در نشست حل بحران جنسی مطرح شد؛

ضرورت اقناع ذهنی افراد  برای ازدواج 

یک جامعه‌شناس، نبود معرفت‌شناسی بر مبنای خانواده را موجب اقناع ذهنی و بی‌ارزشی ازدواج میان افراد خواند و روابط آزاد را نتیجه این نگاه دانست.

ابراهیم فیاض  در دومین جلسه از سلسله نشست‎های «حل بحران جنسی» گفت: امروزه معرفت‌شناسی جامعه ما معرفت شناسی خانواده نیست، در نتیجه شاهد ایجاد تنفر جنسی هستیم. چراکه زنان نقش مرد و مردان هویت و نقش زنانه پیدا کرده‌اند در نتیجه افراد از جنس مخالف خود منتفر می‌شوند. از سوی دیگر زنان وقتی ببینند مردان نقش آن‌ها را ایفا می‌کنند دچار خشونت می‌شوند.

این استاد دانشگاه تهران با بیان این‌که امروزه باید به خانواده و خانه برگردیم، عنوان داشت: محور خانواده زن است و زن امروز دچار بحران هویت شده یعنی هویت مردانه پیدا کرده است.

فیاض تصریح کرد: در جامعه امروز مردان برای روابط جنسی با دختران عشوه‌گری می‌کنند اما برای تشکیل و تصحیح خانواده باید زن را زن و مرد را مرد کنیم. یعنی هویت زنانه را به زنان و مردانه را به مردان برگردانیم تا خانواده درست شود.

این جامعه‌شناس با اشاره به این‌که باید انقلابی خانوادگی بر اساس مردانگی مرد و زنانگی زن ایجاد شود، گفت: اگر روند کنونی ادامه پیدا کند نفرت جنسی در بین زنان و مردان از جنس مخالف خود تشدید می‌شود و در نتیجه تعداد بسیاری از دختران  و پسران مجرد خواهند ماند.

    


هشدار به مردم و مسئولان آموزشی کشور:  

 نمرات پایین دانش‌آموزان ایرانی در آزمون‌های جهانی تیمز

تحقیقاتی که با موضوع بررسی درک و فهم دانش‌آموزان از مفاهیم و فرآیندهای مختلف ریاضی انجام گرفته است، نشان می‌دهند که اغلب دانش‌آموزان در مناطق مختلف ایران در همه‌ مقاطع تحصیلی در درک و فهم و انجام فرآیندها و مفاهیم ریاضی با مشکلاتی مواجه می‌شوند. حتی بعضی از تحقیقات حاکی از وجود برخی بدفهمی‌ها و باورهای نادرست دانشجویان و معلمان ریاضی، پیرامون مفاهیم و فرآیندهای ریاضی اند.

علاوه بر این، نتایج آزمون بین‌المللی «تیمز» که وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان پایه چهارم و پایه هشتم را در ریاضیات و علوم می‌سنجد‌ و هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، در سال‌های مختلف، بیانگر آن است که میانگین نمرات دانش‌آموزان ایرانی در این آزمون از میانگین نمرات بسیاری از کشورهای شرکت‌کننده کم‌تر است. 

نتایج حاصل از این آزمون برای برخی از کشور‌ها به قدری اهمیت دارد که حتی ممکن است به تغییرات اساسی در سطوح بالای مدیریت آموزشی نیز بینجامد، به‌طوری که در تیمز 1995، وزیر آموزش‌وپرورش کشور نروژ به علت کسب رتبه پایین در این آزمون‌ها مورد سوال قرار گرفت.

توجه به دلایل عملکرد ضعیف دانش‌آموزان ایرانی در هر دو حوزه محتوایی و حیطه‌های شناختی از مواردی است که باید مورد توجه آموزشگران و برنامه‌ریزان ریاضی کشورمان باشد. به‌ویژه عملکرد ضعیف دانش‌آموزان در هر دو پایه درحیطه‌هاى شناختى که به توصیف فرآیندهاى تفکر مى پردازند، در این حیطه بیانگر آن است که توانایی دانش‌آموزان در حیطه‌هایی مانند استدلال کردن ضعیف است.