خریداران جدید سراغ نفت ایران می‌آیند

رئیس کمیسیون انرژی مجلس در واکنش به عدم تمدید معافیت خریداران نفتی ایران از سوی آمریکا، گفت: مطمئن باشید که در شرایط تحریم خریداران جدید و بیشتری برای نفت ما حضور پیدا کرده و پای کار خواهند آمد. فریدون حسنوند با تاکید بر اینکه ما هم در مقابل برنامه‌های آمریکا طراحی و استراتژی‌های خاصی داریم و به موقع اقداماتمان را انجام خواهیم داد، افزود: البته جمهوری اسلامی مسیرهای خود برای مقابله با اقدامات آمریکا و دشمنان نظام را اعلام نخواهد کرد.

    


تمهیدات اجرایی انتخابات  آغاز شد

سید سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور گفت: اقدامات و تمهیدات اجرایی انتخابات در حوزه‌های مختلف وزارت کشور شروع شده است و در گام نخست آموزش مجریان انتخابات در استان‌ها مبتنی بر قوانین و مقررات جاری آغاز و در حال اجرا است. وی افزود: همزمان با انتخابات مجلس، انتخابات اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۵ استان تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم برگزار خواهد شد. در انتخابات خبرگان رهبری از استان تهران ٢ نفر و در هر یک از حوزه‌های انتخابیه استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم یک نفر با رأی مردم انتخاب خواهند شد.

    


یک قاتل با اطلاعات ذی‌قیمت!

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل دادگستری،‌ درباره قتل «حمید حاجیان» وکیل مرتبط با پرونده بانک سرمایه گفت: علیرغم اینکه وکیل‌ آقای هدایتی گفتند این قتل هیچ ارتباطی به موکلش ندارد اما تصورم این است که اظهارات آقای هدایتی ممکن است بی‌ارتباط با این موضوع نباشد و دادسرای جنایی در حال رسیدگی به این پرونده است. وی ادامه داد: فرد ضارب هر دو نفر (هم خانم و هم آقا) را هدف گلوله قرار داده است که خوشبختانه خانم زنده است که در این صورت بسیاری از مسائل روشن خواهد شد. اگر قاتل پیدا شود قطعا اطلاعات ذی قیمتی خواهد داشت. 

    


نظر شورای نگهبان:

استانی شدن انتخابات نه مثبت نه منفی

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با نظر شورای نگهبان برای استانی شدن انتخابات گفت: استانی شدن انتخابات نباید کاهش مشارکت را به همراه داشته باشد و یا خدای ناکرده مسائل امنیتی و قومیتی را در بر گیرد. اگر این موارد نباشد شورای نگهبان نظر خاص مثبت یا منفی نسبت به استانی شدن انتخابات ندارد. وی ادامه داد: همچنین استانی شدن انتخابات باید به گونه‌ای باشد که ارتباط نمایندگان با حوزه‌های انتخابیه کاهش پیدا نکند زیرا می‌تواند مغایر سیاست‌های کلی نظام باشد.

    


تبدیل «پارلمان اصلاحات»  به «مجمع عالی اصلاح‌طلبان»

سعید نورمحمدی، عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درباره حزبی یا ائتلافی بودن پارلمان اصلاحات، به ایرنا گفت: در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات قرار شد این تشکل جدید به شکل ائتلافی ثبت شود و نام آن به «مجمع عالی اصلاح‌طلبان» تغییر کند. وی ادامه داد: در صورت تاسیس مجمع عالی یا همان پارلمان، ماموریت شورای عالی اصلاح طلبان تمام می شود. «محمد رضا عارف» هم چندین بار این را گفته، اما مساله این است که مجمع عالی چقدر بتواند فراگیر باشد و کل جریان اصلاحات را نمایندگی کند. 

    


فاز جدید سانسور در اینستاگرام

شبکه اجتماعی اینستاگرام در چارچوب تبعیت از قوانین دولت آمریکا دو پست مربوط به سپاه پاسداران را از صفحه رسمی حزب اعتدال و توسعه حذف کرد. این دو پست پیام تبریک حسن روحانی به حسین سلامی، فرمانده جدید سپاه و همچنین بیانیه این حزب در محکومیت اقدام دولت ترامپ علیه سپاه بوده‌اند. به گفته مهدی اسعدی، مدیر صفحه رسمی حزب «اعتدال و توسعه»، قسمت جذب مخاطب این صفحه نیز توسط شرکت اینستاگرام مسدود شده است. در روزهای گذشته نیز اینستاگرام با ادعای تبعیت از قوانین دولت آمریکا، صفحات منتسب به شماری از فرماندهان سپاه را مسدود کرد.