تحصن دلواپسان در مخالفت  با تصویب لوایح FATF   

جمعی از دانشجویان، طلاب و اقشار مختلف مردم از ۱۲ ظهر دیروز در مخالفت با تصویب لوایح مربوط به FATF  (پالرمو و CFT) در مسجد لولاگر تهران تحصن کردند. گفته می‌شود مطالبات اقتصادی از دیگر دلایل تحصن دانشجویان، طلاب و اقشار مختلف مردم در مسجد لولاگر تهران است. تحصن‌کنندگان از روزهای گذشته با روش‌های مختلف مخالفت خود را با تصویب پالرمو و CFT اعلام کردند.

    


شورایعالی امنیت ملی با لوایح FATF موافق است 

معاون رئیس‌جمهور گفت: مجلس شورای اسلامی که لوایح چهارگانه را تصویب کرد. رئیس قوه قضائیه نیز همکاری لازم را دارند و شورای عالی امنیت ملی نیز موافق این مسئله است و آرزو می‌کنیم پالرمو و CFT نیز قانون شوند. محمدباقر نوبخت در پاسخ به این پرسش که «چرا فقط دولت هزینه پیگیری تصویب لوایح چهارگانه را می‌پردازد و از طرف منتقدانش متهم به خیانت می‌شود؟» به خبر آن‌لاین یادآور شد: دولت مجری و طرف مذاکره با مجامع جهانی است، بنابراین طبعا باید دولت موضوع را پیگیری کند. 

    


آغاز رزمایش اقتدار ۹۷  نیروی زمینی ارتش 

رزمایش بزرگ اقتدار ۹۷ نیروی زمینی ارتش با آرایش عملیاتی یگان‌های مختلف این نیرو در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان آغاز شد. به گزارش روابط عمومی ارتش، در این رزمایش که با هدف ارزیابی تغییر جدید ساختار نیروی زمینی ارتش برگزار شد، بیش‌از ۱۲ هزار نیروی هجومی با تاکتیک‌های نوین آفندی ماموریت خود را اجرا کردند. نمایش قدرت و توان تحرک و جابجایی سریع نیروها، از ویژگی‌های مهم این رزمایش بزرگ اعلام شد.

    


نگذارید دستگاه قضایی از تکلیف قانونی خود استفاده کند

دادستان کل کشور گفت انتظار داریم هرچه زودتر مساله فیلترینگ را به سامان برسانند و نگذارند دستگاه قضایی از وظیفه قانونی و تکلیف قانونی خود استفاده کند. محمد جعفر منتظری در جمع دادستان‌های سراسر کشور افزود: پرسش صریح بنده از رئیس‌جمهور این است که چرا مطالبه به حق رهبری و قانون و عامه مردم را عملی نمی‌کنند و فضای مجازی در اختیار خود دولت را ایجاد نمی‌کنند؟ چرا شبکه ملی اطلاعات را تاکنون تشکیل نداده‌اند؟ وی تصریح کرد: پرسشم از وزارت ارتباطات هم این است که چرا مصوبات شورای عالی فضای مجازی را اجرا نمی‌کنند؟ ما بررسی کردیم و دیدیم مصوبات اجرا نشده است. اینها نشان می‌دهد اراده جدی برای این کار وجود ندارد.

     


به زودی عفو گسترده‌ای  اعلام می‌شود

رئیس قوه قضائیه گفت: طی عرایضی که خدمت مقام معظم رهبری داشتیم، بنا شد در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی عفوی با معیاری گسترده‌تر از گذشته داشته باشیم که این موضوع در حال بررسی است. آیت‌الله آملی لاریجانی در نشست روسای کل دادگستری‌های سراسر کشور و دادستان‌های مراکز استان‌ها ان‌شاءالله تعداد قابل‌توجهی از زندانیان، مورد عفو قرار خواهند گرفت. البته استثناهایی که در عفوهای دیگر وجود دارد برای این عفو جدید نیز مطرح می‌شود، اما تلاش ما این است که با انجام بررسی‌های دقیق، تعداد بیشتری مشمول شرایط شوند.

    


پیشنهاد شورای نگهبان برای تغییر سازوکار انتخابات مجلس

عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس، با انتقاد از طرح استانی شدن انتخابات گفت: نماینده شورای نگهبان ایراداتی را به این طرح وارد کرد و در جلسه کمیسیون شوراها مدل تناسبی را برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد. احمد علیرضا بیگی افزود: شورای نگهبان بر مدل حداکثری روی برنامه مجلس کار می‌کند و کمیسیون شوراها به دنبال مدل حداکثری با مقیاس استانی است. عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس با بیان اینکه طرح شورای نگهبان به عدالت نزدیک‌تر است، افزود: در صورت برگزاری انتخابات به صورت تناسبی این گونه نخواهد بود که برخی از نمایندگان با دو میلیون رأی به مجلس وارد شوند و نماینده‌ای که یک میلیون رأی به دست آورده امکان حضور در مجلس نداشته باشد.