شورای نگهبان اعلام کرد

پایان زمان دریافت شکایت ردصلاحیت‌شدگان

شورای نگهبان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «به اطلاع کلیه داوطلبان محترم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که صلاحیت آنان در مرحله هیات مرکزی و شــورای نگهبان احراز نگردیده می رساند « زمان دریافت شکایت بر اساس تـــبصره‌های ۱و۲ ماده ۳۵ آئین نـامه قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به پایان رسیده است». خواهشمند است داوطلبان گرامی از مراجعه به این نهاد و دفاتر استانی خودداری فرمایند.»

    

رئیس سازمان زندان‌ها:

تعداد بسیار کمی از «اغتشاشگران» در بازداشت هستند

اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌ها در پاسخ به سوالی در مورد «آمار بازداشتی‌های اغتشاشات اخیر» گفت: به سرعت به پرونده آنها رسیدگی شده است. اکنون تعداد بسیار کمی از این اغتشاشگران در بازداشت هستند و تعداد آنها همانی است که آخرین بار از سوی سخنگوی قوه قضاییه اعلام شده و آمار جدیدی اکنون در دست نیست.

    

تایید خروج جبهه پایداری از ائتلاف اصولگرایان

سایت «انتخاب» نوشت: پس از آنکه حجت‌الاسلام آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری از احتمال ارائه لیست مستقل از اصولگرایان خبر داد، سخنگوی این تشکل نیز از تعدد لیست‌های اصولگرا در انتخابات حمایت کرد و حتی آن را باعث افزایش شور انتخاباتی دانست. مجید متقی‌فر، سخنگوی جبهه پایداری در این باره گفت: از ابتدا هم درباره ورود به لیست مشترک صحبتی نشده بود، البته ما هنوز هم ترجیحمان ارائه لیست واحد است و اگر هم نشد بهتر است اشتراکات لیست‌هایمان بسیار زیاد باشد.

    

برای آینده جمهوریت نظام نگرانیم

دبیرکل حزب اراده ملت در نشستی خبری گفت: اگر نظارت استصوابی ضامن بقای جمهوریت و نظام است با آن کنار بیاییم اما اگر باعث مشارکت‌گریزی می‌شود باید برای آن فکری کرد. وی با بیان اینکه از مجموعه اصلاح‌طلبان ۱۵۱۶ دبیرکل در انتخابات شرکت کردند که ۷۸ نفر به علت عدم التزام به نظام رد صلاحیت شدند در حالی که شرط حضور در حزب التزام به نظام است، افزود: نمی‌دانیم چگونه با این مساله کنار بیاییم و امیدوار به فعالیت سیاسی قانونمند در کشور باشیم؛ برای آینده جمهوریت نظام نگران هستیم.

    

اصلاح‌طلبان باز هم درباره لیست به نتیجه نرسیدند

روز گذشته سی و یکمین جلسه شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح‌طلبان با حضور اعضا برگزار شد اما این شورا باز هم درباره دادن یا ندادن لیست برای انتخابات پیش رو به نتیجه نرسید و نهایتا تصمیم‌گیری درباره چگونگی حضور در انتخابات در استان‌ها را بر عهده شورای اصلاح‌طلبان هر استان و تصمیم‌گیری درباره حوزه تهران را هم به جلسه فوق‌العاده این هفته موکول کرد. همچنین این شورا در جلسه خود نسبت به تلاش‌هایی که برای کمرنگ کردن جمهوریت نظام از سوی برخی جریانات و نهادها می‌شود هشدار داد و نتیجه این‌گونه تلاش‌ها را بی‌اعتمادی و دلسرد کردن مردم برای مشارکت در صحنه‌های مختلف از جمله انتخابات عنوان کرد.

    

وزیر اطلاعات:

برای جمهوری اسلامی شیعه و سنی فرقی ندارد

محمود علوی، وزیر اطلاعات، در همایش آئین برادری در شهرستان ریگان گفت: برای جمهوری اسلامی شیعه و سنی فرقی ندارد. انقلاب اسلامی متعلق به همه دنیای اسلام است. جمهوری اسلامی در طی این ۴۰ سال از مردم فلسطین و مردم تحت ستم بوسنی و هرزگوین حمایت کرد؛ در حالی که اهل سنت بودند. همچنان که در افغانستان بیش از ۷۰ درصد مردم این کشور اهل سنت هستند اما جمهوری اسلامی در این سال‌ها بیشترین حمایت را آن کرده است.