کنسرت‌های کلهر با شهر خاموش 

کیهان کلهر به‌زودی کنسرت «شهر خاموش» را در تالار وحدت به روی سن خواهد برد. هنوز تاریخ دقیق برگزاری و تعداد شب‌های این اجرا اعلام‌نشده است و به‌زودی اطلاعات بیشتری منتشر خواهد شد. شهر خاموش آلبومی بی‌کلام از کیهان کلهر، آهنگساز و نوازنده کمانچه و بروکلین رایدر، رهبر کوارتت زهی آمریکایی است. 

این آلبوم در سبک‌های موسیقی کلاسیک و خاورمیانه‌ای در سپتامبر ۲۰۰۸/ اسفند ۱۳۸۷ توسط انتشارات موسیقی ورلد ویلج میوزیک در سطح بین‌المللی، و توسط انتشارات آوای خورشید در سطح ایران منتشرشده است. 

سبک اصلی این آلبوم موسیقی کلاسیک بین‌المللی است که در کنار آن موسیقی خاورمیانه، سنتی ایرانی، کردی و موسیقی محلی خراسانی نیز به‌کاررفته‌اند. قطعه نخست آلبوم که نام آلبوم نیز از آن گرفته به یاد قربانیان شهر حلبچه که موردحمله شیمیایی رژیم وقت عراق قرارگرفته بود اجراشده و نام آن نیز اشاره به همین رخداد دارد، کلهر دلیل این امر را عدم توجه کافی در زمان رخداد این فاجعه عنوان کرده است. 

کیهان کلهر جرقه شکل‌گیری این آلبوم را سفارش دانشگاه هاروارد برای ترکیب کوارتت زهی و بررسی شکل‌بندی و اجرای آن دانسته که نهایتاً منجر به خلق قطعه «شهر خاموش» شد. او دراین‌باره این‌گونه توضیح می‌دهد: «قطعه اصلی اثر شهر خاموش در سال ۲۰۰۴، به سفارش دانشگاه هاروارد برای ترکیب کوارتت زهی نوشته و اجرا شد و بعد ازنظر سازبندی و شکل اجرا بازبینی شد که ساز کنتر باس و سازهای کوبه‌ای به آن اضافه گردیده ‌است. 

این قطعه برای اولین بار در کارنگی هال نیویورک به‌وسیله همین نوازندگان اجرا شد و بعدها در کنسرت‌های دیگر. هدف ابتدایی در به وجود آمدن شهر خاموش ترکیب موسیقی بداهه و موسیقی از پیش نوشته‌شده در یک قطعه موسیقی بود که تمام اعضای گروه بر اساس چهارچوب‌های مشخص‌شده در آن شرکت می‌کنند و در شکل‌گیری و صدا دهندگی نهایی به یک اندازه مؤثرند.»