یک کنشگر رسانه‌ای منتسب به جریان بهار با بیان اینکه اصولگرایان تا خرخره در نهادهای انتصابی فرو رفته‌اند، تاکید کرد: جریان بهار باید با تمام توان و قوا در انتخابات مجلس شرکت کند و هزینه هر گونه رد صلاحیت را بالا ببرد.

وحید هِرُوآبادی، کنشگر سیاسی منتسب به جریان بهار در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، تحلیل خود از فضای پیش‌رو در انتخابات مجلس را با توجه به کاهش اعتماد مردم به دو جریان اصلاح‌طلبی و اصول‌گرایی اینگونه بیان کرد: همیشه شرایط ویژه‌ای حاکم بوده و به نوعی تلقی ما از انتخابات هر دوره این است که این انتخابات مهمترین انتخابات است؛ انتخابات اسفندماه سال ۹۸ هم از این قاعده مستثنی نیست به خصوص اینکه دو سال بعد از آن انتخابات ریاست‌جمهوری را داریم.

اگر پوپولیست را «مردم‌فریبی» در نظر بگیریم باید آن را در گزاره‌های اصلاح‌طلبان دید و در اینکه راحت شخصیت‌هایی مثل سیده فاطمه حسینی را وارد لیست کردند و بعد هم کوچکترین اعتراضی به روش و منش فراکسیون امید ندارد؛ این می‌شود فریب جامعه

وی با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان اگر تمام مسئولیت دولت را نپذیرند، مسئولیت شورای شهر تهران و بخشی از مجلس را نمی‌توانند رد کنند، گفت: شرایط پیچیده‌ای وجود دارد و نمی‌شود به‌راحتی گفت که دولت فعلی اصلاح‌طلب است، اما در حال حاضر موضوعی که خیلی از جریان‌ها و شخصیت‌های سیاسی به عنوان خطر از آن یاد می‌کنند، خطر برتری و برنده شدن یک لیست پوپولیستی است.

جامعه مستعد پذیرش پوپولیست مردمی است

وی در تشریح و توضیح «پوپولیست» گفت: دو حالت وجود دارد؛ اگر پوپولیست را «مردم فریبی» در نظر بگیریم باید آن را در گزاره‌های اصلاح‌طلبان دید و در این که راحت شخصیت‌هایی مثل سیده فاطمه حسینی را وارد لیست کردند و بعد هم کوچکترین اعتراضی به روش و منش فراکسیون امید ندارد و حتی طرح هم نمی‌کنند؛ این می‌شود فریب جامعه.

هروآبادی ادامه داد: اما اگر منظور از پوپولیست، سیاستمدارانی است که از نهادهای قدرت مثل احزاب عبور می‌کنند و با توده‌های مردم ارتباط برقرار می‌کنند باید بگویم با توجه به پر رنگ شدن شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به شدت جامعه مستعد این است که سیاستمدارانی با این ویژگی در رأس انتخاب قرار بگیرند.

اصولگرایان از هر که حمایت کنند شکست می‌خورد

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در هر دوره اصولگرایان با یک اسم جدید پا به عرصه انتخابات می‌گذارند و سعی در ایجاد وحدت حداکثری داشته‌اند، آیا به آرزوی دیرین خود خواهند رسید؟، گفت: آنها اینگونه‌اند که «هر لحظه به شکلی بت عیار بر آیند»، این آرزوی اصولگرایان هرگز محقق نخواهد شد؛ اما امیدوارم که این اتفاق بیفتد چرا که هرگاه اصولگرایان پشت یک نفر ثابت قدم مانده‌اند مثل سال ۹۶ که اکثریت مطلق‌شان با آقای رئیسی ائتلاف کردند و او شکست سنگینی خورد؛ مغلوب می‌شوند.

اصول‌گرایان تا خرخره در نهادهای انتصابی هستند 

وی با بیان اینکه این شکست‌ها اصولگرایان را بیدار می‌کند، افزود: معتقدم در گزاره‌هایی مثل دولت به دلیل حاکم شدن دو قطبی، ائتلاف شکل می‌گیرد و اتفاق می‌افتد، یعنی جریان‌های کوچک سیاسی سعی می‌کنند با یکی از این دو گرایش عظیم که توان بیشتری دارد به وحدت برسند؛ اما در مجلس هرگز این اتفاق نخواهد افتاد علت آن هم روشن است، برای اینکه اصولگرایان تا خرتلاق {خرخره} در نهادهای انتصابی هستند و خودشان را فارغ و بی نیاز از رای مردم می‌دانند.

این فعال سیاسی بهاری افزود: برخی از آنها در ایام انتخابات خبرگان می‌گفتند «حتی تبلیغ هم نمی‌کنیم» یعنی هنوز یک برداشت‌های خیلی ابتدایی از انتخابات دارند و هنوز فکر می‌کنند اگر کسی بیاید برنامه‌هایش را با مردم در میان بگذارد کسر شأنش می‌شود.

جریان‌ سوم به معنای یک جریان سیاسی نیست

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه من علاقه‌مند به جریان بهار هستم اما مسئولیتی در آن تشکیلات ندارم و موضع رسمی آقای احمدی‌نژاد را خود و یا دفترشان مطرح می‌کنند، گفت: آقای مشایی یک نظریه‌ای را در رابطه با جریان‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا مطرح کردند که من به آن معتقد هستم و آن این است که ما جریان‌های سوم به معنای یک جریان سیاسی و حزبی در جامعه نیستیم، ما سعی بر این داریم که بین دو جریان پیوند و بین همه شخصیت‌های حاضر در هر دو جریان که دلسوز برای کشور و آدم‌های دلداده برای ارتقای وضعیت ایران هستند، ارتباط ایجاد کنیم.

هروآبادی افزود: از طرفی هم تلاش داریم که از ورود و حضور هر کسی که خودش را منتسب به این دو جریان می‌کند، اما دل در گرو تسلط مردم و استکبار بر مردم دارد، جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه بر اساس ارزش‌های انسانی و ملی حاضر به ائتلاف هستیم، گفت: هر کسی که روی  ارزش‌های انسانی، آزادی، عدالت مهرورزی، عدم استکبار، سربلندی و ارزشمندی ایران توافق دارد، ما نه تنها حاضریم با آن توافق کنیم بلکه دستش را هم می‌بوسیم؛ اما هرکس با هر عنوان، جایگاه، مقام و لباس اگر با این گزاره‌ها سر ستیز و مخالفت دارد، با او مخالف هستیم.

اصلاح‌طلبان همیشه گفته‌اند که رد صلاحیت می‌شویم و همیشه هم به شورای نگهبان گفته‌اند که دست شما درد نکند، اما ما این کار را نخواهیم کرد و تا آخر ایستادگی می‌کنیم و هزینه آن کار را بالا خواهیم برد

مطالبه از جریان بهار برای حضور در انتخابات گسترده است

وی تاکید کرد: با توجه به فعالیت ما در شبکه‌های اجتماعی باید بگویم که مطالبه از جریان بهار برای حضور در انتخابات مجلس بسیار بالا است و از شهرستان‌ها مدام از ما می‌پرسند که مجلس چه شد؟ برای مجلس می‌خواهید چه کاری بکنید؟!

هروآبادی افزود: این نشان می‌دهد در جامعه اقبال به این جریان وجود دارد؛ استقبال‌هایی که از آقای احمدی‌نژاد در سطح کشور می‌شود نیز گویای این حقیقت است که مردم خواهان این جریان هستند البته این سخن من نسبی است و نه مطلق و فقط در انتخابات مشخص می‌شود که مطلق است یا نه.

جریان بهار باید با تمام قوا در انتخابات شرکت کند

این روحانی نزدیک به جریان احمدی‌نژاد تصریح کرد: من معتقدم که جریان بهار با تمام قوا در همه‌ شهرها، استان‌ها و شهرهای کوچک باید حضور تمام قد داشته باشد و تمام سعی خودم را هم می‌کنم که این اتفاق بیفتد؛ اما همانطور که می‌دانید همه مولفه‌های سیاسی در دست ما نیست و ما بر اساس تلقی‌هایی که داریم کارهایی می‌کنیم، اما باید جلوتر برویم تا ببینیم فضا چگونه خواهد بود.

وی درباره پیش‌بینی رد صلاحیت افراد منتسب به جریان بهار در انتخابات با بیان اینکه سعی می‌کنیم  نگاهمان به قشر جوان جامعه باشد چون فقط از آنها کار بر می‌آید، گفت: مگر به اتهام اینکه احمدی‌نژادی هستند، آنها را رد صلاحیت کنند.

در مقابل رد صلاحیت‌ها کوتاه نمی‌آییم

این فعال رسانه‌ای گفت: باید شما از آقای کدخدایی بپرسید که آیا می‌خواهید علاقه‌مند بودن به احمدی نژاد را جرم تلقی کنید؟ می‌خواهید بر این اساس رد صلاحیت کنید؟ اگر اینگونه است اعلام کنند اما اگر اعلام نکردند و مثل همیشه تقیه کرده و راهنمای راست زدند و به چپ پیچیدند و راهنمای چپ زدند به راست پیچیدند، این وعده را به شما می‌دهم که هزینه رد صلاحیت گسترده را بالا می‌بریم.

وی با تاکید بر اینکه در مقابل رد صلاحیت، اصلا کوتاه نمی‌آییم، ادامه داد: اصلاح‌طلبان همیشه گفته‌اند که رد صلاحیت می‌شویم و همیشه هم به شورای نگهبان گفته‌اند که دست شما درد نکند، اما ما این کار را نخواهیم کرد و تا آخر ایستادگی می‌کنیم و هزینه آن کار را بالا خواهیم برد.