

پروازهای کشورهای حاشیه خلیج فارس به ایران ادامه دارد

رویترز از سرگیری پروازهای کشورهای حاشیه خلیج فارس به ایران خبر داد. به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، شرکت‌های هواپیمایی کشورهای حوزه خلیج فارس کماکان به پرواز در فضای هوایی عراق و ایران ادامه می‌دهند و پروازهای این شرکت‌ها به شهرهای هر دو کشور ادامه دارد.

    

رونمایی ارتش از نقشه‌های هوانوردی بومی

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی ارتش، با حضور امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از نقشه‌های هوانوردی (INFLIGT AIP) که با تلاش و همت کارکنان نیروی هوایی ارتش تهیه شده است، رونمایی شد. این گزارش می‌افزاید: چارت‌های هوایی دیجیتال شامل نقشه‌های پروازی IFR و VFR یک محصول دانش بنیان با فناوری بسیار بالا است که پیش از این انحصار آن در اختیار آمریکا و شرکت جپسن قرار داشت که به دلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه شرکت‌های هواپیمایی ایرانی از دسترسی به این نقشه‌ها محروم شده بودند.

    

با 23 امضا تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد؛

طرح کاهش مناسبات ایران با انگلیس

طرح کاهش مناسبات جمهوری اسلامی ایران با انگلیس شامل یک ماده واحده و یک تبصره با ۲۳ امضاء تقدیم هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی شد. به گزارش مهر، پس از آنکه «راب مک ایر» سفیر انگلیس در ایران، هفته گذشته و در جریان حضور در تجمع غیرقانونی مقابل دانشگاه امیرکبیر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار اخراج او و همچنین کاهش سطح رابطه میان تهران و لندن شده بودند. دستگاه دیپلماسی پیش از این با احضار سفیر انگلیس هشدارهای جدی به وی و همچنین دولت این کشور در قبال دخالت در امور داخلی ایران داده بود.

    

عضو فراکسیون ورزش:

نباید در مقابل اقدام AFC احساساتی تصمیم گرفت

جلال میرزایی، عضو فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به اقدام AFC و ایجاد محدودیت برای ایران به ایسنا گفت: از نظر بنده قدرت گفت‌وگو و لابی‌گری ما با مراجع بین‌المللی بسیار ضعیف است. در چند هفته گذشته برخی از کشورها با توجه به منافع خود مسائل پیش آمده را بزرگنمایی کرده و به AFC منتقل کردند و در آن جا تصمیماتی اتخاذ شد که به ضرر ایران است. نباید در این زمینه احساساتی عمل کنیم و باید بتوانیم از حقوق خود در مراجع بین‌المللی از طریق گفت‌وگو دفاع کنیم. مسئولانی که دست روی دست گذاشتند تا چنین اتفاقی روی دهد نیز باید توبیخ شوند.