آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی:

 ساخت فیلم شمس تبریزی شرعاً جایز نیست

ناصر مکارم شیرازی و حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید، اعلام کردند که ساخت فیلم سینمایی درباره شمس تبریزی به دلیل «ترویج فرقه ضالّه صوفیه جایز نیست و حرام است». ناصر مکارم شیرازی در پاسخ «جمعی از طلاب» که در نامه خود به او از «شمس تبریزی» به‌ عنوان یکی از قطب‌های «صوفیه خبیث» یاد کرده‌اند که «عبارات هتاکانه» او درباره صدیقه، دختر پیامبر اسلام، در «مؤلفات منسوب به او موسوم به مقالات شمس» موجود است؛ این کار را «سبب ترویج فرقه ضاله صوفیه» عنوان کرده و نوشته است به همین دلیل «شرعاً جایز نیست و باید از آن خودداری کرد». حسین نوری همدانی نیز در پاسخ به درخواست کوتاه جمعی که خود را از «طلاب و فضلای قم» با همین مضمون؛ فرقه صوفیه را «یکی از فرقه‌های ضاله و مضله» معرفی و اعلام کرده است که ترویج صوفیه «به هر شکل باشد جایز نمی‌باشد و حرام است».

    

مخالفت مجلس با حذف تعطیلی هشتم ربیع‌الاول

به گزارش ایسنا، طرح یک فوریتی اصلاح تعطیلات رسمی در دستور کار جلسه علنی صبح دیروز مجلس قرار گرفت. در این طرح مصوبه مجلس در قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه در خصوص تعطیلی هشتم ربیع‌الاول به مناسبت شهادت امام حسن عسگری (ع) و آغاز امامت امام زمان(عج) پیش‌بینی شده بود که در این طرح پیشنهاد حذف آن مطرح شد. حذف آن نیازمند رأی دو سوم نمایندگان بود اما با توجه به ۱۱۷ رأی موافق، ۶۲ مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۸ نماینده حاضر با آن مخالفت شد.

    

بی تعارف به مدیران فعلی هیچ امیدی ندارم

آیت‌الله احمد جنتی در مراسم افتتاحیه هفتمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری گفت: بی‌تعارف من به مدیران فعلی هیچ امیدی ندارم. ما برای روزی کار می‌کنیم که اینها با مدیران جوان و انقلابی جایگزین شوند تا از این خفت و گرفتاری که دچارش شده‌ایم رها شویم. برخی آدم‌های نادان و جاهل دنبال مذاکره با آمریکا هستند؛ در مذاکره ما برنده نیستیم، بلکه باید حرف شنوی آنان را بکنیم. می‌خواهند دست ما را بندند و تسلیم‌مان کنند و یکی یکی توان‌های ما را محدود کنند، از توان موشکی گرفته تا سایر موارد. 

    

پای متهمان ترور دانشمندان هسته‌ای دوباره به مجلس باز شد

در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، غلامرضا حیدری، نماینده تهران با اشاره به ماجرای مازیار ابراهیمی در تذکری شفاهی گفت: بر اساس اظهارات وزیر محترم اطلاعات مبنی بر آنکه در ابتدای وزارتشان پس از بررسی‌های دقیق دریافتند کسانی که به عنوان متهمان ترور دانشمندان هسته‌ای به اعترافات تلویزیونی در صدا و سیما واداشته شده بودند بی‌گناه بوده که با پیگیری وزیر محترم آزاد شدند ضمن تشکر از ایشان باید پرسید آن بازجو یا کارشناس چگونه دچار این اشتباه فاحشی شدند؟ در این قبیل اشتباهات حق‌الناس چه می‌شود؟ قانون اساسی چه می‌شود؟ خدشه به دستگاه‌های امنیتی و ضربه به اعتماد عمومی چه می‌شود؟