یادمان نودمین سالگرد تولد استاد حسن کسائی با رونمایی از سه اثر موسیقی جمعه گذشته با حضور هنرمندان برجسته موسیقی کشورمان در مرکز موسیقی پارس برگزار شد.

در این مراسم که باهمت موسسه نغمه گشایش به مدیریت محمدجواد کسائی، مرکز موسیقی پارس و موسسه نوخسروانی باربد و با حضور هنرمندانی چون فخری ملک پور، اسماعیل تهرانی، وارطان ساهاکیان، مهدی آذرسینا، صدیق تعریف، پری ملکی، پشنگ کامکار، سودابه سالم، اردشیر کامکار، مسعود حبیبی، محمدعلی کیانی نژاد، رضا شفیعیان، محمد سلمانی، کریم قربانی، بیژن بیژنی، رضا خرم و ... برگزار شد اسماعیل تهرانی، محمدعلی کیانی نژاد، مهدی آذرسینا و زید الله طلوعی سخنانی را در وصف استاد کسائی مطرح کردند.

محمدجواد کسائی فرزند استاد کسائی در این جشن گفت:«امروز به بهانه تولد نودسالگی پدر گرد هم آمدیم که علاوه بر زنده نگاه‌داشتن یاد و خاطر ایشان از سه اثر موسیقی همچون آلبوم‌های «وقتی نیستیم» و«گذرگاه نسیم» و کتاب «قصه شمع» رونمایی کنیم. حدود چهار سال پیش تصمیم گرفتم که کاری بر پایه تک‌نوازی و دونوازی با ساز تنبک  به یاد پدر با عنوان «وقتی نیستیم» تهیه و ضبط کنم بر این اساس از هنرمندان شاخص سرزمینمان دعوت به همکاری کردیم و در قالب سه سی دی که 23 قطعه را در خود جای می‌داد آثار تک‌نوازی استادان همراه با تنبک را ضبط کردیم. معتقدم این مجموعه به لحاظ حضور هنرمندان چند نسل موسیقی ایران کنار هم بی‌نظیر است چراکه در روزگاری که هنر اصیل به حاشیه رانده‌شده حضور و گردآوری هنرمندان متعدد از نسل‌های مختلف کنار هم بسیار ارزشمند است. »