روحانی فردا راهی بغداد می‌شود

رئیس‌جمهور به دعوت رسمی رئیس‌جمهور و نخست وزیر عراق، روز دوشنبه و برای سفری ۳ روزه به این کشور سفر می‌کند و مذاکرات دو جانبه‌ای با رئیس‌جمهوری و نخست وزیر عراق در خصوص روابط فیمابین و همکاری‌های منطقه‌ای دو کشور خواهد داشت. علاوه بر این، هیأت‌های عالی‌رتبه دو کشور نیز طی نشست‌هایی مشترک و همینطور جداگانه با همتایان خود، آخرین وضعیت توافقات و همکاری‌ها و همچنین فرصت‌های جدید برای توسعه و تعمیق روابط دو کشور دوست و همسایه را بررسی می‌کنند. همچنین رئیس جمهوری در این سفر با آیت‌الله سیستانی از مراجع عظام تقلید دیدار خواهد کرد.

    


پیام تبریک روحانی برای رئیسی؛

دولت تدبیر و امید آماده همکاری با قوه قضائیه آماده است

رئیس جمهوری در پیامی با تبریک انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به سمت ریاست قوه قضائیه، تاکید کرد که دولت تدبیر و امید برای همکاری و تعامل با آن قوه در جهت تحقق آرمان‌های بلند نظام اسلامی و اجرای دقیق قانون اساسی آماده است. روحانی ابراز امیدواری کرده است با حضور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در رأس دستگاه قضایی کشور، شاهد تحولات مورد انتظار مردم در گسترش عدالت اجتماعی، احقاق حقوق عمومی و شهروندی، مبارزه جدی و همه جانبه با فساد و تحکیم امنیت در همه ابعاد آن از جمله امنیت سرمایه‌گذاری و صیانت از فعالیت‌های سالم اقتصادی در کشور باشیم.

    


فرمانده ارتش:‌ 

حداقل یکسال دیگر از جنگ اقتصادی باقی مانده

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش، گفت: جنگ اقتصادی اخیر توامان با عملیات‌های روانی و سیاسی است و یکی از پیچیده‌ترین و سخت‌ترین جنگ‌ها حتی سخت‌تر از دوران دفاع مقدس است. ما یک سال از جنگ اقتصادی را پشت سر گذاشته‌ و دشمن را ناکام کردیم و حداقل یکسال دیگر را پیش رو داریم که باید با مدیریت، تحمل و صبر از یکسال باقی مانده نیز عبور کنیم.

    


فائزه هاشمی در مصاحبه با یورونیوز:

تفکرات جمهوری اسلامی درباره زنان، تفکرات داعشی است

باشگاه خبرنگاران نوشت: مصاحبه اخیر فائزه هاشمی رفسنجانی با یورونیوز به مناسبت هشتم مارس، روز جهانی زن، بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشت. او در قسمتی از صحبت‌های خود ادعا کرد جمهوری اسلامی با سیاسی کردن مسائل مربوط به زنان و گره زدن آن با مباحث دینی، مانع از رفع تبعیض علیه زنان می‌شود. او همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود که به تیتر اول این مصاحبه یورونیوز تبدیل شده، گفته است: «تفکرات جمهوری اسلامی نسبت به زنان تفکرات داعشی است.»

    


عمران خان به زودی با روحانی گفت‌وگو خواهد کرد

وزیر راه‌آهن پاکستان که هفته گذشته در سفری رسمی در ایران حضور یافته بود، امروز اعلام کرد «عمران خان» نخست وزیر پاکستان به زودی با «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در مورد مسائل مهم رایزنی خواهد کرد. «شیخ رشید احمد»، وزیر راه‌آهن پاکستان سه شنبه هفته گذشته برای شرکت در مراسم افتتاح راه‌آهن قزوین - رشت به ایران آمد و در حاشیه این سفر با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری دیدار کرد.

    


محسن رضایی:

بودجه 98 هیچ تناسبی با شرایط تحریمی ندارد

محسن رضایی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: دولت و مجلس نزدیک به سه چهارم بودجه را در شرکت‌های دولتی بسته‌اند که در اختیار مدیران است. بخش اعظم بودجه عمومی هم در اختیار دولت قرار دارد. از این مقدار چیزی در حدود ده درصد عمرانی است. این بودجه هیچ تناسبی با شرایط تحریمی و جنگ اقتصادی ندارد؛ اولاً صرفه‌جویی در آن دیده نشده است ثانیاً مشارکت مردمی در آن ضعیف است ثالثاً کسری بودجه ۹۸ را نشان می‌دهد که دولت خود را به خواب زده است.