دادستان شهر‌ری خبر داد

ورود نفت به آب‌های زیرزمینی جنوب تهران

دادستان عمومی و انقلاب شهرری از ورود مدعی العموم جهت جلوگیری از آلوده شدن زمین‌های کشاورزی و منابع آبی با ترشحات نفتی خبر داد.

به‌گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام علی ملکوتی، دادستان عمومی و انقلاب شهرری از ورود مدعی العموم به منظور جلوگیری از آلوده شدن زمین‌های کشاورزی و منابع آبی با ترشحات نفتی خبر داد و اظهار کرد: پس از اینکه در فضای مجازی این موضوع مطرح شد که ترشحات وسیع نفتی در حال آلوده کردن اراضی کشاورزی و آب است، شورای تأمین و دادستانی به موضوع ورود پیدا کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرری گفت: در فرصت ۴ ماهه‌ای که داده شده، معاون وزیر و ۳ معاون خود جلساتی تشکیل دادند و در جلسه‌ای نیز با همدیگر به صحبت پرداخته و به صورت شبانه‌روزی شروع به فعالیت کردند و مقرر شد یک هفته در میان گزارشات پیشرفت کار را به ما ارائه کردند.

وی افزود: حدود یک ماه پیش دو روزنه حدودا یک و نیم سانتی متری پیدا کردند که از مجموع هر دوی آن‌ها در ثانیه چهار و نیم لیتر ترشحات نفتی خارج می‌شد که این موضوع سبب آلودگی بیش از ۳۰۰ هکتار زمین کشاورزی شد که کشاورزان این زمین‌ها را به شرکت پخش و پالایش واگذار کردند.

ملکوتی در ادامه تصریح کرد: بخشی از این ترشحات نفتی وارد آب‌های زیرزمینی شد که ممکن بود آب تهران را نیز آلوده کند که شناسایی و اصلاح شد؛ از قبل نیز ۳۶۰ حلقه چاه و در حال حاضر ۴۰ حلقه چاه احداث کردند و در حال استیصال این ترشحات نفتی از زیر زمین هستند و مشکل در حال رفع شدن است.

    


سربازانی که پول بیمه می‌دهند اما بیمه نمی‌شوند 

این روزها برخی دستگاه‌های اجرایی با وجود کسر حق بیمه از حقوق سربازان امریه، از بیمه کردن آن‌ها طفره می‌روند. 

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی است برخی از دستگاه‌های اجرایی با وجود کسر حق بیمه از حقوق سربازان امریه خود، این سربازان را بیمه نمی‌کنند.

در این میان گویا جهادکشاورزی گوی سبقت را از سایر دستگاه‌ها ربوده و با‌وجود گذشت چندین ماه از شروع خدمت سربازان امریه در دستگاه‌های زیرمجموعه خود، این افراد را بیمه نکرده است.

یکی از این سربازان در گفت‌وگو با  خبرنگاران جوان، گفت: ۸ ماه است که به عنوان سرباز در جهادکشاورزی مشغول به خدمت هستم، اما هنوز که هنوز است، بیمه ندارم. شرایط طوری شده که صبح‌ها با ترس از خانه بیرون می‌روم، می‌ترسم که خدایی نکرده اتفاقی برایم بیفتد و به علت نداشتن بیمه، توانایی پرداخت هزینه‌های درمانی را نداشته باشم.

سرباز دیگری نیز در این خصوص به خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: من متأهل هستم و یک پسر ۲ ساله هم دارم، اما بعد از ۶ ماه هیچ بیمه‌ای ندارم. اگر خودم تنها بودم زیاد اهمیت نداشت، اما زن و بچه من چه گناهی کرده‌اند؟

در همین خصوص یک منبع آگاه در ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با، با تأیید غفلت برخی دستگاه‌های اجرایی در بیمه کردن سربازان امریه گفت: بعضی از سازمان‌ها باید بخشی از حق بیمه سرباز را از حقوقش کم کنند و بخش دیگر را هم خود سازمان پرداخت کند.

این منبع آگاه افزود: متأسفانه بعضی از سازمان‌ها مانند جهادکشاورزی، نه تنها سهم خود را واریز نکرده‌، بلکه از حقوق سرباز بخش مربوط به بیمه را کم کرده‌اند، اما مبلغی به حساب سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح واریز نشده است.