رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم حاضرند از جانشان بگذرند، ولی از دینشان نگذرند، تصریح کرد: مردم تحمل گرسنگی و تشنگی را دارند، ولی تحمل شکست انقلاب را ندارند. به گزارش خبرگزاری‌ها، آیت‌الله احمد جنتی در مراسم چهلمین سالروز ورود تاریخی امام خمینی به میهن در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: مشکلات معیشتی هم داریم که قسمتی مربوط به دشمن و قسمتی مربوط به خودمانی‌ها است، برخی یا کار بلد نیستند یا عُرضه کار ندارند یا به فکر خود هستند، امروز شاهد هستیم که اموال بیت‌المال را در موضوع ارز غارت کردند، البته آنها را محاکمه کردند، دنیاطلبی در برخی مسئولین نفوذ کرده، برخی مقامات باور کردند نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم مگر با کمک آمریکا، آمریکا خودش در اداره کشور خود مانده، این همه گرسنه در آمریکا است، میلیون‌ها گرسنه دارد، وضعیت آمریکا رو به افول است، متحد آنها گوش به حرفشان نمی‌دهند، ما نباید از آمریکا بترسیم نباید از خودمان ناامید شویم، مشکلات قابل حل است. 

جنتی همچنین یادآور شد: ما جوان پر استعداد زیادی داریم غربی‌ها این جوانان را می‌دزدند، چون خودشان این جوانان را ندارند، از جوانان استقبال می‌کنند، ما دارای قدرت نیروی انسانی و جوانان با استعداد هستیم البته اگر اجازه بدهند آنها قدرت را در دست بگیرند و به صحنه بیایند، باید سیاست کلی ما این باشد افراد ناتوان به کنار روند و جوانان جایگزین شوند.

این انقلاب تا ظهور حضرت مهدی (عج) می‌ماند

وی تاکید کرد: ما باید بدانیم خدا کمک‌مان می‌کند، امام را خدا آفرید و تربیت کرد جنگ را خدا فتح کرد، حجاب مرز خداست، شکستن مرز خدا به نفع کسی نیست، باید جلوی ربا و ثروت افزونی‌های اشتباه گرفته شود، چرا باید عده‌ای حقوق نجومی بگیرند و عده‌ای گرسنه باشند؟ خدا عمر رهبری را افزون کند، کمر بسته مانند کوه مقابل دشمن ایستاده و با غرب می‌جنگد و از سویی باید با ربا خواران و قدرت‌طلبان و بی‌بند و باری‌ها بجنگد، این فضای مجازی را چه کسی باید اصلاح کند؟ جز دولت و حکومت؟ چرا اینقدر باید این فضا باز باشد که جوانان منحرف شوند و موجب افزایش طلاق شود، در این فضا فحشاء آموزش داده می‌شود، از این فضا باید به نفع مردم و انقلاب استفاده شود، باید فضای مجازی را به دست بگیریم. جنتی در پایان تاکید کرد: دشمن باور کرد که نظام در ٤٠ سالگی از بین می‌رود، خیر، نظام سر پا مانده و جشن پیروزی را هم برگزار می‌کنیم و ٢٢ بهمن بهتر از هر سال مانند ٩ دی برگزار می‌شود، مردم در صحنه هستند، این انقلاب تا ظهور حضرت مهدی (عج) بر قدرت باقی می‌ماند.