ویزای ایران و عراق رایگان شد

در پی سفر رئیس جمهوری، حسن روحانی به عراق و تفاهمات صورت گرفته با مقامات عراقی، صدور ویزا برای زائران و گردشگران ایرانی و عراقی از هر دو کشور از اواسط فروردین 98، رایگان می‌شود. رئیس جمهوری، حسن روحانی روز گذشته در دیداری که با نخبگان عراقی داشت، گفت: علاقه‌مند بودیم که ویزا بین دو کشور برداشته شود تا دو ملت به راحتی رفت و آمد کنند اما دولت عراق معتقد بود فعلاً مبلغ ویزا را برداریم و حذف ویزا را برای مرحله بعد بگذاریم. 

    


روحانی امروز با آیت‌الله سیستانی دیدار می‌کند

جواد الغزالی، عضو کمیسیون امنیتی شورای نجف در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم اعلام کرد که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در جریان سفر رسمی خود به عراق صبح امروز چهارشنبه عازم نجف می‌شود و ضمن زیارت حرم مطهر حضرت امام علی علیه‌السلام با مراجع دین از جمله آیت‌الله سیستانی، مرجع عالیقدر شیعه دیدار می‌کند.

    


رئیسی، نایب رئیس نخست مجلس خبرگان شد

در ششمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری، دوره پنجم که صبح دیروز در محل مجلس قدیم برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی با ۴۲ رأی به عنوان نایب رییس نخست مجلس خبرگان رهبری جانشین مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی شد. آیت‌الله آملی لاریجانی با ۲۹ رأی و آیت الله فاضل با ۵ رأی دیگر کاندیدا‌های نایب رئیسی نخست مجلس خبرگان رهبری بودند.

    


پارلمان اصلاحات برای انتخابات سال آینده وارد عمل خواهد شد

احمد حکیمی‌پور، دبیرکل حزب اراده ملت ضمن اشاره به طولانی شدن تصویب نهایی موضوع پارلمان اصلاحات در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، به مهر گفت: کلیات این طرح تصویب شده است ولی یکی از موضوعات کلیدی که در موضوع پارلمان در شورای عالی وجود دارد ترکیب اعضا است، به این معنی که ترکیب به چه نسبت باشد و احزاب در این موضوع چگونه ورود کنند. به همین دلیل مقداری طول کشید تا در این بخش به توافق برسیم. یک یا نهایتا دو جلسه دیگر نیاز است تا باقی موارد در شورای هماهنگی بررسی شود و پارلمان اصلاحات به تصویب نهایی برسد. ان‌شاءالله پارلمان اصلاحات برای انتخابات سال آینده مجلس تشکیل و وارد عمل خواهد شد.

    


تولیت آستان قدس، نوروز مشخص می‌شود

سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: گزینه‌هایی برای تولیت آستان قدس رضوی مطرح هستند که رهبری فرمودند در سفر نوروزی به مشهد مشخص خواهند کرد.

    


استیضاح حجتی کلید خورد

سیدجواد حسینی‌کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به مهر گفت: روز گذشته وزیر جهاد کشاورزی برای ارائه گزارشی از تنظیم بازار شب عید در کمیسیون صنایع حضور نیافت. این موضوع موجب شد استیضاح وی با بیش از 30 امضا کلید بخورد. وی ادامه داد: مشکلات بازار تأمین گوشت، مرغ و کالاهای اساسی از یک سو و عدم پاسخگویی وزیر و ارائه برنامه برای حل این مشکلات از سوی دیگر موجب انتقاد نمایندگان و امضای این استیضاح شده است.

    


FATF سازوکاری برای جلوگیری از اختلاس‌هاست

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ایسنا گفت: FATF  ساز و کاری است که در صورت استفاده لازم از آن می‌توان جلوی خیلی از اختلاس‌ها و جرایم سازمان یافته بین‌المللی به خصوص در بعد مالی را گرفت و افراد را تحت تعقیب قرار داد. به عبارت دیگر این موضوع شبیه اینترپل است که ما می‌توانیم از آن استفاده کنیم. ولی نباید از این نکته غافل شد که ممکن است در طرف مقابل دشمنان استفاده خاص خود را کنند. این طبیعی است که برخی کشورها حسن نیت نداشته باشند، پس ما باید ضمن بهانه‌زدایی به گونه‌ای عمل کنیم که بتوانیم از این موضوع حداکثر استفاده را ببریم.