تکذیب ادعای وال‌استریت‌ژورنال

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، سید عباس موسوی، سخنگوی این وزارتخانه ادعای منتشره در روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام آمریکایی مبنی بر اینکه ایران خواستار ایجاد یک بخش خدمات کنسولی آمریکا در سفارت سوئیس در تهران شده است را به شدت تکذیب کرد.

    

مشاور مقام معظم رهبری:

باور نکنید البغدادی کشته شده است

سرلشگر رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در سخنرانی پایانی مراسم روز 13 آبان با اشاره به حمایت‌های آمریکا، اسرائیل و انگلیس از گروه‌های تروریستی تکفیری گفت: خسارتی که این گروه‌های داعشی به عراق و سوریه وارد کردند بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار خسارت به زیرساخت‌های آنهاست که بازسازی این کشورها چندین سال طول می‌کشد، با این وجود آمریکایی‌ها نتوانستند بشاراسد و دولت عراق را سرنگون کنند. ائتلاف ایران، عراق، سوریه، حزب‌الله لبنان، روسیه و ترکیه، داعش را شکست داد. باور نکنید البغدادی کشته شده، نه سازمان ملل و نه روس‌ها، هیچ کس باور نکرده، این را دروغ بزرگ ترامپ می‌دانند زیرا آثار و شواهدی نشان نمی‌دهند.

    

امیرآبادی:

موضوع قائم‌مقام اجرایی رهبری را پزشکیان پیشنهاد کرد

به گزارش فارس،‌ احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در توضیح صحبت‌های امیرحسین قاضی‌زاده در برنامه دستخط تلویزیون، در خصوص انتخاب قائم‌مقام اجرایی رهبری گفت: این موضوع توسط مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس در همین جلسه هیأت رئیسه مطرح شد. وی توضیح داد: در یکی از جلسات هیأت رئیسه،‌ پزشکیان عنوان کرد که همانطور که در دوران جنگ دفاع مقدس امام راحل(ره) جانشین فرمانده کل قوا داشت و همه امور کشور را به وی سپرده بود، اکنون نیز در جنگ اقتصادی کنونی، رهبر معظم انقلاب باید یک قائم مقام اجرایی انتخاب کنند و بسیاری از اختیارات را به وی بسپارند تا ایشان بتواند کشور را از این جنگ اقتصادی عبور دهد.

    

روحانی سه قانون را برای اجرا ابلاغ کرد

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، قانون «موافقت‌نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت مجارستان» و قانون «پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان» دو قانون مصوب مجلس است که دیروز از سوی رئیس جمهوری برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ شد. روحانی همچنین قانون «اصلاح بند(هـ) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور» را برای اجرا به وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

    

به ائتلافی که در آن پدرسالاری باشد، ورود نمی‌کنیم

به گزارش «انتخاب»، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری در گفت و گویی با انتقاد از برخی ائتلاف‌های اصولگرایان در گذشته گفت: «این چه تدبیر و ائتلافی است که به ما این اجازه را بدهد که بنشینیم و چون قبل بار دیگر هم همان راه را برویم؟ که نتیجه‌اش این باشد؟ بد نیست اشاره کنم، به ائتلافی که هدفش باختن باشد وارد نخواهیم شد و نیز ائتلافی که در آن سهم‎خواهی هدف باشد و یا از قبل منتخبش معین شده باشد و یا کار به شکل پدرسالارانه باشد ورود نخواهیم کرد. 

    

اعلام وصول طرح ممنوعیت پخش اعترافات 

علی اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیات رئیسه مجلس در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول ۴ طرح و یک لایحه خبر داد. او گفت: طرح اعمال سه جانبه گرایی در ارکان سازمان تامین اجتماعی، طرح ممنوعیت ضبط و پخش اعترافات اشخاص در صدا و سیما و سایر رسانه‌های گروهی، طرح تشکیل استان مازندران غربی با مرکزیت شهرک نمک آبرود و طرح تشکیل و اداره مناطق آزاد زیارتی و سیاحتی اعلام وصول شد. وی همچنین از اعلام وصول لایحه موافقت نامه حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای، مسافر و کالا بین ایران و شورای فدرال سوئیس خبر داد.