آیت‌الله مکارم:

سفرهای خارجی نوروزی را کاهش دهید

آیت‌الله مکارم شیرازی، یکی از مراجع تقلید در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به سفر تعداد زیادی از ایرانی‌ها به کشورهای خارجی در ایام نوروز، گفت: این سفرها هزینه و مخارج زیادی دربردارد، ما نمی‌گوییم انجام نشود ولی باید با فرهنگ‌سازی درست توسط رسانه‌ها این سفرها کاهش یابد. کشور در شرایط فعلی به دلارهایی که در این سفرها هزینه می‌شود نیاز دارد و از سوی دیگر خانواده‌های ضعیفی هستند که باید به آنها نیز توجه شود. صدا و سیما باید مردم را به ساده‌زیستی توصیه کند.

    


واکنش واعظی به طرح استیضاح رئیس‌جمهوری

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در واکنش به مطرح شدن طرح استیضاح حسن روحانی در مجلس با بیان اینکه این یک کار تبلیغاتی است، گفت: این عده در مجلس با همه چیز مخالفت می‌کنند، ما به خاطر احترام به مجلس نمی‌خواهیم موضع روبروی مجلس بگیریم. وی در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند دولت با افزایش قیمت دلار قصد فشار به مجمع برای تصویب پالرمو را دارد، گفت: دولت هیچ وقت با منافع ملی و معیشت مردم بازی سیاسی نمی‌کند. واعظی همچنین با بیان اینکه مساله معیشت مردم یکی از اولویت‌های اصلی رئیس‌جمهور است، خبر داد: برای گوشت دستور داده شده و خرید‌ها انجام شده است.

    


عطریانفر مطرح کرد؛

پیروزی در انتخابات از معبر پارلمان اصلاحات

محمد عطریانفر، عضو ارشد حزب کارگزاران از موافقت اصولى خاتمی با تشکیل پارلمان و یا شورای عالى یکپارچه اصلاحات خبر داد و ابراز امیدواری کرد، شرایط به‌گونه‌‌‌ای پیش برود که حضور و پیروزى اصلاح‌طلبان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس از معبر پارلمان اصلاحات گذر کند. وی به «انتخاب» گفته است: همهِ دیدند آقاى خاتمى در انتخابات مجلس دهم با «تکرار مى کنم»‌ی که به همه توصیه کرد، در تهران و برخی از شهر‌ها جهت‌گیرى پیروزى کاملا عوض شد و لیست اصلاحات صد درصدی راى آورد. ایشان به شخصه بیش از تمام احزاب نقش ایفا می‌کنند.

    


نباید پاکستان را در کمپ دشمنان قرار دهیم

محسن روحی‌صفت، معاون سابق دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه به ایلنا گفت: باید از کانال‌های رسمی سیاسی و نظامی از پاکستان بخواهیم که در نقاط احتمالی عملیات مشترک انجام دهند و آن مناطق را ناامن کنند. نباید مسائل پر اهمیت اینچنینی را که می‌تواند بر روابط دو کشور تاثیر بسزا و موثری داشته باشد از پشت تریبو‌ن‌ها مطرح و دنبال کنیم. از سوی دیگر، نکته با اهمیت این است که در شرایط کنونی نباید پاکستان را علیه خود رنجانده و این کشور را در کمپ دشمنان و رقبای خود قرار دهیم. سیاست سنتی پاکستان تعامل با طرفین و ایجاد موازنه به شکلی است که بیشترین منافع را در رابطه با تهران و ریاض ببرد. 

    


اعتقاد به ژن خوب از ایرادهای اساسی نظام اداری کشور است

به گزارش ایرنا محمد کاظمی، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در دانشگاه ملی ملایر گفت: یک ایراد اساسی نظام اداری کشور عملکرد بد ما است و باید در عمل ثابت می‌کردیم مجری اسلام ناب محمدی(ص) هستیم، نه اینکه به زبان چیزی بگوییم و در عمل معتقد به ژن خوب، راست و چپ و برخی مناسبت‌های فامیلی باشیم. وی در پاسخ به سوال دانشجویان مبنی بر چگونگی تصویب لوایح چهارگانه تاکید کرد: من موافق تصویب اف.ای.تی.اف، پالرمو و سی.افت.تی هستم و معتقد نیستم که تصویب این لوایح خیانت به کشور است که اگر اینگونه است به مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشنهاد می‌کنم این لوایح چهارگانه را به رفراندوم بگذارد.