رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران ایران گفت: افزایش فشارهای اقتصادی بر کشور که دلیل عمده آن تحریم‌های بی‌سابقه آمریکا و افت شدید درآمدهای ارزی کشور، کاهش شدید ارزش پول ملی و تورم موجب شده که سفره ایرانیان کوچکتر شود، به دنبال نارضایتی عمومی در جامعه به دلیل مشکلات معیشتی ایجاد شده که هفت تا هشت دهک را شامل می‌شود و انتظار مردم از مجموعه حاکمیت در برابر مشارکت در انتخابات و حضور در صحنه، حداقل حل مسایل معیشتی است.

به گزارش «انتخاب»، محسن هاشمی در نشست خبری این حزب برای معرفی فهرست نامزدهای حزب در انتخابات مجلس یازدهم با تاکید بر اهمیت انتخابات در ساختار سیاسی کشور اظهار داشت: در این دوره انتخابات با چالش‌های متعددی مواجه هستیم که از جمله مهمترین آنها می‌توان به افزایش فشارهای اقتصادی بر کشور اشاره کرد.

هاشمی گفت: چالش دوم مربوط به جایگاه مجلس شورای اسلامی است که به نوعی با وقایع اخیر، به خصوص گران شدن بنزین تضعیف شده است و افکارعمومی در مورد میزان اثرگذاری و تعیین کنندگی مجلس دچار ابهام شده است.

هاشمی دسته دیگر چالش‌های موجود این انتخابات را مشکلات مربوط به اصلاح‌طلبان دانست و بیان کرد: یکی از چالش‌های این حوزه به کارنامه و دستاورد اصلاح‌طلبان مخصوصا فراکسیون بیش از صدنفری امید در مجلس بر می‌گردد. اما در حال حاضر مهمترین چالش به مسئله ردصلاحیت‌های بخش عمده‌ای از کاندیداهای اصلاح‌طلب است که به همین دلیل شورای عالی اصلاحات تصمیم به عدم ارائه فهرست انتخاباتی گرفتند. البته این شورا احزاب اصلاح‌طلب را مختار به ارائه لیست کرد.

پیام حضور کارگزاران در انتخابات «نه» گفتن به افراطیون است

وی به سابقه حضور حزب کارگزاران سازندگی در تمامی ادوار گذشته انتخابات اشاره و خاطرنشان کرد: گذشت زمان ثابت کرده است که احزاب فعال نمی‌توانند به صورت زیگزاگی‌ در انتخابات حاضر باشند و فقط زمانی که احتمال پیروزی بالاست در انتخابات شرکت کنند. چنین رویکردی خلاف مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی احزاب نسبت به مردم است.

هاشمی همچنین درباره علت نامگذاری لیست کارگزارن با عنوان «یاران هاشمی» اظهار داشت: عنوان «یاران هاشمی» به تعبیر دبیرکل حزب، بیشتر یک عنوان ژورنالیستی بوده و به معنای انتساب این لیست به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یا خانواده ایشان نیست، بلکه منظور تداوم نگاه مشارکت‌محور و امیدوار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به انتخابات در هر شرایطی است و هر جریان یا حزبی را که به میانه‌روی، پرهیز از افراط و تفریط، عقلانیت و اعتدال، واقع‌گرایی و عمل‌گرایی اعتقاد داشته باشد را یاران هاشمی می‌دانیم.

وی افزود: پیام حضور کارگزاران در انتخابات، «نه» گفتن به افراطیون داخلی و خارجی است که می‌خواهند با مایوس کردن وناامید کردن اکثریت مردم، زمینه را در داخل برای حاکمیت تندروها و در خارج برای تضعیف نظام فرهم بیاورند.