اوکراین در حال بررسی چگونگی دریافت غرامت از ایران 

به نوشته یورونیوز، اولکسی هونچاروک، نخست‌وزیر اوکراین در تلویزیون این کشور اعلام کرد که دولت اوکراین مبلغ ۲۰۰ هزار گریونا (معادل ۸۳۵۰ دلار) به هر یک از خانواده‌های قربانیان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران پرداخت خواهد کرد. وی افزود: دیپلمات‌های اوکراینی در حال بررسی چگونگی دریافت غرامت از مقامات ایرانی هستند.

    

سفرهای وزیر خارجه پاکستان به تهران، ریاض، واشنگتن

به گزارش المیادین، وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که شاه محمود قریشی، وزیر خارجه این کشور برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است. در ادامه بیانیه گفته شده است که وی پس از پایان دیدارهای خود در ایران به ریاض پایتخت عربستان سفر خواهد کرد. بنا بر اعلام وزارت خارجه پاکستان، شاه محمود قریشی همچنین پس از پایان رایزنی‌های خود با مقامات سعودی به واشنگتن سفر خواهد کرد.

    

دیدار ظریف با پادشاه جدید عمان

وزیر امور خارجه روز گذشته به نمایندگی از دولت و ملت ایران برای شرکت در مراسم گرامی‌داشت سلطان فقید عمان به مسقط سفر و همچنین با سلطان هیثم بن طارق، پادشاه جدید عمان دیدار کرد. وی در این دیدار آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه و تعمیق روابط دوستانه و دیرینه دو کشور را اعلام کرد.

    

واکنش مقام روسی به سقوط هواپیمای اوکراینی؛

اقدام ایران شجاعانه بود

«لئونید اسلاتسکی» نماینده و رئیس کمیته روابط خارجی دومای روسیه در مورد سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: علت اصلی، سیاست‌های تهاجمی آمریکا در منطقه است. پذیرش مسئولیت در مورد این اشتباه انسانی از سوی ایران اقدامی شجاعانه بود و ایران تصمیم گرفت هیچ‌گونه بازی سیاسی در این زمینه اجرا نکند و با صراحت مسئولیت این اتفاق تلخ را پذیرفت، تاسف و پشیمانی خود را صریحا ابراز کرد. من مطمئنم که تهران هر کاری که لازم و ممکن باشد، برای حل عواقب این تراژدی وحشتناک انجام خواهد داد.

    

کواکبیان:

از دولت عراق توقع شکایت نداشتیم

مصطفی کواکبیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی در جلسه علنی دیروز مجلس با اشاره به شکایت عراق به شورای امنیت سازمان ملل به دلیل نقض حاکمیت عراق، گفت: از دولت عراق انتظار نداشتیم که به دلیل حمله به حق ایران نزد سازمان ملل شکایت کند. وی همچنین با اشاره به حضور سفیر انگلیس در تجمعات شنبه شب، اضافه کرد: لازم است وزارت خارجه ماجرای سفیر انگلیس را از طریق دیپلماتیک پیگیری کند.

    

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس:

دشمن می‌خواهد به خاطر یک اشتباه از سپاه انتقام بگیرد

حجت‌الاسلام علی شیرازی، نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در بیانیه‌ای پیرامون حادثه هواپیمای اوکراینی، تاکید کرد: «دشمن کینه توز ملت ایران، ۴۰ سال در تیررس پاسداران شما بود و امروز می‌خواهد به خاطر یک اشتباه نظامی و کشته شدن مسافران مظلوم ایرانی از سپاه انتقام بگیرد. پیوند مردم و سپاه و سپاه و مردم ناگسستنی است. دشمنان تصور نکنند که می‌توانند از این روزنه استفاده کنند و به امیال شوم خود برسند. ملت عزیز ایران به خاطر یک اشتباه هرگز به خادمان و فدائیان خود پشت نمی‌کند.

    

اطلاعیه شورای نگهبان در مورد نامزدهای احراز صلاحیت نشده

شورای نگهبان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آن عده از داوطلبان نمایندگی مجلس که صلاحیت آنان مورد تأیید قرار نگرفته است، می‌توانند شکایت خود را تحویل دهند. در این اطلاعیه آمده است: «داوطلبان مزبور می‌توانند جهت ارائه شکایت خود ظرف مدت ۵ روز از تاریخ ۹۸/۱۰/۲۲ الی ۹۸/۱۰/۲۶ از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۶:۰۰ به دفاتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان مربوطه مراجعه نموده و پس از دریافت و تکمیل فرم شکایت، مدارک خود را تحویل داده و رسید آن را دریافت نمایند.»