نیروهای مرزبانی جمهوری آذربایجان جلوی ورود مردان مسلح از سمت مرز ایران را گرفتند.

به گزارش خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان، بر اساس اعلام پلیس مرزبانی این کشور این حادثه در ساعت شش و 50 دقیقه روز یکشنبه (نوزدهم اسفند ماه) اتفاق افتاد و با وجود هشدار و درخواست نیروهای مرزبانی برای عدم نزدیک شدن، این افراد قصد ورود به مرز را داشتند که پلیس به سمت آن‌ها آتش گشود.

درنتیجه تبادل آتش بین طرفین یک سرباز جوان با نام سخاوت ممدف از ناحیه سینه دچار مصدومیت شد و یک سرباز دیگر با نام ویدادی جبرائیلوف نیز از ناحیه بازو آسیب دید و باوجود انتقال سریع هر دو سرباز آسیب دیده به بیمارستان سرباز اول جان خود را از دست داد. همه افرادی که قصد تجاوز به مرز را داشتند، گریختند.

کلنل ژنرال الچین گولیف، رئیس پلیس مرزبانی و دیگر مقامات به محل حادثه شتافتند و منطقه را تجسس کردند. دستورالعمل‌های لازم برای ادامه تجسس در منطقه به این افراد داده شد. رئیس ارتش نیز با پدر سرباز فوت شده دیدار و مراتب ناراحتی خود را ابراز کرد.

سرباز ویدادی جبرئیلوف و ستوان سخاوت محمدف نیز مدال خدمات ارزنده در ارتش دریافت کردند. پرونده‌ای جنایی برای این موضوع ایجاد شد. پلیس مرزبانی و دفتر دادستانی ارتش روند این پرونده را برعهده دارند.

این اتفاق در حالی روی داده است که حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران روز قبل از آن (هجدهم اسفندماه) برای گفت‌وگو در موضوعات مختلف به جمهوری آذربایجان سفر کرده بود و نسبت به توسعه روابط و تحرک مثبت در همکاری‌های دو کشور ابراز خرسندی کرد.