گروه حوادث:پنج تبهکار و اجساد یک زن و مرد تهرانی هنوز شناسایی نشده اند و پلیس پایتخت با گره های کوری روبرو شده است.

همه این شش مرد و یک زن سرنوشت های عجیبی دارند که پلیس از مردم خواسته است در صورت اطلاع از پشت پرده زندگی آنها تیم‌های تحقیقات را برای رازگشایی کمک کنند.

جسد زنانه با خالکوبی M

روز 5 بهمن ماه سال 96 ماموران کلانتری 172 حضرت عبدالعظیم خود را در برابر معمایی پیچیده دید.

 ماموران بالای سر جسد زنانه ای ایستادند که بررسی ها نشان داد جسد متعلق به زنی 30-25 ساله با شلوار مشکی ، مانتو مشکی،موهای رنگ شده کوتاه - زرد زنگ- و خالکوبی M روی بازوی سمت راست است که هیچ مدرک شناسایی‌ ندارد.

پرونده این جسد مرموز در اختیار قاضی شعبه 101 دادگاه عمومی کهریزک قرار گرفت و دستور شناسایی جسد و رازگشایی از قتل او پیش به ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران صادر شد.

کارآگاهان پس از 11 ماه تلاش و با توجه به اینکه خانواده این زن هیچ مراجعه ای به پلیس مبنی بر گمشدن دخترشان نداشته اند هیچ ردپایی از او به دست نیاوردند.

قاضی پرونده با توجه به بن بست تحقیقاتی با تقاضای انتشار مشخصات جسد زن از کسانیکه اطلاعی در مورد او و خانواده اش دارند خواست تا با پلیس جنایی  به شماره تلفن 02151055429 تماس حاصل بگیرند.

تبهکاران در لباس دولتی ها

دو تبهکار که با سوء استفاده از نام و عنوان سازمان حج و زیارت و اداره اوقاف و امور خیریه و عناوین مشابه اقدام به کلاهبرداری از مردم می کردند تحت تعقیب پلیس هستند.

از چندی پیش وقتی کلاهبرداری های سریالی در تهران رخ داد با دستور بازپرس تیمی از پایگاه پنجم  پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شدند تا رازگشایی کنند و تبهکاران را به دام اندازند.

در بررسی های پلیسی عکس های این دو شیاد تنها سرنخ پلیس شناخته شدند و هیچ سرنخ دیگری به دست نیامد تا اینکه   بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 10 تهران خواستار انتشار تصاویر دو متهم تحت تعقیب  شد و از مردم تقاضا کرد اگر آنان را می شناسند و می دانند مخفیگاهشان کجاست  با شماره  63957778 پایگاه پنجم پلیس آگاهی تماس بگیرند. 

دزد تک رو

دزد تک رو که گوشی های موبایل را با شگرد خاص خود به سرقت می برد تحت تعقیب است.

پلیس تنها یک عکس از دزد تک رو دارد که در زمان سرقت گوشی یکی از کارکنان آزمایشگاهی در تهران توسط دوربین مداربسته از او شکارشده است.

در این پرونده که دزد خونسرد به اقدامات مشابهی دست زده است یکی از مالباختگان به ماموران پایگاه  دوم پلیس آگاهی تهران گفت: من کارمند هستم روز سرقت یکی از مراجعان که مردی بود در اتاق حضور داشت که از وی درخواست کردم تا موقع برگشتن من منتظر بماند و برای انجام کار اداری به اتاق کناری رفتم .

وی افزود: پس از برگشت از آن مرد خبری نبود و پس از چند دقیقه متوجه شدم گوشی همراهم نیست که سرانجام با کنترل دوربین های مداربسته آزمایشگاه،  متوجه شدم تلفن همراه من توسط همان مرد سرقت شده است

ماموران که با یک دزد تازه کار مواجه شده بودند در همه شاخه ها به اثری از این مرد مرموز نرسیدند  .

بدین ترتیب؛ بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 5 تهران برای رازگشایی از این سرقت ها با تقاضای انتشار تصویر دزد تک رو از کسانیکه او را می شناسند و اطلاعاتی از خانه و پاتوق های او دارند خواست تا با شماره 51069044 پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران تماس بگیرند و ماموران را کمک کنند. 

سرهنگ محسن گودرزی رییس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران با تاکید بر لزوم نگهداری اموال قیمتی از جمله مواظبت از گوشی های تلفن همراه خود، بیان داشت: لازم است مردم دقت لازم را در نگهداری اموال قیمتی و با ارزش خود داشته باشند و در صورت استفاده از گوشی همراه در داخل خودرو تلفن خود را به سمت پنجره خودرو نگه نداشته یا در هنگام تردد در کوچه یا خیابان گوشی خود را به گونه ای استفاده کنند که امکان سرقت آن به حداقل ممکن برسد.

گروگانگیران مسلح

تحقیقات و بررسی های پلیس برای شناسایی و دستگیری  دو دزد مسلحی که با گروگانگیری در ساختمانی مسکونی در غرب تهران دست به سرقت زده اند همچنان در جریان است.

این دزدان  ظهر دوشنبه 20 شهریور ماه سالجاری با ورود به یک مجتمع مسکونی که همه از اعضای یک خانواده بودند با تهدید مسلحانه بیش از 70 میلیون تومان پول و طلا سرقت کرده و بعد از حبس کردن اعضا این خانواده از محل متواری می شوند .

پلیس بعد از این اقدام عجیب به بررسی دوربین های مداربسته دست زد و تصاویر دو دزد را هنگام ورود به ساختمان گروگانان به دست آورد.

با وجود این سرنخ و پس از مدت ها تحقیق پلیسی هیچ ردی از دو گروگانگیر مسلح به دست نیامد تا اینکه بازپرس پرونده برای دومین بار خواستار انتشار تصاویر مردان مسلح شد.

بدین ترتیب؛کسانی‌که دو گروکانگیر را می شناسند می‌توانند با شماره های 51055501 و 55381036 اداره یکم پلیس آگاهی تهران تماس بگیرند.

جسد مرد لاغراندام

پلیس جنوب شهر تهران با پیدا شدن جسد مردانه ای گزارش یک جنایت را به قاضی دادگاه کهریزک داد.

روز 16 مردادماه امسال وقتی تیم قضایی به همراه پزشکی قانونی و تیمی از اداره 10 پلیس آگاهی تهران بالای سرجنازه ناشناس حاضر شدند بررسی های میدانی نشان داد جسد متعلق به مردی 25- 30 ساله با قد متوسط لاغر اندام، با تی شرت سبز، شلوار جین آبی، کفش مشکی است که بعد از قتل  در حوزه کلانتری 171 مصطفی خمینی رها شده است.

کارآگاهان اداره 10 پلیس آگاهی در چند ماه گذشته به بررسی پرونده همه مردان گمشده که خانواده هایشان به دادسرا و پلیس مراجعه کرده بودند پرداختند اما به گره کور خوردند.

با توجه به اینکه شناسایی جسد می تواند پرده از راز عاملان قتل او بردارد قاضی شعبه 101 دادگاه کهریزک از مردم خواست کسانیکه چنین گمشده ای دارند یا دوستشان با این مشخصات ناپدید شده است با شماره 02151055429 اداره دهم پلیس آگاهی تهران تماس بگیرند.