سخنگوی دولت درباره برخی گمانه‌زنی‌ها پیرامون اینترنت ملی، گفت: با وجود آنکه بسیاری این موضوع را پیگیری می‌کردند اما دولت مخالف چنین طرحی است؛ نمی‌توانیم و اعتقادی به این طرح نداریم و بنای دولت جزیره کردن ایران در دنیا نیست.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در نشست خبری هفتگی خود، همچنین با اشاره به وقایع اخیر پس از گرانی بنزین، با تاکید بر اینکه دولت معتقد است اتفاقاتی که رخ داد باید به طور اساسی ریشه‌یابی شود، اظهار کرد که دولت در این زمینه به مردم گزارش خواهد داد.

تعداد مجروحان نیروی انتظامی  بیشتر از مجروحان عادی است

وی همچنین درباره اینکه چرا آمار کشته‌شدگان حوادث اخیر اعلام نمی‌شود، تصریح کرد: تعداد مجروحان نیروی انتظامی بیشتر از مجروحان عادی است، بالاخره در این ماجرا عده‌ای مظلوم واقع شدند و ما نمی‌توانیم مثل آمریکا آمار فله‌ای بدهیم. ربیعی با بیان اینکه عدد و رقمی که از سوی آمریکایی‌ها درباره قربانیان حوادث اخیر اعلام شده، غیرواقعی است، گفت: شاهدی بر ادعاهای آنان وجود ندارد. ما صادقانه و به تفکیک استان‌ها و علت، آمار را اعلام می‌کنیم. اگر تا به حال هم صبر کردیم و اعلام نشده به دلیل درخواست شورای امنیت ملی است. دولت با هماهنگی قوه قضاییه و وزارت کشور این آمار را به زودی اعلام می‌کند.

مسیر نجات کشور از انتخابات می‌گذرد

ربیعی در ادامه به موضوع انتخابات مجلس یازدهم پرداخت و گفت: همه باید بدانیم که مسیر نجات کشور از انتخابات می‌گذرد. انتخابات و رجوع به صندوق رأی یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است و در عین حال تنها راه و بهترین راه موجه برای ایجاد تغییرات مورد نظر بین نسلی است. وی با اشاره به ثبت نام کاندیداهای انتخابات در روزهای گذشته، تصریح کرد:  امیدوار بودیم چهره‌های سیاسی بیشتری در این انتخابات حضور داشته باشند با این حال، در میان ثبت‌نام‌کنندگان، چهره‌های سیاسی و نخبگانی از جناح‌های مختلف دیده می‌شوند که باید امکان رقابت سالم میان آن‌ها را فراهم کنیم. سخنگوی دولت تاکید کرد: دولت به عنوان مجری انتخابات، همه توان خود را برای برگزاری هرچه بهتر این انتخابات و دفاع از رأی مردم که به مثابه حق‌الناس است به کار خواهد گرفت.

ایران بر اساس پیشنهاد یک مقام سابق آمریکا، مبادله را پذیرفت

ربیعی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره تبادل زندانیان با آمریکا گفت: پیشنهاد مبادله زندانیان یک‌سال و نیم پیش در حاشیه مجمع داده شد که آمریکا از آن خودداری کرد ولی ما به دلایل انسان دوستانه بنا بر پیامی که یک مقام سابق آمریکا داده بود تا برای آزادی دکتر سلیمانی تبادل انجام شود پذیرفتیم و حتی به دنبال آزادی همه در مقابل همه بودیم.

ربیعی افزود: از حسن نیت دولت سوئیس هم تشکر می‌کنیم، این مبادله بر اساس مذاکره صورت نگرفته اما آمریکا با توقف تحریم از امروز می‌تواند مذاکره در چارچوب ۵+۱ را آغاز کند.