آیت‌الله یزدی:

در شورای نگهبان به کسی اجحاف نمی‌کنیم

آیت الله محمد یزدی، عضو فقیه شورای نگهبان، در دیدار با دادستان های کشور گفت: نظارت شورای نگهبان بر صلاحیت اشخاص در مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و یا ریاست جمهوری از لحظه نام نویسی تا تأیید اعتبارنامه یا تنفیذ ادامه دارد؛ در این رابطه ما در شورای نگهبان بر اساس مواد قانونی افراد را تأیید و یا رد صلاحیت می کنیم و هیچگاه در حق کسی اجحاف نمی کنیم. وی همچنین تاکید کرد: برخی نمایندگان به این امید وارد مجلس می شوند که با اعمال فشار به وزرا، رشوه خواری کنند؛ ما باید از ورود اینگونه افراد به مجلس جلوگیری کنیم.

    

وزیر اطلاعات:

ترامپ آرزوی مذاکره را به گور خواهد برد

محمود علوی، وزیر اطلاعات در جلسه شورای اداری گیلان با بیان اینکه چه تعهدی وجود دارد رئیس جمهور بعدی آمریکا زیر تعهدات خود نزند گفت: ترامپ با این نقض عهد، به آخرین شانس‌های خود برای مذاکره با ایران، تیر خلاص زد و آرزوی مذاکره با ایران را با خود به گور خواهد برد چراکه پیروزی در نهایت با جمهوری اسلامی ایران است. فشارهای دشمنان را به پای ناکارآمدی مسئولان ننویسیم چراکه آمریکا آرزو می‌کند مردم احساس کنند که این فشارها از سوی مسئولان نظام است چون در آن صورت، ملت در مقابل مسئولان نظام می‌ایستند.

    

سخنگوی وزارت امور خارجه: 

بحرین تدارکاتچی نقشه‌های دشمن نشود

سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به میزبانی منامه از نشستی در خصوص امنیت دریانوردی، اقدامات ضد ایرانی دولت بحرین در برگزاری و میزبانی نشست‌های مشکوک و تحریک‌آمیز و همچنین اتهامات وارده در بیانیه‌های اخیر وزارت خارجه آن کشور علیه ایران را محکوم کرد. وی مقامات بحرین را به توقف تحرکات و اقدامات نابخردانه و اتخاذ رویکردی سازنده به جای ایفای نقش تدارکاتی در برگزاری چنین نشست‌هایی فراخواند و افزود: امنیت کشورهای منطقه غیر قابل تفکیک است و امکان برخورداری برخی از امنیت به بهای ناامنی دیگران وجود ندارد و انتظار می‌رود کشورهای منطقه با تدبیر و دوراندیشی مانع مداخلات تنش آفرین بیگانگان در منطقه شوند.

    

رئیس اینستکس کناره‌گیری کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از فایننشال تایمز، تلاش‌های اروپا برای ایجاد کانال مالی تسهیل تجارت با ایران [اینستکس]، روز پنج‌شنبه دست‌خوش روندی رو به عقب شد؛ چراکه برند اربل، دیپلمات سابق آلمانی که به عنوان رئیس جدید اینستکس تعیین شده بود در لحظه آخر مجبور به کناره‌گیری شد. بنا بر گزارش فایننشال تایمز اقدام اربل هفتاد و دو ساله که سفیر سابق آلمان در تهران نیز بوده، به دلیل یک گفت‌گوی اخیر او در شبکه اجتماعی یوتوب بوده که در آن رئیس اینستکس، با ایران ابراز همدردی کرده و رژیم صهیونیستی را با صراحت مورد انتقاد قرار داده است. وزرات امور خارجه آلمان اعلام کرد: آقای اربل به وزارت امور خارجه اعلام کرد که به دلایل شخصی [ماندن در این سمت] برایش مقدور نخواهد بود.

    

نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد:

دعوت از روحانی برای شرکت در اجلاس اوراسیا

نیکول پاشینایان، نخست‌وزیر ارمنستان در یک سخنرانی در قرقیزستان اعلام کرد که با موافقت رهبران اتحادیه اقتصادی اوراسیا از حسن روحانی، رئیس جمهور ایران درخواست کرده تا برای شرکت کردن در نشست شورای عالی اقتصادی اوراسیا به ایروان برود. روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا هستند.

    

بازداشت دادستان سابق تهران صحت ندارد

سخنگوی قوه قضاییه خبر بازداشت دادستان سابق تهران را تکذیب کرد. غلامحسین اسماعیلی در گفت‌و گو با ایسنا در رابطه با صحت خبر منتتشر شده در فضای مجازی مبنی بر بازداشت جعفری دولت آبادی، دادستان سابق تهران اظهار کرد: «به هیچ عنوان خبر صحت ندارد.» در روزهای اخیر خبری در فضای مجازی مبنی بر بازداشت جعفری دولت آبادی، دادستان تهران و انتقال وی به بند دو الف زندان اوین منتشر شده بود.