گروه حوادث: گردانندگان باند کلاهبرداری‌های تلفنی که با به وسوسه انداختن زنان و مردان آنان را سرکیسه می کردند دستگیر شدند. این 3 مرد با چرب‌زبانی طعمه‌هایشان را به بهانه برنده شدن در مسابقات رادیویی پای دستگاه‌های عابربانک کشانده و اقدام به خالی کردن حساب آنها می‌کردند.

الو برنده اید!

الو شما برنده اید؟! این شگردی است که مدت‌هاست شاهد استفاده کلاهبرداران از آن هستیم و با وجود هشدارهای بسیار باز بی توجهی مردم آنها را در دام شیادان گرفتار می کند.

در فضای مجازی و حتی روی برخی از دستگاه های خودپرداز پیام هایی می آید که برای واریز شدن پول در حسابتان نیازی به استفاده از دستگاه های خودپرداز نیست!

پرونده های مشابه

از چندی پیش با افزایش پرونده‌های کلاهبرداری به بهانه برنده شدن در برنامه‌های مختلف رادیویی تیمی از ماموران اداره 14 پلیس آگاهی تهران برای دستگیری عاملان این اقدامات تبهکارانه وارد عمل شدند.

کارآگاهان در گام نخست پی‌بردند که طعمه‌‌های این فریبکاری به بهانه برنده شدن در برنامه رادیویی پای دستگاه‌های عابربانک رفته و پس از اقدامات بانکی که از سوی مرد کلاهبردار انجام می‌دادند متوجه شدند که همه حسابشان خالی شده است. یکی از مردان که باور ندارد به این راحتی فریب خورده است به کارآگاهان گفت:در خانه بودم که موبایلم زنگ خورد مردی با صدای گیرا با من خیلی خوب احوالپرسی کرد او نام و مشخصاتم را پرسید و عنوان کرد در مسابقه رادیویی برنده شده ام من تعجب کردم و گفتم که در هیچ مسابقه ای شرکت نکرده ام و شنیدم نیازی به شرکت در مسابقه نبوده و شماره برندگان رندومی انتخاب می شوند.  وی افزود: جایزه وسوسه آمیز بود خوشحال شدم و تماس گیرنده خواست برای واریز شدن جایزه نقدی‌ام پای دستگاه خودپرداز بروم من نیز رفتم او از من خواست عملیاتی را که می‌گوید پشت سرهم انجام دهم من هم انجام دادم وقتی آخرین عملیات انجام شد پیامک به دستم رسید و دیدم پول زیادی از حسابم برداشت شده است. در تحقیقات پلیسی مشخص شد افرادی در تماس تلفنی از طریق شماره‌های متعلق به اپراتورهای مختلف تلفن همراه به بهانه برنده شدن با طعمه‌هایشان به بهانه برنده شدن جوایز میلیونی در مسابقات و برنامه‌های رادیویی و به همین شیوه افراد را به پای دستگاه‌های خودپرداز کشانده و با شیوه‌ای فریبنده عملیات انتقال پول به کارت‌های خودشان را انجام داده‌اند. تیم پلیسی در این شاخه از تحقیقات به سراغ حساب‌های بانکی که طعمه‌های این باند حرفه‌ای اقدام به واریز به پول به این حساب‌ها کرده بودند رفته و در بررسی‌های فنی مشخص شد همه صاحبان این حساب‌ها افراد معتاد و بی‌خانمانی هستند که با گرفتن پول مدارک خود را برای افتتاح حساب در اختیار کلاهبرداران قرارداده‌اند.

سرنخ اصلی

تجسس‌های پلیسی ادامه داشت تا اینکه سرنخی در اختیار ماموران اداره 14 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت که پرده از اقدامات تبهکارانه 3 کلاهبردار حرفه‌ای برداشت و در این مرحله مشخص شد این مردان بارها به اتهام کلاهبرداری دستگیر شده‌اند که هربار پس از آزادی با سناریوی مختلف طعمه‌هایشان را پای دستگاه‌های عابربانک کشانده و اقدام به خالی کردن حسابشان کرده‌اند. کارآگاهان در این مرحله با شناسایی 3 کلاهبردار حرفه‌ای با هماهنگی بازپرس شعبه 2 دادسرای ناحیه 31 برای دستگیری متهمان وارد عمل شدند وتجسس‌های فنی برای ردیابی متهمان کلید زده شد.

بازداشت شیادان

کارآگاهان با اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه 3 کلاهبردار حرفه‌ای شدند، بدین ترتیب ماموران در 3 عملیات همزمان و جداگانه موفق به دستگیری 3 مرد جوان شدند و در بررسی از مخفیگاه این تبهکاران کارت‌های بانکی زیادی به دست آوردند.

اعتراف

یکی از تبهکاران به ماموران گفت: با خرید مدارک شناسایی افراد معتاد و بی‌خانمان یک حساب بانکی افتتاح می‌کردیم و سپس طعمه‌هایمان را به بهانه برنده شدن در مسابقات تلفنی پای دستگاه‌های عابربانک کشانده و با ترفندی حرفه‌ای اقدام به خالی کردن حساب بانکی آنها می‌کردیم. وی افزود: پول‌ها به حساب افراد کارتن خواب که کارت‌هایشان در اختیار ما بود واریز می‌شد و در مرحله بعدی پول‌ها را برداشت می‌کردیم. بنا به این گزارش، بازپرس پرونده با توجه به گسترده بودن کلاهبرداری‌های این 3 مرد خواست تا کسانی که در دام فریبکاری این متهمان گرفتار شده‌اند به اداره 14 پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.