بررسی اعطای معافیت به بزرگترین مشتری نفت ایران 

به گزارش ایلنا به نقل از پولتیکو، «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به همراه تیم مذاکره‌کننده خود مسئله اعطای معافیت به چین برای ادامه واردات نفت از ایران را مورد بررسی قرار داده‌اند. منابع آگاه در این خصوص اعلام کردند: وزارت خارجه آمریکا در حال بررسی طرحی است که چین بتواند به واردات نفت از ایران ادامه دهد و شرکت نفتی «سینوپک» چین نیز بتواند در یکی از میدان‌های نفتی ایران سرمایه‌گذاری کند.

    

واکنش واعظی به اظهارات دادستان درباره اینستکس:

هرکس در چارچوب تخصص خود صحبت کند

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات اخیر دادستانی مبنی بر اینکه اینستکس فرزند معلول برجام است و مسئولان این ولد را به دامان نگیرند، گفت: هر کس باید در چارچوب تخصص خودش صحبت کند و به موضوعاتی که بر آنها اشراف دارد، بپردازد. وی افزود: اینستکس یک روش کار است و زمانی که این روش را بررسی می‌کنیم، درمی‌یابیم که می‌تواند کاملاً عملیاتی شود و نسبت دادن صفات مختلف و تفسیرهای گوناگون از آن درست نیست.

    

وزیر خارجه اسرائیل:

آماده مشارکت در درگیری احتمالی ایران و آمریکا می‌شویم

یدیعوت آحارونت نوشت: وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد که این رژیم در حال فراهم کردن مقدمات لازم برای مشارکت در درگیری احتمالی بین ایران و آمریکا است. کاتس در سخنرانی خود در یک نشست با موضوع امنیت بین‌المللی گفت: «خطاهای محاسباتی ایران جابجایی از منطقه خاکستری به منطقه قرمز را تداعی می‌کند و معنای آن درگیری نظامی است. ما باید برای چنین (سناریویی) آماده باشیم و از این رو دولت اسرائیل به تمرکز بر تقویت قدرت نظامی خود ادامه می‌دهد تا در صورت لزوم پاسخگوی سناریو‌های تنش‌آفرین باشد.»

    

ارائه طرح جایگزین برجام 

به گزارش ایلنا به نقل از جروزالم پست، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در تازه‌ترین اظهارات خود درباره طرح جایگزین برجام گفت: می‌خواهم جایگزینی برای برجام پیشنهاد دهم که بر اساس آن ایران بتواند نیروگاه هسته‌ای داشته باشد اما امکانی برای غنی‌سازی اورانیوم نداشته باشد. وی در این باره مدعی شد: وقتی شما نتوانید سوخت تولید کنید، نمی‌توانید بمب هم تولید کنید در این شرایط امکان داشتن نیروگاه هسته‌ای وجود دارد.

    

بهترین فرصت برای حذف اصلاح‌طلبان

جواد امام، مدیرعامل بنیاد باران و رئیس کارگروه استان‌های شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: اگر احساس می‌کنند که اصلاح‌طلبان کارشان تمام است این انتخابات بهترین فرصت برای حذف آنها است. بیایند برای اصلاح‌طلبان فرصت برابر را فراهم کنند و بگذارند مردم در یک رقابت آنها را حذف کنند چرا هزینه آن را شورای نگهبان و بخش‌های دیگر حاکمیت پرداخت کنند؟

    

قاتل امام جمعه کازرون به قصاص محکوم شد

به گزارش آنا اولین جلسه محاکمه متهم به قتل امام جمعه کازرون در شعبه اول دادگاه کیفری یک شیراز به ریاست قاضی محسن رجایی‌نیا دیروز برگزار شد که طی آن اولیای دم تقاضای قصاص کردند. در پایان رسیدگی به این پرونده رئیس دادگاه، متهم پرونده را به قصاص محکوم کرد.

    

22 تیرماه، دادگاه محمدعلی نجفی

به گزارش ایلنا، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه گفت: اولین جلسه رسیدگی به پرونده قتل «میترا استاد» به صورت علنی روز شنبه ۲۲ تیرماه در دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار می‌شود.