سفر وزیر خارجه هند به ایران در هفته جاری

وزارت امورخارجه هند دیروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد سوبراه‌مانیام جایشنکار، وزیر خارجه این کشور قرار است از روز یک‌شنبه طی سفری دو روزه، برای شرکت در نوزدهمین نشست کمیسیون مشترک که به سرپرستی محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران برگزار خواهد شد، به تهران سفر کند. انتظار می‌رود که وزیر خارجه هند در جریان این سفر با رئیس جمهوری ایران نیز گفت‌وگو کند. سفر جایشنکار به تهران در حالی انجام می‌شود که یک منبع آگاه در وزارت خارجه آمریکا گفته است که واشنگتن با اعطای یک معافیت محدود دهلی را از تحریم‌های مربوط به پروژه توسعه بندر چابهار در ایران مستثنی کرده است.

    

مذاکرات توکیو ادامه می‌یابد

عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه در پایان سفر رییس جمهور و هیأت همراه به ژاپن درباره این سفر گفت: دیشب مذاکرات بسیار سنگین و فشرده ای صورت گرفت و هم درباره مسائل دوجانبه، هم مسائل منطقه ای هم مسائل بین‌المللی و هم مسائل مربوط به برجام و تحریم‌های آمریکا بحث شد و قرار شد مشورت‌های دو کشور به صورت نزدیک ادامه پیدا کند.

    

مصباحی‌مقدم:

احتمالا اصولگرایان با چند لیست وارد انتخابات شوند

به نوشته اعتمادآنلاین، غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره آرایش احتمالی اصولگراها در انتخابات پیش رو گفت: احتمال می‌دهم اصولگرایان با چند لیست بیایند. البته هر چقدر به روز انتخابات نزدیک شویم، شاید بتوانند به لیست واحد امید پیدا کنند. چون اصولگرایان اگر متحد نشوند، حتماً شکست می‌خورند. وی تاکید کرد: اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم فکر می‌کردند ‌چون اصلاح‌طلبان شرایط خوبی نداشتند نیازی به لیست واحد ندارند. اما آن رویکرد باعث شد خیلی از چهره‌های شاخص این جریان از راهیابی به مجلس نهم باز بمانند.

    

اصلاح‌طلبان مشکل سرلیستی ندارند

احمد حکیمی‌پور، دبیر کل حزب اراده‌ ملت طی یادداشتی نوشت: بعد از کاندیدا نشدن آقای عارف که بر اساس تصمیم شخصی خود از حضور در این دور از انتخابات انصراف دادند، نگرانی‌هایی از بابت سرلیستی اصلاح‌طلبان مطرح می‌شود، اما بنده معتقدم افراد وزینی از جریان اصلاحات کاندیدا شده‌اند و مشکل سرلیستی وجود ندارد. حتی این انتقاد که گفته می‌شود چرا افراد شاخص کاندیدا نشدند و به میدان نیامدند، را نمی‌توان نگاه درستی دانست، هنگامی که کار تشکیلاتی و جریانی انجام می‌شود، دیگر نباید وابسته به افراد و شخصیت‌ها باشیم، باید تصمیم جمعی گرفته شود و مبتنی بر آن حرکت شود.

    

پیشنهاد مجلس درباره مالیات هنرمندان

جمشید جعفرپور، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه معافیت مالیاتی هنرمندان پیشنهادی است که دولت در لایحه بودجه سال ۹۹ آورده و هنوز تبدیل به قانون نشده است، گفت: موضوع معافیت مالیاتی هنرمندان به طور دقیق در مجلس و به ویژه کمیسیون فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. وی افزود: هنرمندان طیف بسیار گسترده‌ای را شامل می‌شوند که برخی از آنان درآمد نجومی دارند و درآمد برخی از آنان بسیار کم است. به هر حال درآمد هنرمندان تابع یک قرارداد مشخص است و باید از آنان بر اساس قراردادی که منعقد می‌کنند و ثبت شده است، مالیات دریافت شود.

    

 شعار انتخاباتی اصلاح‌طلبان از قول حدادعادل؛

«بگذارید زندگی کنیم»

غلامعلی حدادعادل، چهره اصولگرا و رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در نشست مسئولان این ائتلاف گفت: جریان غربگرا در نظر دارد برای انتخابات شعار «بگذارید زندگی کنیم» را مطرح کنند؛ آنها باید این حرف را به کشورهای غربی و اروپایی بزنند، اما متاسفانه برخی این موضوع را به داخل آورده و آدرس غلط می‌دهند. وی با بیان اینکه افراد اتاق فکر جریان اصلاحات، تفکر سکولاریسم دارند، افزود: امام فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند اما یکی از افراد جریان غربگرا در سخنرانی انتخاباتی تاکید می‌کرد که «چرا با اروپایی‌ها مذاکره کنیم؛ باید برویم و با کدخدا مذاکره کنیم.»