نتانیاهو:

اسرائیل در ترور سردار سلیمانی نقشی نداشته است

به گزارش آناتولی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت: اسرائیل نباید به  نزاع میان ایران و آمریکا کشیده شود. وی افزود: ترور قاسم سلیمانی توسط ایالات متحده انجام شده است و تأکید می‌کنم که ما در این ترور حضور نداشتیم. نتانیاهو همچنین از وزرای خود خواست که بر حمایت اسرائیل از حق دفاع  آمریکا از خود در هنگام صحبت با رسانه‌ها تأکید کنند.

    

انتقاد کانادا از اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه کانادایی، بروس هیمن، سفیر سابق آمریکا در کانادا در واکنش به ترور سردار سلیمانی گفت: تصمیم رئیس‌جمهور دونالد ترامپ برای ترور سردار سلیمانی، بیانگر آخرین اقدام رئیس‌جمهور ترسناک آمریکا است که متحدان آمریکا مانند کانادا را زیر اتوبوس‌ها می‌اندازد. وی در ادامه  گفت: این ترور عدم توجه به متحدان آمریکایی را یک سطح ارتقا داد.

    

هشدار انگلیس درباره احتمال حمله سایبری ایران

به گزارش ایلنا به نقل از د سان، انگلستان در مورد احتمال حمله سایبری علیه تجهیزات الکترونیکی خود هشدار داد. شرکت برق انگلیسی نشنال گرید با ارسال ایمیلی به کارکنان خود هشدار داد که در مورد پیام‌های مشکوک آگاه باشند. در این ایمیل آمده است که انتظار می‌رود مقام‌ها و حامیان ایران ترور سردار سلیمانی را تلافی کنند. بنابراین از سازمان‌های دولتی اپراتورهای زیرساخت‌های مهم ملی و کارمندانشان می‌خواهیم  هوشیار باشند. به همین ترتیب ما از هر کدام از شما می‌خواهیم که در کارهای روزانه خود مراقب باشید و اتفاق‌های غیرمعمول یا ایمیل‌های مشکوک را گزارش دهید.

    

مصباحی‌مقدم:

ترامپ بلوف می‌زند

غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تهدیدات اخیر ترامپ به ایسنا گفت: تهدید او به نظر من بلوف است. معمولا کسانی که قلدر هستند و روحیه قلدری دارند بلف می‌زنند تا دشمن خود را از هرگونه اقدامی بازدارند. اما چه شد که ترامپ دست گذاشت روی شهید قاسم سلیمانی؛ ریشه‌اش در موفقیت این شهید در منطقه غرب آسیا است. بزرگترین ضربات به منافع آمریکا را این شهید وارد کرده است. اراده آمریکا این بود که امنیت اسرائیل را فراهم کند؛ چراکه دولت امریکا  نسبت به امینت اسرائیل متعهد است و این تعهد موجب شد سالیان درازی در منطقه غرب آسیا بحران‌سازی شود. 

    

تکذیب حادثه تروریستی در مراسم تشییع سردار سلیمانی 

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان تاکید کرد هیچ حادثه تروریستی در مراسم تشییع روی نداده است. به گزارش مهر، حمید شمس الدینی گفت: بروز هر گونه حادثه تروریستی در مراسم تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی شایعه‌سازی دشمنان نظام است. آنان که از این حضور بی نظیر غافلگیر شده‌اند به شایعه‌سازی پرداخته‌اند.

    

«فریبا عادلخواه» از اتهام جاسوسی تبرئه شد

سعید دهقان، وکیل مدافع فریبا عادلخواه و رولاند مارشال از تبرئه فریبا عادلخواه از اتهام جاسوسی و اتهام تشویش اذهان عمومی از طریق طرح مباحثی نظیر «مخالفت با قانون حجاب اجباری و مخالفت با قوانین تبعیض آمیز میان زن و مرد» خبر داد. به گفته وی کیفرخواست با دو اتهام دیگر با عناوین «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم» و «تبلیغ علیه نظام» به دادگاه انقلاب می‌رود.

    

گفت‌وگوی تلفنی سرلشکر باقری با وزیر دفاع روسیه

ژنرال شایگو، وزیر دفاع روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، با بیان اینکه سپهبد قاسم سلیمانی نقش بسیار مهمی در شکست تروریسم در سوریه و عراق داشت، تاکید کرد: «ترور شهید سلیمانی، اقدامی بی‌سابقه در بین کشورها بوده و این اولین باری است که یک مقام ارشد توسط یک کشور دیگر بدون هیچ دلیلی در خاک کشور ثالثی ترور می‌شود.» سرلشکر باقری نیز در این تماس تلفنی اعلام کرد: آمریکایی‌ها نتیجه این اقدام جنایتکارانه خود را خواهند دید و این جمهوری اسلامی ایران است که زمان و مکان و چگونگی این اقدام را تعیین خواهد کرد.