هیچ مذاکره‌ای در هیچ سطحی با آمریکا نداریم

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص ادعای پیام آمریکا به روس‌ها برای مذاکره با ایران در سطح وزرای امور خارجه، ضمن تکذیب این خبرسازی اظهار داشت: «جمهوری اسلامی ایران هیچ مذاکره‌ای با مقامات آمریکا در هیچ سطحی ندارد.» ‌طی روزهای گذشته برخی شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها از احتمال گفت وگوی ایران و آمریکا با میانجی‌گری روسیه خبر داده و این مذاکرات را بین وزرای امورخارجه اعلام کرده بودند.

    

اروپا حامی اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران نیست

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، «دانیل تانبوام» رئیس واحد تحریم‌های مالی اروپا، در خصوص امکان اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران گفت: این مساله چیزی در حدود دو ماه طول می‌کشد اما نظرات آمریکا برای اعمال سریع تحریم‌ها به دلیل این که دیگر آنها عضو برجام نیستند اهمیت چندانی ندارد و اروپایی‌ها هم از این طرح حمایت نمی‌کنند. یک دیپلمات اروپایی در این خصوص گفت: آمریکا در حال مذاکره با فرانسه و انگلیس برای اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران است اما اروپا در حال حاضر به دنبال چنین چیزی نیست.

    

فرمانده کل ارتش:

تکیه ما صرفا بر دفاع نخواهد بود

سرلشکر عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش در مراسم صبحگاه تیپ ۲۵ واکنش سریع نیروی مخصوص نیروی زمینی ارتش در تبریز، درباره هر نوع تهاجمی علیه ایران گفت: ما شروع کننده هیچ جنگی نبوده‌ایم و نیستیم، اما تکیه ما صرفاً بر دفاع نیست، قدرت هجومی و توان ضربه زدن ما بعد از شروع حمله متجاوزان ویران کننده و پشیمان کننده خواهد بود. ما در دفاع مقدس یکبار به جهان ثابت کردیم که بر سر آرمان‌های خود تا کجا ایستاده‌ایم، امروز بسیار قدرتمندتر از آن زمان هستیم و سر سوزنی کوتاه نخواهیم آمد.

    

دخالت در پرونده نجفی را تکذیب می‌کنم

علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشستی خبری درباره اینکه قاضی پرنده نجفی گفته است برخی دستگاه‌های اجرایی در این پرونده دخالت دارند، گفت: ما به تفکیک قوا معتقدیم و در اینکه دولت در امر قضا دخالتی نداشته باشد، اعتقاد داریم. اگر دستگاه اجرایی خاصی است اعلام کنند، من این را تکذیب می‌کنم، زیرا حقوق انسان‌ها مطرح است، هم مقتوله و هم آقای نجفی انسان هستند. وی تاکید کرد: بهترین کار این است که بگذاریم دستگاه قضا کارش را انجام دهد.

    

واکنش ذوالنور به رفتار برخی ضابطان با مردم

مجتبی ذوالنور، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اعمال خشونت برخی از ضابطان نسبت به مردم، گفت: ما تاکیدمان اجرای مُرِّ قانون است. اگر قانون خوب داریم خوب اجرایش کنیم و اگر قانون بد داریم هرچند که قانون بد از بی‌قانونی بهتر است آن قانون بد را خوب اجرا کنیم. این باعث می‌شود تبعات منفی کم شود. پزشکی که می‌خواهد به یک کودک آمپول تزریق کند ابتدا او را آرام می‌کند تا درد را کمتر احساس کند. اعمال قانون درد دارد. برای اینکه درد کم شود باید روش‌های درست اجرا را به کار گیریم.

    

حقوقدانان شورای نگهبان چه زمانی انتخاب می‌شوند؟

اسدالله عباسی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به معرفی 5 نفر از سوی رئیس قوه قضائیه به مجلس برای انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان، به تسنیم گفت: پس از اعلام وصول اسامی افراد معرفی‌شده از سوی هیأت رئیسه رزومه و کارنامه فعالیت این افراد در اختیار همه نمایندگان قرار می‌گیرد و نمایندگان یک هفته مهلت دارند تا کارنامه این افراد را مطالعه کنند وی افزود: بر این اساس انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان در دستور کار جلسات علنی هفته آینده مجلس قرار دارد تا از بین 5 فرد معرفی شده، 3 نفر انتخاب شوند.