زنگنه هم رفتنی است

کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس گفت: ظریف دیگر ظریف دولت یازدهم نبود که اطاعت کند. ظریف در مقابل روحانی ایستاد. آنها که دیدار بشار اسد را در این میان مطرح می‌کنند، این موضوع مربوط به دیروز است ولی موضوع رفتن ظریف از قبل قطعی شده بود و با این خبرها می‌خواهند حاشیه‌سازی کنند. استعفای ظریف قبول شده و قطعی است؛ رفتن زنگنه هم حتمی است یک دو وزارتخانه دیگر هم وجود دارد که در شرف استعفا و جابجایی هستند.

    


زنگنه استعفا نمی‌دهد

کسری نوری، سخنگوی وزارت نفت درباره اظهار نظر کریمی قدوسی مبنی اینکه «زنگنه هم می‌رود»، گفت: به آقای کریمی قدوسی بگویید زنگنه استعفا نمی‌دهد.

    


بر خلاف آمریکایی‌ها از استعفای ظریف خوشحالیم

روح‌الله حسینیان، عضو سابق جبهه پایداری گفت: تصور نمی‌کنم ظریف در اعتراض به سفر بشار اسد استعفا داده باشد زیرا او حتما از جایگاه خود خبر دارد و می‌داند در اموری که مقام معظم رهبری تصمیم‌گیرنده هستند، نباید دخالت کند و نباید پایش را فراتر از گلیمش بگذارد. وقتی با بچه‌هایی که درگیر سوریه هستند صحبت می‌کنیم بسیار از رویکرد وزارت امور خارجه در سوریه ناراضی‌اند. به‌ هر حال این استعفا باید پیش از اینها رخ می‌داد زیرا سیاست‌ خارجه دولت ضررهای زیادی به ایران زد. تردید نکنید که آمریکایی‌ها بیش از همه از این استعفا ناراحتند زیرا ظریف تنها کسی بود که توانست آرزوی دیرینه آمریکا یعنی مذاکره با ایران را محقق کند اما برخلاف آمریکایی ما از استعفای ظریف خوشحالیم.

    


بحث جنگ اقتصادی در بودجه مشهود نیست

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست بررسی بودجه که توسط پژوهشکده شورای نگهبان در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، گفت: امروز بحث جنگ اقتصادی اصلا در بودجه مشهود نیست. این با واقعیت هم تطبیق ندارد. در شرایط جنگی و دچار شدن به مشکلات اساسی مثل ریاضت اقتصادی بودجه برخی کشورها تماشایی است و تا آنجا که توانستند خدمات به مردم را کاهش دادند. در ایتالیا حقوق‌‌‌‌ها را نصف کردند. وی با اشاره به کسر بودجه خاطرنشان کرد: در خوشبینانه‌‌‌ترین حالت، حداکثر درآمد دولت ٣٠٠ هزار میلیارد تومان خواهد بود. آقای نوبخت می‌‌‌گوید کسری بودجه را در تخصیص‌‌‌ها کنترل می‌‌‌کنیم. ایشان قطعا می‌‌‌‌دانند که با این شرایط تعهد ایجاد می‌‌‌شود. درآمدها و هزینه‌‌ها هیچ تناسبی با هم ندارد.

    


ادعای سایبری اسرائیل؛

به سیستم هشداردهنده موشک‌های ایرانی نزدیک شده‌ایم

مقام‌های بخش سایبری رژیم صهیونیستی مدعی شدند که هکرهای ایرانی به سیستم هشداردهنده موشکی اسرائیل بسیار نزدیک شده‌ و مقام‌های نظامی اسرائیل را برای حفظ سیستم‌های هشداردهنده در برابر این خطر به تلاش بی‌وقفه وادار کرده‌اند. «نوام شار»، رئیس بخش اجرایی امنیت سایبری در اداره دفاع سایبری ارتش اسرائیل در این‌باره گفت: ارتش ما پس از تشخیص هویت هکرها در سال ۲۰۱۷ و نظارت بر آنها زمانی که مشخص شد هدف آنها چه بوده‌ است مسیرهای دسترسی‌شان را مسدود و با آنها مقابله کرده‌ است.

    


سفر اسد به تهران از پیروزی‌های بزرگتر خبر می‌دهد

آیت‌الله کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مورد سفر روز دوشنبه بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه به تهران به مهر گفت: این سفر و دیدار با رهبر معظم انقلاب از پیروزی‌های بزرگتر و انسجام و هماهنگی بیشتر برای مقابله با طرح خائنانه و ذلت‌بار سازش و عادی‌سازی روابط برخی از کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی خبر می‌دهد. رهبر معظم انقلاب به حق مدال قهرمان کشورهای عربی را به بشار اسد دادند و این دیدار صمیمی و آکنده از پیوند عمیق محور مقاومت و حمایت بی‌دریغ و گسترده جمهوری اسلامی از محور مقاومت پیام‌های اقتدار و پیروزی و شکست‌ناپذیری در برابر پروژه آمریکا و رژیم صهیونیستی را به همراه دارد.