هجمه به شورای نگهبان از خارج هدایت می‌شود

آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان در جلسه دیروز شورای نگهبان با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال آینده، از تشدید مخالفت‌ها و دشمنی‌های بی‌علت با نظارت شورای نگهبان انتقاد و خاطرنشان کرد: این هجمه زودهنگام که اغلب از خارج هدایت می‌شود به منظور تضعیف جایگاه این نهاد مقدس است و ما باید از مواضع به‌ حق شورای نگهبان در اجرای نظارت قانونی دفاع کنیم.

    


واکنش روحانی به ناکامی «پیام»

حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری در واکنش به پرتاب ماهواره پیام که اولین ماهواره عملیاتی کشور بود اما پس از پرتاب در مدار قرار نگرفت، گفت: در این پرتاب موفقیت‌های خوبی داشتیم و البته ناکامی‌هایی جزیی هم بوجود آمد اما در مجموع دستاورد مثبت و بسیار خوبی بود. مردم بدانند که کشور ما در این فناوری موفق بوده و توانستیم وارد فضا شویم و این برای کشاورزی، محیط زیست، کسب اطلاعات مورد نظر و حفظ جنگل‌ها و مراتع بسیار حائز اهمیت بوده و آن را دنبال خواهیم کرد. اشکالات جزیی که وجود دارد، ظرف چند ماه آینده برطرف خواهد شد.

    


نداشتن رایزن اقتصادی  در سوریه گریه دارد

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با ابراز گلایه از نبود رایزن اقتصادی ایران در سوریه، گفت‌: آقای بشار اسد در نشست با هیات پارلمانی ایران، تاکید داشت که ایران در راس همکاری اقتصادی سوریه است که با وجود این صحبت جای گریه دارد که ما هنوز در سوریه رایزن اقتصادی نداریم. ایران در عرصه اقتصادی سوریه به هیچ وجه همچون عرصه مستشاری نظامی عمل نکرده است، لذا ممکن است اتفاقی که در عرصه اقتصادی عراق رخ داد به شکل بدتر در سوریه شکل گیرد. 

    


معافیت زائران اربعین از پرداخت عوارض

محمد حسن‌نژاد، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 98 کل کشور از تصویب بند «د» تبصره 11 لایحه بودجه سال 98 در جلسه کمیسیون تلفیق خبر داد و به فارس گفت: بر اساس این مصوبه در سال 1398 عوارض خروج از کشور برای زائران عتبات عالیات بر اساس قانون بودجه سال 1396 اخذ می‌شود. همچنین بر اساس مصوبه مزبور زائران اربعین که از تاریخ 24 شهریور ماه 1398 تا 12 آبان 1398 از مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق از کشور خارج می‌شوند از پرداخت عوارض خروج معاف خواهند شد.

    


فرمانده سپاه خطاب به نتانیاهو:

بترسید از روزی که موشک‌ها  بر سرتان فرود آید

در پی اظهارات تهدیدآمیز اخیر نخست وزیر اسراییل مبنی بر اینکه چنانچه ایران نیروهای نظامی خود را سریعا از سوریه خارج نکند، اسراییل به حملات خود علیه مواضع ایران ادامه خواهد داد، سردار جعفری، فرمانده کل سپاه گفت: بی‌شک شما در آینده‌ای نه چندان دور به مصلحت و صبر انقلابی ما پی خواهید برد. فقط بدانید که دارید با دم شیر بازی می‌کنید! بترسید از روزی که موشک‌های نقطه زن ایران غرش کنان بر سرتان فرود آید و انتقام همه خون‌های به ناحق ریخته مسلمانان مظلوم منطقه را از شما بگیرد.

    


انتقاد از کاهش منابر تعلیمی

آیت الله جعفر سبحانی، از مراجع تقلید در درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم با اشاره به اینکه برخی از تخلفات در کشور زیاد شده است، گفت: امروز شاهد هستیم که منبرهای تعلیمی و سازنده کم شده است؛ منبرهای تعلیمی که پای آن شراب خوار توبه می‌کرد و بی‌نماز، نمازخوان می‌شد کم شده است. آیت‌الله سبحانی با اشاره به اینکه هدف طلاب از فراگیری علوم دینی باید علاوه بر نجات خود نجات و هدایت مردم باشد، تاکید کرد: عابد فقط خود را نجات می‌دهد ولی عالم علاوه بر نجات خود به نجات دیگران هم اهتمام دارد.