در آستانه ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، موسوی لاری به عنوان یکی از اعضای شورایعالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان؛‌ مشارکت مردم در انتخابات را دغدغه مشترک اصلاح‌طلبان و اصولگرایان می‌داند با این تفاوت که اصلاح‌طلبان می‌خواهند مردم مشارکت فعالی در انتخابات داشته باشند، اما جریان رقیب خواهان مشارکت محدود مردم هستند.

عبدالواحد موسوی‌لاری در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با نحوه ورود دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا به انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی گفت: هم جریان اصلاح‌طلب و هم جریان اصولگرا انتخابات سال 1398 را انتخابات ویژه‌ای می‌بینند و هر دو نسبت به حضور مردم دغدغه دارند.

کاهش حضور مردم دغدغه اصلاح‌طلب‌ها است و جریان رقیب از حضور پرشور حمایت نمی‌کند. یعنی احساس می‌کند اگر مردم حضور محدود و کنترل‌شده‌ای داشته باشند بهتر است.

رقیب اصلاح‌طلبان فقط اصولگرایان نیستند

موسوی‌لاری خاطرنشان کرد: جریان رقیب اصلاح‌طلبان فقط اصولگرایان نیستند. الان یک طیف وسیعی رقیب جریان اصلاحات است. به اعتقاد من جریان رادیکال و تند داخلی با جریان برانداز خارجی در اصل مخالفت با اصلاح‌طلبان به نتیجه رسیدند. به همان اندازه که برخی رسانه‌های داخلی اصلاح‌طلبان را می‌کوبند جریانات برانداز خارجی هم حساسیتشان روی اصلاح‌طلبان است و در جهت نفی آنان می‌کوشند. وی خاطرنشان کرد: در این فضا اصلاح‌طلبان باید کاری کنند. مهم‌ترین کاری که الان از دست آنان برمی‌آید حفظ اتحاد و انسجام درونی خودشان است. خداوند متعال جای خودش، اما اصلاح‌طلبان تکیه گاهی جز مردم ندارند. حمایت مردم هم در فضای چنددستگی اتفاق نمی‌افتد. اگر اصلاح‌طلبان به انسجام برسند و حرکت جبهه‌ای خود را حفظ کنند؛ امکان گذر از موانع موجود بالا خواهد رفت.

این فعال سیاسی با بیان اینکه «اگر مردم پشت اصلاح‌طلبان نباشند، رای‌آوری برای آنان سخت می‌شود» گفت: تلاش برای ایجاد وحدت نظر در جمع خودشان و کسب حمایت عمومی، از هر چیزی برای اصلاح‌طلبان واجب‌تر است. این موضوع دور از دسترس نیست.

موسوی‌لاری در ادامه به تحلیل جریان اصولگرایی و نحوه حضورش در انتخابات پیش‌رو پرداخت و گفت: در جریان مقابل یک گروه را تیم آقای احمدی‌نژاد تشکیل می‌دهد که ساز خودشان را می‌زنند و همچنان از امکاناتی که ذخیره کرده‌اند، استفاده می‌کنند. افرادی هم به صورت متفرقه، مثل آقای قالیباف کارهای انتخاباتی انجام ‌می‌دهند که این دو گروه در میان ائتلاف اصولگرایان جایی ندارند و دارند خودشان به تنهایی برای خود کاری می‌کنند. جمنا و تشکل‌های جدید که راه‌اندازی کردند هم خیلی تحرکی ندارند. اما احزاب اصولگرایان معتدل مثل جمعیت موئتلفه و تشکل‌های روحانیت مبارز و جامعه مدرسین کارهایی شروع کرده‌اند که نشانه‌ای‌ از تحرکات انتخاباتی دارد؛ گرچه هنوز به انسجام و وحدت‌نظر نرسیده‌اند.