رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار روشن شدن ابعاد حادثه تروریستی نیوزیلند شد و گفت: نباید ساده از کنار این حادثه تروریستی گذشت. البته ما به این حادثه تروریستی مشکوک هستیم، آیا این حادثه تنها به بهانه اسلام هراسی بوده است یا ناشی از جریان نژادپرستی بوده است؟ یا اینکه پشت صحنه‌های مهمتری داشته است؟ چه دولت‌هایی در این حادثه نقش داشته اند؟ باید ابعاد این حادثه مشخص شود.

علی لاریجانی در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال‌های اخیر تبلیغ افکار و رفتارهایی در زمینه هراس از مسلمانان و تفکر اسلامی، این نتایج را به همراه دارد، افزود: ضرورت دارد وزارت امور خارجه از طریق سازمان کنفرانس اسلامی و دبیر کل بین‌المجالس اسلامی این حادثه تروریستی را بررسی و ریشه‌یابی کند. وی تصریح کرد: این حادثه بسیار هشداردهنده بود. همه کشورها باید مراقبت‌های امنیتی داشته باشند و ریشه‌های این حوادث تروریستی را بررسی کنند. گرچه این کشورها اگر درست عمل می‌کردند تروریست‌ها این جرأت را پیدا نمی‌کردند. این حرکت‌های زیرپوستی تروریستی گاهی ظاهری متفاوت دارند اما ماهیت آن‌ها تروریستی است.

وزارت خارجه پیگیر توافقات منعقده در سفر عراق باشد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با سفر روحانی به عراق، اظهار کرد: در سفری که رئیس جمهوری به کشور عراق داشتند در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و امنیتی گفت‌وگوهایی انجام شد که می‌تواند زمینه‌ساز همکاری‌های زیارتی و توریستی میان دو کشور باشد. علاوه بر این در زمینه توافقنامه ۱۹۷۵ تصمیمات بسیار ارزشمند و خوبی گرفته شد.

نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: این سفر با دقت نظر و رفتار صمیمانه همراه بود لذا ما از ملت رشید عراق و همچنین دولت عراق و همه احزاب، گروه‌ها و عشایری که در این سفر همکاری داشتند به خصوص آیت الله سیستانی که ملاقات سودمندی با رئیس جمهور کشورمان داشتند کمال تشکر را داریم.

لاریجانی همچنین ابراز امیدواری کرد وزارت امور خارجه پیگیر انجام توافقات منعقده باشد.