سید حسن خمینی: 

هیچ تضمینی وجود ندارد  که ما بمانیم

سید حسن خمینی در مراسم دهمین سالگرد ارتحال آیت الله جمی در حسینیه جماران امام با تأکید بر اینکه زیربنای یک جامعه احساس رضایت مردم است، گفت: باید قواعد رفتار انسان‌ها و علل سقوط و ثبوت را به دست بیاوریم تا در زندگی رعایت کنیم؛ و الّا هیچ تضمینی وجود ندارد که ما بمانیم و دیگران بروند. اگر قواعد را رعایت نکنید، عرصه را از شما می گیرند.

    


آملی لاریجانی محتمل‌ترین فرد برای ریاست مجمع است

محسن رهامی، سیاستمدار اصلاح طلب به ایلنا گفت: در صورتی که مقام رهبری بخواهند در عین حال مساله قوه قضائیه که در آینده نزدیک (تیرماه ٩٨) دوره آقای آملی لاریجانی پایان می‌پذیرد را همزمان با موضوع ریاست مجمع حل کنند، محتمل است ایشان را به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کنند. آیت الله لاریجانى دو دوره ریاست قوه قصائیه را بر عهده داشته، علاوه بر آن وابسته به مرجعیت و روحانیت اصیل و سنتى حوزه علمیه هستند. از یک طرف فرزند مرحوم آیت‌الله حاج شیخ هاشم آملی هستند و از طرفی دیگر، داماد آیت‌الله وحید خراسانی، که هردو، از مراجع شناخته شده و صاحب رساله و مقلد حوزه‌اند و به هرحال تا حدی جایگاه شیخوخیت و شئون ریاست مجمع حفظ می‌شود.

     


تأکید آیت‌الله مکارم برای احداث فرودگاه در قم

آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید در دیدار علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی بر لزوم حل مشکلات احداث فرودگاه در استان قم تاکید و تحقق این مساله را عامل تحولات بسیار خوب عنوان کرد. وی همچنین مشکلات اقتصادی و معیشتی را از دیگر نگرانی های موجود در کشور برشمرد و اضافه کرد: موضوع گرانی ها مردم را آزار می دهد، برخی از مردم در تامین مایحتاج اولیه خود دچار مشکل هستند؛ از این رو باید در بودجه سال آینده برای مشکل گرانی‌ها و معیشت مردم فکری شود.

    


به 40 کشور سلاح صادر می‌کنیم

فرهاد رهبر، رئیس پیشین دانشگاه آزاد در نشست «شنبه‌های انقلاب» گفت: ما اگر بخواهیم کارنامه جمهوری اسلامی را بررسی کنیم باید بگوییم امروز داریم به چهل کشور سلاح صادر می‌کنیم و اول انقلاب و جنگ یک اسلحه ساده را خریداری می‌کردیم. به تکنولوژی هسته‌ای نیز دست پیدا کرده‌ایم، آن‌ها موفق نخواهند شد ما را در این زمینه محدود سازند. در دور جدید تحریم‌ها یک مثلث شوم واشنگتن، تل‌آویو و ریاض شکل گرفت و این نشان می‌دهد که ایران اینقدر قدرتمند شده که یک کشور نمی‌تواند با آن مقابله کند.

    


احتمال لغو استیضاح حجتی

جلال محمودزاده، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از جلسه ۲۰ نفر از امضاکنندگان استیضاح وزیر جهاد کشاورزی و رئیس مجلس شورای اسلامی با محمود حجتی خبر داد و به مهر گفت: در این جلسه وزیر کشاورزی قول‌هایی درباره صندوق بیمه کشاورزی، پروژه‌های آبیاری، افزایش قیمت خرید تضمینی گندم و تسهیلات بانکی کشاورزان داد و امضاکنندگان استیضاح نیز اعلام کردند در صورت اجرای این وعده‌ها امضای استیضاح را پس خواهند گرفت اما برای لغو شدن استیضاح باید هر ۴۰ امضاکننده انصراف دهند به همین جهت مقرر شد با ۲۰ نماینده دیگر نیز رایزنی شود و نتیجه آن اعلام شود.

    


یک نفر هم بماند استیضاح «حجتی» قطعی است

علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره احتمال منتفی شدن استیضاح وزیر کشاورزی گفت: تنها در صورتی استیضاح حجتی منتفی می‌شود که تعداد امضاهای متقاضیان این استیضاح به صفر برسد و حتی اگر یک نفر هم باقی بماند، این استیضاح انجام می‌شود. طبق آیین نامه مجلس متقاضیان استیضاح و وزیر هر کدام برای بیان اظهارات خود در جلسه استیضاح دو ساعت فرصت دارند که می‌توانند ۹۰ دقیقه در ابتدا و ٣٠ دقیقه در انتها صحبت کنند. این استیضاح در دستور کار جلسه علنی امروز هست.