انتخابات مجلس یازدهم  2  اسفند ماه برگزار می‌شود 

سیدسلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور گفت: بر اساس تایید شورای نگهبان، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تاریخ ۲ اسفند سال آینده برگزار خواهد شد. وی با بیان اینکه مقدمات و فرآیند اجرایی برگزاری انتخابات سال ٩٨ آغاز شده است، اظهار کرد: برنامه‌های آموزشی وزارت کشور برای بخشداران، فرمانداران و سایر دست اندرکاران برگزاری انتخابات آغاز شده و طبق جدول زمان‌بندی انجام خواهد شد.

    


حقوق همه کارکنان دولت  500 هزار تومان افزایش می‌یابد

ابوالفضل حسن‌بیگی، عضو کمیسیون تلفیق در خصوص مصوبه کمیسیون تلفیق برای تعیین تکلیف افزایش حقوق کارمندان دولت در سال ۹۸ به مهر گفت: کمیسیون تلفیق مصوب کرد به حقوق همه کارکنان دولت حداقل ۵۰۰ هزار تومان اضافه شود. این رقم حدود ۱۰ درصد از ۲۰ درصدی است که دولت قصد داشت حقوق کارکنان را در سال ۹۸ اضافه کند.

    


امام جمعه زاهدان منصوب شد

حضرت آیت الله خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام شیخ مصطفی محامی را به نمایندگی ولی‌ فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان منصوب کردند. آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه پیشین زاهدان، سوم اسفندماه در خطبه های نماز جمعه از مردم سیستان و بلوچستان خداحافظی و علت آن را تفکر زیبای مقام معظم رهبری مبنی بر جوان‌گرایی عنوان کرد. او متولد 1326 بود. شیخ مصطفی محامی متولد 1344 است. 

    


تنش در مجلس  بر سر انتقال آب از دریای خزر

نمایندگان استان مازندران در مجلس در هنگام بررسی لایحه بودجه سال 98 کل کشور خواهان ممنوعیت انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی شدند. علی مطهری که ریاست مجلس را بر عهده داشت، اجازه طرح پیشنهاد علی ادیانی، نماینده قائمشهر در این باره را نداد. در این زمان نمایندگان استان مازندران در جایگاه هیات رییسه تجمع و به سخنان مطهری اعتراض کردند. در نهایت مطهری اعلام کرد: پیشنهاد آقای ادیانی نوعی قانون‌گذاری دائمی است، پیشنهاد بودجه‌ای نباید اینگونه باشد. پس از این اظهارات نمایندگان استان مازندران در جلوی درب خروجی تجمع کردند و خواهان خروج از جلسه علنی بودند.

    


دستگیری یک باند فساد  در گمرک

به گزارش وزارت اطلاعات، سربازان گمنام امام زمان (عج) با همکاری کارکنان پاکدست گمرک و با شناسایی باند فساد اقتصادی، تعدادی از کارمندان متخلف، مرتبطان و دلالان این پرونده از جمله یکی از مدیران کل گمرک را دستگیر کردند. دریافت رشوه برای نقض تشریفات قانونی گمرکی، اظهار غیر واقعی در تعیین ارزش کالاها و تضییع حقوق و عوراض گمرکی از جمله اقدامات این باند است. سربازان گمنام امام زمان (عج) همچنین مأموران قلابی که با جعل عنوان وزارت اطلاعات از این باند اخاذی می‌نمودند را بازداشت کردند.

    


واکنش زنگنه به ادعای کریمی قدوسی؛ بگردند تا بگردیم

بیژن نامدار زنگنه در پایان نشست هیأت دولت و در جمع خبرنگاران درباره ادعای کریمی قدوسی مبنی بر کناره‌‌‌گیری وی و تعدادی از وزرا گفت: «بگردند تا بگردیم. استعفای ظریف هم به هم خورد.» پیش از این هم کسری نوری سخنگوی وزارت نفت درباره اظهار نظر کریمی قدوسی مبنی اینکه «زنگنه هم می‌رود»، به خبرنگار  ایلنا گفته بود: «به آقای کریمی قدوسی بگویید زنگنه استعفا نمی‌دهد.» جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد و کلات در مجلس روز سه شنبه مدعی شده بود که استعفای ظریف قبول شده و رفتن زنگنه، وزیر نفت هم حتمی است.